Mamp: mysql server start niet meer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joren vh

joren vh

26/09/2011 18:39:40
Quote Anchor link
Hallo,

Na enkele jaren niet meer actief met php bezig te zijn heb ik opnieuw php nodig. In de tussen tijd ben ik van windows naar mac gegaan waar ik zeer tevreden over ben. Nu had ik vroeger easyPHP op windows draaien om al mijn php files te testen. Nu met mac ben ik naar MAMP over geschakeld.
Dus ik heb mamp gedownload en geïnstaleerd, alles werkte perfect ik kon overal aan ik kon mijn code testen..maar nu bijna een week later start ik MAMP terug op en wil ik mijn servers laten draaien maar de mysql server wil niet starten (rood lampje) terwijl de apach server wel start (groen lampje).
tevens krijg ik deze error: Error: Could not connect to MySQL server!
Ik heb reeds aan wat vrienden van mij gevraagd die er wat meer verstand van hebben dan ik maar ok zei weten niet wat het probleem is. Ook heb ik op google de error eens ingetypt maar tot mijn grote spijt vind ik alles enkel in het engels terug en vind ik ook niet meteen een oplossing (mede door dat mijn engels niet 100% is)

Bij deze wil ik jullie dus om raad vragen, weten jullie hoe dit komt? En Hoe ik het kan oplossen?

Groeten,
Joren

Ps. ik heb niets veranderd aan de instelingen, wel heb ik de poorten eens gerest maar dit haalt ook niets uit
Ps. Indien dit in de verkeerde map staat mods verplaats dan maar!

Al vast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:34:00
 
- SanThe -

- SanThe -

26/09/2011 18:44:47
Quote Anchor link
Kijk in de logfiles van mysql en apache.
 
Joren vh

joren vh

26/09/2011 19:11:29
Quote Anchor link
EDIT
Net MAMP eens verwijderd en geherinstaleerd maar dit werkt ook niet

EDIT2
Poorten nog eens naar standaard gezet en doet het nu opnieuw, dus probleem momenteel opgelost. Bedankt!

Joren
Gewijzigd op 26/09/2011 19:18:26 door joren vh
 
- SanThe -

- SanThe -

26/09/2011 19:21:43
Quote Anchor link
Is de schijf vol of zo? Mysql wil files maken maar dat lukt niet.
 

26/09/2011 19:21:55
Quote Anchor link
Quote:
InnoDB: Check that you do not already have another mysqld process


Aan deze regel te zien lijkt het of je 2 keer mysql hebt geïnstalleerd, waarschijnlijk dat dit het probleem veroorzaakt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.