manier om local storage op te slaan in php variable

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paul Weiss

Paul Weiss

12/03/2022 11:52:37
Quote Anchor link
Ik heb onderstaande script, waarbij via local storage ervoor wordt gezorgd dat wanneer je de pagina weer opent alle wijzigingen weer worden opgehaald.

Ik vraag mij echter af of er een manier is om de waarde van deze local storage in een php variable op te slaan die ik vervolgens weer kan opslaan in de database. Dat zou namelijk heel wat werk schelen t.o.v. elk element afzonderlijk te benoemen.

In principe zou dus dan alleen de waarde van de local storage in 1 variable per pagina te hoeven worden opgeslagen. Dan hoef ik ook maar 1 waarde vanuit de database in te laden. Ik heb geen idee of dit uberhaupt mogelijk is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<div class="card">
  <h2 id="title" contenteditable>Titel hier</h2>
  <p id="content" contenteditable>Lorem ipsum dolor sit amet consectetur, adipisicing elit. Hic molestiae dolor, veritatis ex provident quia vero odit ducimus fugiat illo repudiandae doloribus. Quibusdam aliquid, quasi ipsam sint ab porro ex?</p>
</div>

<script>

const editables = document.querySelectorAll("[contenteditable]");

// save edits
editables.forEach(el => {
  el.addEventListener("blur", () => {
    localStorage.setItem("dataStorage-" + el.id, el.innerHTML);
  })
});

// once on load
for (var key in localStorage) {
  if (key.includes("dataStorage-")) {
    const id = key.replace("dataStorage-","");
    document.querySelector("#" + id).innerHTML = localStorage.getItem(key);
  }
}

</script>


Toevoeging op 12/03/2022 11:57:00:

Ik heb al een paar testen uitgevoerd, maar zonder succes. maar wellicht sla ik niet de juiste informatie op in de php variable. Ik hoor het graag of er iemand een idee heeft. Alvast bedankt.

Toevoeging op 12/03/2022 12:13:49:

of is er aan manier om het anders te doen (los van alle elementen los in php op te slaan en via php echo weer weer te geven). als ik via contenteditable content wijzig kan ik in via inspector gelijk de wijziging in de code terugzien. Is er wellicht ook een manier om deze inspector code in php op te slaan?
Gewijzigd op 12/03/2022 11:53:23 door Paul Weiss
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:12:16
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

14/03/2022 00:51:15
Quote Anchor link
De enigste manier om een javascript variabele naar de server te krijgen is door deze via een AJAX request terug te sturen naar de webserver.
 
Paul Weiss

Paul Weiss

14/03/2022 09:11:42
Quote Anchor link
Ja klopt. Is inmiddels ook al gelukt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.