margin 0 auto werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Donny Wie weet

Donny Wie weet

21/02/2013 19:13:49
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Sinds korte tijd ga ik naar school voor Applicatie en Media ontwikkelen. Nu heb ik diverse nieuwe dingen geleerd over HTML en CSS waaronder dat margin: 0 auto; een bepaald gedeelte centreerd.

In google chrome werkt het prima, maar waarom niet in Internet Explorer 9?

Toevoeging op 21/02/2013 19:17:04:

Ik heb een wrapper een width van 1100px gegeven met een margin: 0 auto;
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 18:14:08
 
Wouter J

Wouter J

21/02/2013 19:18:00
Quote Anchor link
Kun je even een online voorbeeldje geven, dit moet namelijk gewoon werken.
 
C -

C -

21/02/2013 19:18:35
Quote Anchor link
Heb je de juiste doctype toegevoegd?

chrome heeft hier geen problemen mee maar internet explorer zo veel...

de doctype voor html is:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

en staat op de eerste regel van je document
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

21/02/2013 19:33:06
Quote Anchor link
Cyvan, dat was ik vergeten inderdaad. Zou dit ook verklaren waarom HTML5 (header, footer) niet werkte in IE 9?

Tegenwoordig hoef je niet meer heel die regel te plaatsen met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">


Maar is alleen dit al genoeg. W3C heeft dat lekker eenvoudig voor ons gemaakt :)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<!DOCTYPE HTML>
 
C -

C -

21/02/2013 19:59:01
Quote Anchor link
dat zou ik niet zo makkelijk kunnen zeggen, aangezien ik je code niet ken.

die update heb ik dan gemist, scheelt weer :)
 
Albert de Wit

Albert de Wit

21/02/2013 20:16:22
Quote Anchor link
Donny mag ik je aanraden dit prachtig artikeltje te lezen? Dit relikwietje is zo geweldig handig. Alles wat je moet doen is zorgen dat het Chrome Compatible is en dan werkt het in alle andere browsers ook (qua positionering dan, box-shadow/border-radius/opacity/etc word niet ondersteund).
 
Wouter J

Wouter J

21/02/2013 22:01:37
Quote Anchor link
albert, dit heeft werkelijk NIKS met de vraag te maken.

Cyvan, browsers lezen altijd al alleen het <!doctype html> stukje van het doctype, al die andere URIs zijn troep die W3C nodig vind. Sinds HTML5 geeft W3C dat eindelijk toe en dat scheelt ons weer een hoop typ en onthoud werk.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

22/02/2013 07:40:28
Quote Anchor link
Uh wouter, wel degelijk wel? Ik geef TS een tip om mee te werken en het CSS voor IE makkelijker te maken?
 
Wouter J

Wouter J

22/02/2013 10:23:25
Quote Anchor link
Nee, allereerst geef je een HTML boilerplate, die nou niet heel veel met CSS te maken heeft (hij heeft wel wat mooie dingen in zijn stylesheet, maar toch het gaat om de HTML trucks).
Vervolgens is de vraag van de TS waarom margin: 0 auto; niet werkt. Dat gaat hij echt niet oplossen door HTML5boilerplate te gebruiken, want die gaat dit probleem echt niet oplossen. Margin: 0 auto; is namelijk iets dat in elk browser werkt, mogelijk heeft de TS dus ergens in zijn CSS iets staan waardoor het niet helemaal goed werkt (denk aan een clear of een float).

Daarnaast is jouw antwoord hetzelfde als die standaard antwoorden bij JS vragen: "Gebruik maar jQuery", "Heb je al naar jQuery gekeken?", "WTF waarom gebruik je nog raw JS?".
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.