"meer lezen" hoe doe je dat?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michiel

Michiel

29/06/2007 17:47:00
Quote Anchor link
Ik probeer een simpel nieuwssysteempje in elkaar te knutselen. Op zich is dat allemaal niet zo moeilijk. Maar ik zou willen dat er maar een deel van de tekst wordt weergegeven, en er een "lees meer" functie is.

Nu weet ik eigenlijk niet goed hoe dit aan te pakken... Zijn dit dan 2 kolommen, ene met beschrijving, en ene met volledige tekst..

En als dat zo is, moet je dan echt teksten 2 keer invoeren. De korte versie en de lange versie?

Hoe doen jullie dit? Ik weet ff niet goed hoe dit aan te pakken... Hopelijk kunnen jullie me op weg wijzen...
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 19:31:02
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

29/06/2007 17:56:00
Quote Anchor link
Je kan kiezen uit twee methodes,

a) Je gebruikt 1 tekst, pakt daarvan de eerste xx-aantal tekens en maakt een 'meer' knopje voor het volledige artikel.

b) Je maakt een tweede kollom in je tabel met daarin dus een korte samenvatting en het hele artikel.

Welke je het best kunt gebruiken is een beetje afhankelijk van de website. Meestal is het handiger om te kiezen voor optie b, zodat je een korte samenvatting kunt maken voor op je frontpage. En dat mensen verder kunnen klikken voor meer details.
 
Michiel

Michiel

29/06/2007 18:03:00
Quote Anchor link
optie a lijkt me niets, omdat ik dan totaal geen controle heb wat er dan precies in de korte inleiding staat. Plaatsgebrek, of dat het altijd evenveel tekens zijn is totaal niet nodig.

Bij optie B zou jij dus ook een tekst 2x invoeren?

En kun je dit niet scripten zodat dat automatisch gebeurd. Bijvoorbeeld met een woord ofzo

blablabalbal tekst

<--More-->

meer blablebleb tekst

En dan dat het door middel van een script 2x wordt opgeslagen?
 
Stijn Dumoulin

Stijn Dumoulin

29/06/2007 19:09:00
Quote Anchor link
kan je aan je ubb code toevoegen misschien ?? zelf ken ik ook niet zo veel van ubb maar dit moet toch te doen zijn niet ??
 
Michiel

Michiel

29/06/2007 21:27:00
Quote Anchor link
aan ubb code toevoegen? om er een <--more--> in te gooien? jah dat is euhm niet echt het grootste probleem.

Weet gewoon niet goed hoe ik er dan kan voor zorgen dat hij de tekst afscand tot hij aan <--more--> ofzo uitkomt..

Als er iemand me daarmee op weg kan helpen zou het een grote hulp zijn..
 
Jelmer -

Jelmer -

29/06/2007 21:46:00
Quote Anchor link
Dat is vrij gemakkelijk te realiseren:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    $excerpt
= substr($_POST['text'], 0, strpos($_POST['text'], '<!--more-->'));
?>

Misschien dat je met strstr nog even moet controleren of er <!--more--> in de tekst staat. Zo niet, dan is $excerpt gewoon gelijk aan $_POST['text']. Of je gooit met foutmeldingen, kan ook.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.