mail functie werkt niet?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jesse Degger

Jesse Degger

10/02/2007 15:39:00
Quote Anchor link
ik heb nu eindelijk dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

$form="<html><body>\n";                                                                                         //Array setten.
$form.="<form method=POST action=" . $_SERVER['php self'] . ">\n";                                              //Array setten.
$form.="<textarea rows=3 name=text cols=24></textarea></p>\n";                                                  //Array setten.
$form.="<p>jouwn naam: <input type=text name=name size=20><br>\n";                                              //Array setten.
$form.="naar email: <input type=text name=mail size=20><br>\n";                                                 //Array setten.
$form.="&nbsp;</p>\n";                                                                                          //Array setten.
$form.="<p><input type=submit value=Verzenden name=B1><input type=reset value='Invoer wissen' name=B2></p>\n";  //Array setten.
$form.="</form>\n";                                                                                             //Array setten.
$form.="</body></html>\n";                                                                                      //Array setten.

echo "$form"; //laat de form zien.



if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

  $handle = fopen($_POST['mail'] .".html", "w");
  fwrite($handle, $_POST['text']);
  fclose($handle);

  $message = "je hebt een e-card van $_POST['name'] ontvangen. klik hier om hem te bekijken:
http://spaces.jessed.nl/{$_POST['mail']}.html"
;                                  
  mail($_POST['mail'], 'E-card van JesseD.nl', $message);

  echo "gelukt, <a href='{$_POST['mail']}.html'>klik hier</a> om je eigen
e-card te bekijken. de e-card is meteen verstuurd naar je contact persoon"
;
}

?>


er zit 1 mail gedeelte in en daardoor werkt het niet :O

als ik hem weglaat doet hij het gwn. geen error maar gwn hij laat de pagina niet zien. het zou super zijn als iemand mesgien wist wat ik fout heb gedaan!

alvast bedankt! Jesse
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 11:07:35
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/02/2007 15:43:00
Quote Anchor link
Controleer ook altijd of het verzenden van een mailtje gelukt is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if(mail($ontvanger, $onderwerp, $bericht))
{

    // Mail versturen is gelukt
}
else
{
    // Mail versturen is mislukt
}
?>


ps. Jij zegt geen foutmeldingen? Als ik het scriptje uitvoer krijg ik er al voldoende!

1. Volg mijn raad nou op en haal je variabelen buiten quotes. Op regel 25 en 26 hoor je $_POST['mail'] gewoon buiten quotes te schrijven. Hier verslikt PHP zich in ieder geval in...

2. Het is $_SERVER['PHP_SELF'] en niet $_SERVER['php self'] in de action van je formulier.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

10/02/2007 16:50:00
Quote Anchor link
Misschien staan de instellingen van foutmeldingen weergave uitgeschakeld :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.