Mail komt niet aan op bepaald adres (mail())

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ama saril

ama saril

08/05/2013 11:52:50
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik heb een probleempje met betrekking tot de mailfunctie van php. Ik wil een kort mailscriptje maken om een contactformulier te versturen. Nu wil ik eerst even testen of mail hoe dan ook wordt verstuurd dus heb ik het volgende test mailscriptje gemaakt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
mail('[email protected]','Test email','dit is een emailbericht');
echo 'het is verstuurd';
?>


Nu werkt dit script gewoon met dit gmail adres. Maar zodra ik het adres van mijn werk hier invoer komt de mail niet aan. Ik heb op de server gekeken of de mail misschien wordt tegengehouden maar hij komt gewoon dus helemaal niet aan (wordt dus ook niet geblokkeerd, hij komt gewoon niet).

Nu weet ik niet exact waar het aan kan liggen. Het script werkt alleen dus dat emailadres. Zou het ergens aan de instellingen van php.ini kunnen liggen? Ik ben al op zoek gegaan op internet naar oplossingen maar kan niet echt een duidelijke oplossing vinden. Heb o.a. al hier gekeken http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-functies/mail/148/ en op google zitten zoeken.

Kan iemand mij misschien vertellen waar het eventueel aan zou kunnen liggen en wat ik hiervoor zou moeten aanpassen? Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 11:37:34
 
- SanThe -

- SanThe -

08/05/2013 12:02:25
 
Ama saril

ama saril

08/05/2013 12:15:57
Quote Anchor link


Hoi,

Ik heb even jouw bronnen gelezen, maar in principe wordt de mail helemaal niet verstuurd (hij komt dus ook niet in aan de spambox). Het probleem ligt dus dat het bij mijn gmail account wel gewoon aankomt maar bij mijn persoonlijke account niet (geen gmail account, het wordt ook niet tegengehouden op de mailserver of iets dergelijks, ik zie op onze interne server dat er gewoon niks binnenkomt).
 
Ama saril

ama saril

13/05/2013 11:46:31
Quote Anchor link
Voor mensen die in de toekomst hetzelfde probleem kunnen krijgen:
Het is opgelost door de lokale mailafhandeling op de server uit te zetten.
 
Ivo P

ivo P

13/05/2013 17:03:58
Quote Anchor link
waarschijnlijk stond dan in jouw lokale mailserver "jouwbedrijf.nl" als een lokale domeinnaam genoemd.

In sendmail is dat /etc/mail/local-host-names

(als je hem daar verwijdert, hoef je niet de hele inkomende mail afhandeling uit te schakelen.)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.