Mappen structuur

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mitchell -

Mitchell -

05/02/2012 21:59:46
Quote Anchor link
Hey allemaal,

De laatste tijd werk ik alleen maar OOP en dus ook met een MVC structuur.
Mijn mappen structuur ziet er nu zo uit:
app/
app/controllers/
app/models/
app/views/
app/views/<pagina_naam>/

config/
library/

public/
public/js/
public/css/
public/img/

Dit heeft altijd goed gewerkt, maar ben nu bezig met iets groots en er komen dus straks aardig wat pagina's in die mappen.
Volgens mij wordt dit na een tijdje erg onoverzichtelijk.
Denken jullie dat dit mee zal vallen en/of hebben jullie het anders gedaan.
Ik ben erg benieuwd naar jullie structuren.
Zelf ben ik ook gewoon benieuwd hoe grote sites dit aanpakken, zoals YouTube, Facebook, etc.. noem maar op.
Ik verwacht niet dat jullie het laatste weten, maar misschien heb je wat ideeen over hoe ze dit gaan kunnen hebben?

Hoor het graag!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:12:18
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

06/02/2012 00:48:15
Quote Anchor link
Hoeveel "pagina`s" denk je dat Youtube heeft? Dat zijn er vast niet zoveel hoor. Met pagina`s bedoel je hopelijk de templates? Want Youtube heeft niet voor elke pagina een bestandje onder een app/views/<pagina naam>/

Een goede file structuur is een die voor jou werkt. Als jij de enige bent die er mee heeft te werken moet je er gewoon voor zorgen dat het voor jou prettig is. Als je met een team gaat samen werken moeten jullie afspraken maken over deze dingen.

Persoonlijk scheidt ik de de functionaliteit in 3 delen. Dan heb ik de core, libraries, plugins, vendors apart, daarnaast heb ik de app zelf ook apart staan en daarin wordt onderscheid gemaakt tussen de MVC en de rest ( CSS, JS, IMG )
 
Mitchell -

Mitchell -

06/02/2012 09:31:35
Quote Anchor link
Bij YouTube wordt heel veel uit de database en templates gehaald. De structuur die ik hierboven heb aangegeven is voor een intranet die ik heb gemaakt, daar had ik veel views voor nodig. En ja klopt met pagina's bedoel ik templates :). Ik ben opzoek naar een structuur zodat 4+ mensen tegelijkertijd aan de site kunnen werken. Zelf dacht ik om een classes/ map te maken met daarin core/, plugins/, modules/. In de modules zouden dan de templates, etc komen.
Gewijzigd op 06/02/2012 09:33:20 door Mitchell -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.