mail funtie naar meerdere personen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ren

Ren

10/01/2007 10:40:00
Quote Anchor link
Heb een output gemaakt van me database. Als ik het hou tot LIMIT 1 gaat het goed. Dan wordt er netjes 1 mail gestuurd. Alleen wil ik het nu zonder limit gaan doen. Alleen dan worden er wel 2 mailtjes gestuurd. In het eerste mailtje staan allebei de gegevens en in het tweede alleen van de laatste. Nu wil ik dat de gegevens apart worden verstuurd. Wat is er fout dat niet naar alles een mail wordt gestuurd?

De vereenvoudigde code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

// Mail voor klant

$select2 = "SELECT voornaam, tv, achternaam, mv, adres, postcode, woonplaats, tel1, tel2, mobiel, email, gebd, gebp, cursus, boot, optimist, laser, pico, laservago, jzkb, kielboot, catamaran, surfen, kajuitzeilen, aanmeldenmet, opmerking  FROM exp_freeform_entries ORDER BY entry_id DESC LIMIT 0,2";
$selectq2 = mysql_query($select2);

$message = "We hebben je aanmeldingsformulier ontvangen met de volgende gegevens:<br><br>";
    
while($result2 = mysql_fetch_assoc($selectq2)){
$message .= "<table>";
$message .= "<tr><td><b>Persoonlijke gegevens:</b><td></td></tr>";

$email = $result2['email'];
// Eind mail Klanten

$wbemail= "[email protected]";        
$headers  = "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\n";

$headers .= "From:Zeilschool Aalsmeer <[email protected]>\n";
mail($email, "inschrijfformulier" , $message, $headers);
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ren
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:33:57
 
Ren

Ren

10/01/2007 10:40:00
Quote Anchor link
foutje.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ren
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/01/2007 10:44:00
Quote Anchor link
Hoe kom je aan de variabele $email?

Waar is daarnaast je foutafhandeling bij je query gebleven? Je hebt de zekerheid dat die op den duur altijd wel eens de fout in zal gaan...
 
Ren

Ren

10/01/2007 10:46:00
Quote Anchor link
de variable komt ook uit de database gehaald. Alleen om de code iets korter te maken heb ik even de code iets in gekort. Heb de email er nu even ingezet.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/01/2007 10:53:00
Quote Anchor link
Je probleem zit hem inderdaad niet in $email, maar in $message.

In je while loop voeg je elke keer een nieuw stuk aan $message toe. Maar omdat je $message nergens leegmaakt, komt alles gewoon onder elkaar te staan. Het is dan ook niet het eerste mailtje wat meerdere gegevens bevat, dat is het laatste ;)

Als je de regel van $message = 'We hebben...' ook binnen de while loop haalt, is het probleem opgelost.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

10/01/2007 11:01:00
Quote Anchor link
En als je naar veel mensen een bericht gaat versturen (hetzelfde bericht) of naar veel mensen een ander bericht (gepersonaliseerd: Hallo <naam>, ...) dan kan ik je aanraden om het niet met mail() te doen.

Gebruik liever een goede class die dit voor je doet.

Wat nog mooier is: alle e-mail bulken, wegschrijven (in een DB) en een cronjob blokken van 10 berichten laten verzenden. Duurt wel wat langer, maar je server heeft er minder last van.

Elwin
 
Ren

Ren

10/01/2007 11:40:00
Quote Anchor link
@Blanche, thnx. Eigenlijk zo simpel. Het werkt inderdaad.

@Elwin: daar ga ik nu eens naar kijken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.