Mails opslaan in een database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gunther

Gunther

04/10/2008 11:42:00
Quote Anchor link
All,

Weten jullie misschien een oplossing voor volgend probleem ?
Ik zou de mails die binnenkomen en verstuurd worden van een mailbox (in de toekomst ook meerdere mailboxen) van een Exchange server moeten kunnen ophalen en opslaan in een database. In een later stadium ga ik daar ook een soort webmail aanhangen, zodat ik de mails via deze applicatie ook kan gaan beantwoorden.

Weten jullie misschien een oplossing in PHP of iets wat al bestaat ?
I know "Google is your friend", maar totnogtoe niks gevonden wat ik kan gebruiken
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 00:34:03
 
Noppes

Noppes

04/10/2008 11:52:00
Quote Anchor link
ik ben nog nooit hier geweest

En het is onzinnig om mails op te slaan in database, het staat namenlijk al in een soort van database
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noppes
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

04/10/2008 12:25:00
Quote Anchor link
Misschien een belletje naar google?
Die slaan ook alle mails op.
Voor velen DE reden om daar geen gebruik van te maken.
Als jij mensen graag hun privacy afneemt omdat je graag hun mails wilt lezen, moet je zelf weten.
Maar ik zou je graag voor de rechter willen slepen =D
Sla het gewoon niet op, jij hoeft niet te weten wat ik naar iedereen mail, en jij wil ook niet dat ik alles lees wat jij allemaal mailt.
Daarbij komt ook nog dat je zo af en toe een mail krijgt met daarin een wachtwoord, en dan zou jij die dus al die wachtwoorden kunnen lezen.
 
Rens nvt

Rens nvt

04/10/2008 12:59:00
Quote Anchor link
@nico: niet zo paranoia man ;-) hoe denk je dat Google anders e-mail aan kan bieden? Door het op te slaan misschien? En hoe zou hotmail dit doen dan?

Daarbij zegt Gunther niet met wel doel hij dit wil gaan doen, misschien wil hij zich de kosten van outlook webaccess wel besparen, who knows?

Verder kan iedereen jouw wachtwoorden lezen, want mail is een van de meest onveilige protocols op het internet die je kunt vinden.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

04/10/2008 15:22:00
Quote Anchor link
Dat iedereen het kan lezen, á fin.
Maar google bewaard jou mails om er iets mee te doen, ook als je ze zelf verwijderd.
Google logt alles om jou op iedere pagina met google ads dood te kunnen spammen met alle informatie die zij uit jou mail en google zoek resultaten halen.
Dankzij hun nieuwe browser kunnen ze dit nog eens verbeteren ook, omdat ze namelijk de gegevens bij je browser op kunnen slaan.
Google is een perfecte zoekmachine, maar voor de rest vind ik het maar een vervelend ding.
Mails bewaren voor het bekijken van de mails kan nog, maar ze ook bewaren nadat ze verwijderd zijn, waarvan ik uitga dat hij wil doen. vind ik te ver gaanm.
 
Frank -

Frank -

04/10/2008 15:29:00
Quote Anchor link
@Nico: Heb je een mobiele telefoon? Zet hem dan maar uit, het gebruik daarvan is nog veel enger dan wat email en zoeken via Google. Dankzij jouw telefoon- en smsgedrag en de locaties waar jij je bevindt, hoelang jij je daar bevindt, hoe jij naar deze locaties reist, etc. etc., kan mr. Evil veel meer over jou te weten komen. En niet alleen over jou, maar ook over jouw vrienden, familie en andere contacten.
 
Rens nvt

Rens nvt

04/10/2008 15:34:00
Quote Anchor link
Google verzameld statistieken om reclame inkomsten te krijgen, stimmt, maar Google verzameld ook statistieken om jouw zoekresultaten aan te passen aan jouw surfgedrag... Als niemand wat van je mag opslaan ben je in het verkeerde jaar geboren denk ik ;-) Niet dat ik het met zulk soort dingen eens ben, maar ik maak met veel plezier gebruik van gmail, en ben echt niet bang voor het feit dat zij statistische gegevens over mijn e-mail opslaan.

Ben het volledig met pgFrank eens dat Google echt niet het ergste is... Sterker nog, ik denk dat er een veel groter kwaad zit in slecht programmeerwerk van amateur programmeurs (waardoor gegevens zo op straat kunnen liggen) dan het opslaan van gegevens door grote bedrijven die door vele instanties op de vingers gekeken worden...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.