Mail wordt als spam gezien

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2023 19:54:55
Quote Anchor link
Hallo allemaal.

Ik krijg te horen dat de mails die ik vanuit één van mijn domeinen stuur wordt vaak gezien worden als spam. En nu probeer ik uit te zoeken wat er aan de hand is. Ik heb mailtester.com geprobeerd en die geeft een score van 9/10. Het enige is dat ik nog DKIM moet regelen, maar is dat tegenwoordig ook een eis waarnaar vaak gekeken wordt?

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Gewijzigd op 22/09/2023 20:05:06 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 20:29:26
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

22/09/2023 20:18:29
Quote Anchor link
En wat valt er aan maatregelen onder die 9/10? Wat heb je dus al wel geregeld? Staat je IP-adres niet gewoon op een of andere blacklist?

(en als je toch bezig bent: DMARC, en dan reporting aanzetten, dan zie je eens wie er uit jouw naam SPAM aan het rondsturen is)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/09/2023 21:14:15
Quote Anchor link
DMARC met reporting. Ik ga er eens in verdiepen.
Gelukkig sta ik niet op blacklists, hoewel Hotmail/Microsoft wel eens zeurderig kan zijn als iemand in mijn IP-range aan het spammen is. Dan mag ik ze daar ook weer even overtuigen dat ik legitieme mails stuur.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/09/2023 17:29:40
Quote Anchor link
Het kan ook aan de inhoud van de mail liggen. Wellicht staat daar iets in dat wordt gezien als spam.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/09/2023 19:26:29
Quote Anchor link
Ga ik niet van uit, of het moet een kneiterdomme filter zijn.
Zoiets zou vast niet een mail over de gemiddelde treshold brengen zodat het als spam gemarkeerd wordt.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

24/09/2023 07:42:46
Quote Anchor link
Wat zegt de mailtest op https://internet.nl ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/09/2023 16:14:23
Quote Anchor link
- Ariën - op 23/09/2023 19:26:29:
Ga ik niet van uit, of het moet een kneiterdomme filter zijn.
Zoiets zou vast niet een mail over de gemiddelde treshold brengen zodat het als spam gemarkeerd wordt.

Ik zeg niet dat het zo is, maar er kan bijv. een URL in jouw mail worden vermeld die een 404-error oplevert of om wat voor reden dan ook wordt gezien als SPAM. Of je vermeldt een e-mailadres naar een ander domein dan waarvan je de mail verstuurt. Ook dat soort dingen kan wellicht meespelen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/09/2023 19:42:17
Quote Anchor link
In dit geval is dat niet zo.
Ik ga even kijken naar DNSSEC wat nog niet helemaal goed werkend is. En DKIM even goed instellen.

Als dat niet werkt, dan ga ik kijken of ik mijn mail kan relayen via mijn provider, die dat is.
 
Ivo P

Ivo P

25/09/2023 10:16:05
Quote Anchor link
Ik heb een tijdje zelf een smtp-server gedraaid voor de uitgaande mail van mijn domeinen en mijn eigen mails.
Uiteindelijk ben ik overgestapt naar turbo-smtp / serversmtp .

Voor nog geen 50 euro mag je in een jaar tijd (prepaid) iets van 50.000 mails versturen.
Sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad.
Kost natuurlijk wel wat geld, maar als je een uur aan het knoeien bent met allerhande settings te controleren, dan heb je dat eigenlijk al weer terugverdiend.

Wel moet je dan bij de domeinnamen die je daarvan gebruik wilt laten maken de juiste settings in de DNS zetten, maar dat staat ook duidelijk beschreven.

(en naast deze aanbieder zijn er nog een heel stel concurrenten. Insteek is vaak dat je nieuwsbrieven verstuurt, maar gewoon losse mails, waar ik het voor gebruik, gaat ook prima)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.