Mail functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Andre vredeveld

andre vredeveld

21/02/2012 21:40:48
Quote Anchor link
Hallo

Ik gebruik de onderstaande code voor de mail functie en nu wil ik bepaalde tekst ik groten en gekleurde letters en ik kan niet goed vinden hoe ik dat moet doen kunnen jullie mij op goede weg helpen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
// set datum
 
  $datum = date('d/m/Y H:i:s');
    
  $inhoud_mail  = "=========================================================\n";
  $inhoud_mail .= "Inschrijf formulier " . $_SERVER['HTTP_HOST'] . "\n";
  $inhoud_mail .= "=========================================================\n\n";
  $inhoud_mail .= "<b>Klant gegevens.</b>\n";
  $inhoud_mail .= "Voornaam: " . htmlspecialchars($_POST['voornaam']) . " Achternaam: " . htmlspecialchars($_POST['achternaam']) . "\n";
  $inhoud_mail .= "E-mail adres: " . htmlspecialchars($_POST['email']) . "\n";
  $inhoud_mail .= "Bericht:\n";
  $inhoud_mail .= htmlspecialchars($_POST['bericht']) . "\n\n";
    
  $inhoud_mail .= "Verstuurd op " . $datum . " via het IP adres " . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "\n\n";
    
  $inhoud_mail .= "=========================================================\n\n";
    
   $headers = 'From: ' . htmlspecialchars($_POST['voornaam']) .'  ' . htmlspecialchars($_POST['achternaam']) .' <' . htmlspecialchars($_POST['email']) . '>';
  
  $headers = stripslashes($headers);
  $headers = str_replace('\n', '', $headers); // Verwijder \n
  $headers = str_replace('\r', '', $headers); // Verwijder \r
  $headers = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $headers)); // Slashes van quotes
  
  $_POST['onderwerp'] = str_replace('\n', '', $_POST['onderwerp']); // Verwijder \n
  $_POST['onderwerp'] = str_replace('\r', '', $_POST['onderwerp']); // Verwijder \r
  $_POST['onderwerp'] = str_replace("\"", "\\\"", str_replace("\\", "\\\\", $_POST['onderwerp'])); // Slashes van quotes
  
  if (mail($mail_ontv, $_POST['onderwerp'], $inhoud_mail, $headers))

en ik wel het klanten in grote letters en in het rood

M.v.g.
Gewijzigd op 21/02/2012 21:45:01 door Andre vredeveld
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 18:26:21
 
- SanThe -

- SanThe -

21/02/2012 21:53:55
Quote Anchor link
Dan zal je een html mail moeten maken.
Je mailheaders zijn niet correct.
http://phpwiki.santhe.nl/index.php/De_juiste_mailheaders
Gewijzigd op 21/02/2012 21:54:09 door - SanThe -
 
Wouter J

Wouter J

21/02/2012 21:54:44
Quote Anchor link
Als eerste moet je de juiste mail headers gebruiken, dit zorgt ervoor dat hij niet direct in de spammap komt.

En als 2e moet je bij die headers die ik je hierboven gaf $html op true zetten.

Nu kun je email gewoon HTML gebruiken als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$content = "<span style="color: red; font-size: 20pt;">Hello world</span>";
 
Andre vredeveld

andre vredeveld

22/02/2012 07:09:38
Quote Anchor link
Heren

Mag ik jullie eerste bedankt dit werkt supper

Nog een klein vraagje

Ik heb het script nu zo als alles ingevuld is wordt die direct verstuurd maar nu wil ik eers dat de output word getoond bij goedkeuring mag hij verstuurd worden
hoe kan ik dat aanpakken

M.v.g.
 
Andre vredeveld

andre vredeveld

23/02/2012 22:20:48
Quote Anchor link
Hallo iedereen

Wie weet hoe ik dit moet aanpakken

Ik heb het script nu zo als alles ingevuld is wordt die direct verstuurd maar nu wil ik eers dat de output word getoond bij goedkeuring mag hij verstuurd worden
hoe kan ik dat aanpakken

M.v.g.
 
Phpnuke r

phpnuke r

23/02/2012 22:37:03
Quote Anchor link
Met javascript. Dit vergt net even wat meer code, is eigenlijk lastig uit te leggen.

Wat je zou kunnen doen is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if($_GET['cert']==1){}else{} ?>
gebruiken. Stel dat het 0 is, dan echo je de text, met een knop eronder dat je het daadwerkelijk wilt verzenden(en dan verstuurt hij hem met get(cert)=1). Vervolgens als $_GET['cert'] 1 is verzend je het formulier.

Echter zou ik dit zelf met javascript doen, aangezien het mooier is :) (bovendien hoef je de server niet op te roepen) Vergt wel veel meer moeite maar dan heb je ook wat
Gewijzigd op 23/02/2012 22:37:52 door phpnuke r
 
Andre vredeveld

andre vredeveld

23/02/2012 22:50:35
Quote Anchor link
Ik moet ik dat doen met java want ik gebruik java wel om de velde te controleren maar voor dat hij moet verzenden moet er een knop komen met controleren als er dan iets fout is dat je wer terug en kunt herstellen en dan verzenden naar goed keuring

M.v.g.
 
Reshad F

Reshad F

23/02/2012 23:19:24
Quote Anchor link
je kan met javascript iets maken waarbij je een alertbox geeft voor hetgeen wat je wilt verzenden en als de gebruiker op OK drukt dat het wordt verzonden en als op kruisje enof annuleren dat het script niet verzend dat is het handigst en het meest voor de hand liggend
 
Andre vredeveld

andre vredeveld

23/02/2012 23:23:31
Quote Anchor link
kunnen jullie mij op weg helpen dus dan krijg je in de allert de zelfde tekst weer en als die goed is dan verzenden
word dat ook aangeraden want ik had hier nog nooit van gehoord
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2012 23:25:30
Quote Anchor link
Zou je a.u.b. leestekens in je bericht willen gebruiken? Dat leest iets makkelijker.
 
Andre vredeveld

andre vredeveld

23/02/2012 23:30:27
Quote Anchor link
Andre vredeveld op 23/02/2012 23:23:31:
Kunnen jullie mij op weg helpen.
Ik krijg dus een allert met die de zelfde tekst weer geeft en als die goed is dan die dan verzonden word.
Word dat ook aangeraden, want ik had hier nog nooit van gehoord.


Zo beter ??
 
Reshad F

Reshad F

23/02/2012 23:50:20
Quote Anchor link
dit wordt zo iets.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<script type="text/javascript">
<!--
function bevestiging() {
    var answer = confirm("wilt u de mail verzenden?")
    if (answer){
        alert("mail verzonden")
        window.location = "link naar waar de gebruiker heen moet ( index.php )";
    }
    else{
        alert("u ging niet akkoord, mail niet verzonden")
    }
}
//-->
</script>


en je code ziet er dan zo iets uit.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="button" name="verzenden" onsubmit="return bevestigin();" value="stuur mail" />
 
Andre vredeveld

andre vredeveld

24/02/2012 09:08:01
Quote Anchor link
Hallo.

Volgens mij is dit iets anders wat ik bedoel of misschien begrijp ik het niet helemaal.
Wat ik wil is het volgende als iemand het formulier ingevuld heeft dan op de volgende pagina de waardes laten zien .
Als de waardes kloppen dan de gegevens versturen .
Zijn de gegevens niet goed moet je weer terug naar het begin formulier en die gegevens aanpassen .

M.v.g.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

24/02/2012 09:48:18
Quote Anchor link
En wat lukt er niet aan?

Haal de gegevens op de nieuwe pagina op (zal via formulier / POST) worden verzonden). Laat controleren en plaats 2 buttons onder aan de pagina: wijzigen / bevestigen. Als bevestigen wordt geklikt --> versturen, anders terug naar formulier.
 
Reshad F

Reshad F

24/02/2012 16:14:57
Quote Anchor link
als je alles in een variable zet kan je die variable controleren dmv deze JS zet de variable tussen de haakjes van de FUNCTION en hij laat hetgeen wat in de functie staat zien..
 
Andre vredeveld

andre vredeveld

28/02/2012 15:23:34
Quote Anchor link
Hallo

Dus als ik het goed begrijp.
Ga je als je het formulier hebt ingevuld naar een pagina waar je de formulier via een echo laat zien en.
Als er dan iets verkeerd is.
Dat de gebruiker terug kan naar zijn formulier.
Maar bewaar je deze gevens dan als een sessie?

M.v.g.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.