Mails uitlezen door PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

E vH

E vH

24/08/2017 08:37:49
Quote Anchor link
OT: en toen werden de DNS records aangepast en werd de mail afgehandeld door een externe mailserver...
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 04:13:46
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/08/2017 08:57:35
Quote Anchor link
Elmar vH op 24/08/2017 08:37:49:
OT: en toen werden de DNS records aangepast en werd de mail afgehandeld door een externe mailserver...

Iemand die Direct Admin draait zal dat niet zo snel doen... ;-)
 
E vH

E vH

24/08/2017 09:19:16
Quote Anchor link
- Ariën - op 24/08/2017 08:57:35:
Iemand die Direct Admin draait zal dat niet zo snel doen... ;-)

Ik draai DA en mijn mail wordt zowel lokaal als extern afgehandeld ;-)

Enige tijd geleden wilde ik ook een soort mail achtige module inbouwen in ons cms, echter doordat de mail allemaal extern wordt afgehandeld, werd het lastig.

Ik heb de "lokale" mailaanvragen om die reden maar in de database gezet, om het enigszins te meten en via het cms de mogelijkheid om via een form te reageren. Maar voor de daadwerkelijke afhandeling ben ik toch weer afhankelijk van de externe mailserver.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/08/2017 09:34:42
Quote Anchor link
Op sich is er niks met piping, maar het moet uiteraard wel gebeuren op de plek waar de mailserver actief is.
Als dit ooit verandert, dan zul je die moeten aanpassen.

Het feit dat de situatie opeens kan veranderen, zoals je in je een paar posts geleden zei, maakt het idee van piping echt niet slechter. Je gebruikt immers de kracht van Linux om data naar andere scripts door te kunnen sturen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/08/2017 11:47:27
Quote Anchor link
Ik zou in zo'n geval gewoon de MX records naar de eigen mailserver laten wijzen, en deze als smarthost configureren voor de mail die extern afgehandeld moet worden. Zo houd je de controle over de inkomende mail, en kan deze desgewenst alsnog extern afgehandeld worden.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.