Maken van kieswijzer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Klaas Ham

Klaas Ham

20/02/2014 18:49:35
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

ik ben pim mocking. Nieuw hier dus. Al een tijdje geleden hebben we een website opgericht voor de verkiezingen in wijk bij duurstede.
De website wordt met open armen ontvangen in 'wijk'.
http://kiesinwijk.nl!

Nou wil ik graag een soort kieswijzertje erop met zo'n 10 tot maximaal 15 stellingen.
Voorbeeldje is: http://www.groentjekieswijzer.nl/

Hoe ga ik dit doen?

groet,

Pim Mocking

- Aar -:
Topic verhuisd naar: Beginnen in PHP, tevens de titel aangepast.
Gewijzigd op 20/02/2014 19:12:32 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 07:13:06
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2014 19:11:57
Quote Anchor link
Dat ligt er een beetje aan, of je al bekend bent met PHP.

Zo ja: Welke kennis heb je al?
Zo nee, heeft het spoed: laat het dan uitbesteden door een vacature in het vacatureforum te openen (conform de daar geldende regels), en als het geen spoed is en je er wel een aantal maanden over wilt doen... Neem veel tijd en begin met basisscriptjes in PHP. Ik kan vooral de 'basistutorial PHP' op www.phptuts.nl dan aanraden.
Gewijzigd op 20/02/2014 19:13:06 door - Ariën -
 
Klaas Ham

Klaas Ham

20/02/2014 19:42:23
Quote Anchor link
- Aar - op 20/02/2014 19:11:57:
Dat ligt er een beetje aan, of je al bekend bent met PHP.

Zo ja: Welke kennis heb je al?
Zo nee, heeft het spoed: laat het dan uitbesteden door een vacature in het vacatureforum te openen (conform de daar geldende regels), en als het geen spoed is en je er wel een aantal maanden over wilt doen... Neem veel tijd en begin met basisscriptjes in PHP. Ik kan vooral de 'basistutorial PHP' op www.phptuts.nl dan aanraden.



Al aardig, wordpress eigen templats enz. e-mail scripts ed. Ik zoeg eigenlijk een basis waarvanuit ik kan werken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2014 19:43:21
Quote Anchor link
Dan zou je moeten kijken naar een bestaande of zelfgemaakt WordPress-plugin.
 
Klaas Ham

Klaas Ham

20/02/2014 19:45:05
Quote Anchor link
hmm.. heb ik al geprobeerd alleen een naam geven aan het script zou me ook al op weg helpen.. stellingen aan partijen voordragen dan die antwoorden vergelijken met antwoorden voor mensen zodat je een keuze kunt gaan maken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/02/2014 20:01:29
Quote Anchor link
Misschien een soort quiz module, want het heeft een beetje de systematiek van een quiz, doordat er door invloed van de gegeven antwoorden steeds meer punten komen tot een bepaalde uitslag.
 
Ivo P

Ivo P

20/02/2014 21:44:36
Quote Anchor link
vragen stellen en de antwoorden verzamelen is vergelijkbaar met een enquête.

De moeilijkheid zal hem vooral zitten in daarna de conclusie te trekken welke partij het best past bij de kiezer.
En dat liefst zonder al te veel vooroordeel van de opsteller van de tool over de partijprogramma's .
 
Aad B

Aad B

20/02/2014 22:18:43
Quote Anchor link
Kort door de bocht datamodelletje en uitvoering: Je zet je 15 stellingen in 15 records. In elk record neem je ook alle partijen op en die geef je een waarde: VOOR voor deze partij is voor de stelling, NEUTRAAL voor deze partij zegt daar niets over, TEGEN voor deze partij is daar negatief over of is het er niet mee eens. Vervolgens toon je in beeld de stelling en en laat je de gebruiker kiezen. In een array hou je bij of de gebruiker dezelfde mening heeft als de partij (+1 voor de betreffende partijen). Na de laatste vraag laat je bijvoorbeeld de door de partijen gescoorde punten zien of andere fraaie presentatie. Als je het niet wilt bewaren kan je het zonder database oplossen. De 15 stellingen met partijen kunnen ook in een array. Op de manier van je voorbeeld groentjes kieswijzer kan je nuanceren en meer of minder punten toekennen afhankelijk van het invullen. Het vergelijken met de partij-mening wordt dan wel iets ingewikkelder.
Gewijzigd op 20/02/2014 22:27:23 door Aad B
 
Klaas Ham

Klaas Ham

20/02/2014 22:37:42
Quote Anchor link
Dank voor de vele reacties! Ik denk dat ik veel stof heb om na te denken! Heb je toevallig ergens een voorbeeldje van je benedengenoemd script?

Aad B op 20/02/2014 22:18:43:
Kort door de bocht datamodelletje en uitvoering: Je zet je 15 stellingen in 15 records. In elk record neem je ook alle partijen op en die geef je een waarde: VOOR voor deze partij is voor de stelling, NEUTRAAL voor deze partij zegt daar niets over, TEGEN voor deze partij is daar negatief over of is het er niet mee eens. Vervolgens toon je in beeld de stelling en en laat je de gebruiker kiezen. In een array hou je bij of de gebruiker dezelfde mening heeft als de partij (+1 voor de betreffende partijen). Na de laatste vraag laat je bijvoorbeeld de door de partijen gescoorde punten zien of andere fraaie presentatie. Als je het niet wilt bewaren kan je het zonder database oplossen. De 15 stellingen met partijen kunnen ook in een array. Op de manier van je voorbeeld groentjes kieswijzer kan je nuanceren en meer of minder punten toekennen afhankelijk van het invullen. Het vergelijken met de partij-mening wordt dan wel iets ingewikkelder.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/02/2014 23:16:21
Quote Anchor link
Pim Mocking op 20/02/2014 22:37:42:
Dank voor de vele reacties! Ik denk dat ik veel stof heb om na te denken! Heb je toevallig ergens een voorbeeldje van je benedengenoemd script?

Je bent nieuw hier hè? Welkom.

Zoals jij het nu stelt werkt het helaas niet. We kunnen je helpen en adviezen geven, maar we hebben geen kant er klare scripten op de plank liggen. Je zult dus zelf aan de slag moeten.
 
Klaas Ham

Klaas Ham

21/02/2014 18:22:05
Quote Anchor link
Inmiddels heb ik een script gevonden. Het werkt ook. Alleen nu een programma waar ik live kan bekijken hoe ik de style aanpas! Iemand tips? Ik heb dreamweaver echter kan ik de server niet goed instellen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/02/2014 19:16:16
Quote Anchor link
Voor Firefox is CSSedit wel erg handig.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.