mail niet aankomen, versio IP blacklist

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Roland -

- Roland -

27/03/2015 13:16:40
Quote Anchor link
heb een reseller account bij versio.

krijg steeds meer klachten over niet aankomende email.
Ook in een eigen webwinkel blijkt(-en) (meestal??) bevestigings mails niet aan te komen.
(de copy die ik naar mezelf stuur komt wel altijd aan, ik dacht dus ook dat het goed ging.....)

gister via een mail check site een mailtje laten testen (headers etc.)

dat zag er allemaal ruim voldoende/goed uit, echter het ip adres stond vermeld op 1 blacklist lijst (vd +- 70?)

Dat moet gecorrigeerd worden natuurlijk. Maar hoe vind je ECHT uit waar/waardoor precies een mail strand/niet aankomt ?

Verder heb ik versio gecontact over ip adres en die blacklist, zij zeggen dat ik maar moet wachten tot het over is...... (er is al eerder een verzoek voor delisting gedaan door iemand en een volgende verzoek is niet gratis.. )


Hoe hier te handelen ? op te lossen ? Uit te zoeken ?


MVG
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:23:33
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/03/2015 13:51:23
Quote Anchor link
Quote:
(de copy die ik naar mezelf stuur komt wel altijd aan, ik dacht dus ook dat het goed ging.....)

Ik weet niet heel veel van de mogelijkheden van e-mail, maar dat lijkt mij een goede strategie (een BCC sturen naar een soort van mail-monitor). Je hebt dan in ieder geval een zekere garantie dat zaken in ieder geval "op de post" zijn gedaan. Ik weet niet of er nog meer mogelijk is.

De mail die je naar jezelf stuurt, is dit een "lokaal" adres (dan is die meteen op de bestemming als je die verstuurt, wellicht is dit niet zo'n sterke check)? Als je je monitor nou eens "remote" plaatst? Kun je iig sneller aan de bel trekken / beter controleren of mail daadwerkelijk de deur uit is gegaan?

My 2c :).
 
- wes  -

- wes -

27/03/2015 13:59:40
Quote Anchor link
Ik kan je mandrill.com aanraden om je mail af te handelen. Die handelen de mail voor je af en maken inzichtelijk waar je mails heen gaan, of ze aankomen en zo niet, waarom dan niet (volle box, box onbekend, authenticatiefout etcetc)
 
- Roland -

- Roland -

27/03/2015 15:14:49
Quote Anchor link
Dank voor reacties.

@Thomas de (copy) mail stuur ik naar ander mailadres van mij (ander domein, WEL op de zelfde server/ip) .
Heeft dat invloed? (ja dichtbij, logisch zou je kunnen concluderen) maar ik weet niet echt hoe het werkt. zit daar logica in? het is een ander domein NAAM, en waar(door wie) ergens wordt evt.* mail van 'fout' ip adres geblocked/verwijderd/ge.... ?

* het is voor mij uberhaupt niet zeker dat dat het probleem is (er zijn zoveel van die blacklist, ze worden ook lang niet allemaal gebruikt....



@wes je gebruikt dat zelf ?
(ik heb geen mass-mail app nodig, gewoon paar mailtje/dg naar klant orderbevestiging)

je kan dat gebruiken vanuit je eigen php app? netzo als bv phpmailer máár met extra info over aankomen?

& ALS die ene blacklist het probleem is, zou mandrill hem dan niet gaan weigeren (hij blijft van hetzelfde ip adres komen)



Goohh, mailtje sturen, lekker simpel toch ??? todat ze niet aan komen :-(
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/03/2015 15:24:39
Quote Anchor link
Nu ja, als je een kopie van de brief (BCC) stuurt naar een postbus die (ver) buiten je eigen moestuin ligt, zou je iig kunnen concluderen dat de brief de moestuin op zijn minst heeft verlaten (en dan zou je ook kunnen stellen dat het verder min of meer buiten jouw macht ligt dat de brief ook arriveert op zijn eindbestemming, eigenlijk net zoals bij gewone post - succesvolle verzending !== succesvolle ontvangst).

Kun je iig uitsluiten dat het echt een lokaal probleem is (en het zoiets sufs is als een mail queue die niet gecontroleerd/geleegd wordt ofzo).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/03/2015 15:38:10
Quote Anchor link
- Roland - op 27/03/2015 15:14:49:
& ALS die ene blacklist het probleem is, zou mandrill hem dan niet gaan weigeren (hij blijft van hetzelfde ip adres komen)

mandrill heeft zijn eigen mailserver, het boeit niet vanaf welk IP de mailserver aangeroepen wordt.
 
- Roland -

- Roland -

28/03/2015 12:25:47
Quote Anchor link
Overigens, hebben jullie daar wel eens last van gehad ?
(je SHARED ip op blacklist)
En kwam je er snel af ?


Of moet je voor een beetje website maar eigen server, of iig eigen ip kopen !? ( kost een paar dubbeltjes.....)


nb mandrill ga ik proberen, al ziet het er allemaal wat ingewikkeld uit. waar/hoe te beginnen....
 
Phpnuke r

phpnuke r

28/03/2015 13:27:57
Quote Anchor link
Versio is een budget hosting, dus het zou ook goed kunnen zijn dat een alternatief het beter afhandelt. Verder is versio een prima hosting qua prijs kwaliteit.
 
John D

John D

28/03/2015 15:08:55
Quote Anchor link
--> Dat moet gecorrigeerd worden natuurlijk. Maar hoe vind je ECHT uit waar/waardoor precies een mail strand/niet aankomt ?

Gewoon zelf een verzoek doen voor delisting. Dit soort dingen zelf ondernemen en niet in armoe op je hoster wachten. Het is jouw domein en jouw ip dus zelf actie ondernemen richting blacklist holders. Mijn ervaring is dat dat prima werkt. Ik ben zelf een tijdje bezig geweest voor iemand die een eigen mailserver had op zijn ziggo cable aansluiting. Werkt prima maar wordt al snel op blacklists gezet, onzin natuurlijk. Uiteraard moeten je headers en dergelijke 100% zijn.

Waardoor mail niet aankomt? Beginnen bij de logging van je mailserver. Daar kan je veel uit opmaken. Mails naar diverse controle adressen sturen en alle stappen analyse van de metadata doen.
Gewijzigd op 28/03/2015 15:11:12 door John D
 
- wes  -

- wes -

01/04/2015 13:36:06
Quote Anchor link
Gebruik zelf ook mandrill inderdaad, werkt prima, geen omkijken na en krijg altijd netjes te horen als er iets niet te bereiken was of als mn mailvolume ineens erg hoog of erg laag is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.