Meerder IP's in if statement

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nieko

Nieko

19/03/2007 21:44:00
Quote Anchor link
Ik heb een klein beginners scriptje gemaakt. Nou werkt hij eigenlijk maar half.
Hij werkt namenlijk allen met 1 IP en niet met 2.
Dit is het scriptje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$ips
= array("ipadres1","ipadres2");
if($REMOTE_ADDR == $ips){
?>

<hr size="1" width="500px">
<table border="1px solid black">
<tr>
    <td><b>Leuke zin toevoegen</b></td>
    </tr>
<form method="post" action="<?php echo "$PHP_SELF"; ?>" name="zinnen">
<tr><td width="150">Naam:</td><td width="250"><input type="text" name="naam" size="35"></td></tr>  
<tr><td valign="top">Zin:</td><td><textarea name="zin" cols="50" rows="2" ></textarea></td></tr>
<tr><td></td><td><center><input type="submit" name="submit" value="verzenden"></center></td></tr>
</form>
</table>
<hr size="1" width="500px">
<?php
    }
else{
echo "Je zit niet op een computer die bevoegt is om iets toe te voegen.";
}

 ?>

Nou is het dus de bedoeling dat de tabel alleen moet worden weergegeven als ipadres1 en/of ipadres2 op de website zit. Anders komt er te staan: Je zit niet op een computer die bevoegt is om iets toe te voegen.
Stel dat ik I.P.V. ipadres1 mijn ip en bij ipadres2 het ip van een vriend van mij in vul dan moet ik en die vriend van mij de tabel dus kunnen zien. Maar dit lukt niet. Het lukt wel met maar 1 ip adres...
Er komt iedere keer dat zinnetje te staan van: Je zit niet op een cmouter die bevoegt is om iets toe te voegen.
Iemand die weet hoe ik dit probleempje kan fixen? Het lukt me niet.
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 15:36:55
 
Jeroen

Jeroen

19/03/2007 21:47:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
if(in_array($ips, $REMOTE_ADDR))
{
}

?>

geloof ik
 
Nieko

Nieko

19/03/2007 22:16:00
Quote Anchor link
Nop heb het geprobeerd maar werkt niet.. Lijkt me ook wat onwaarschijnlijk zoals het er daar staat..
 
Baarr

Baarr

19/03/2007 22:59:00
Quote Anchor link
Tis andersom

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
if(in_array( $REMOTE_ADDR, $ips))
{

  //do your thing
}

[
/code]
 
Ponzi

Ponzi

20/03/2007 07:49:00
Quote Anchor link
Je kan trouwens ook beter $_SERVER['REMOTE_ADDR'] gebruiken ;-) .
 
Nieko

Nieko

20/03/2007 14:50:00
Quote Anchor link
Hartelijk dank, hij werkt toppie!
 
Nieko

Nieko

20/03/2007 19:01:00
Quote Anchor link
Het probleem waar ik nou voor sta heeft met deze pagina te maken maar niet met het eerdere probleem.
Ik heb nu zeg maar een gastenboek (dat word automatisch bij bezoek geinclude op de index.php pagina) en nog een gastenboek zeg maar (alleen wat aangepast), deze word alleen geinclude als je op een link klikt. De 2 gastenboeken heb ik zeg maar gewoon van elkaar gekopieerd alleen een paar variabele veranderd (zoals bericht heb ik veranderd in zin).
Nou is echter het probleem dat zodra je iets op het "2de" gastenboek zet dat dat niet gaat want dan geeft hij aan dat je iets vergeten bent en zie je meteen dat je op de pagina van het eerste gastenboek zit. Ik heb het idee dat hij door het scriptje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script>location.href='$PHP_SELF'</script>

//dit stukje komt uit:
<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
if ($_POST['naam']!="" AND $_POST['zin']!="") {
$insert = "INSERT INTO zinnen (id,naam,zin, ip) VALUES ('','".$_POST[naam]."','".$_POST[zin]."','".$REMOTE_ADDR."')";
mysql_query($insert) or die(mysql_error());
echo "<script>location.href='$PHP_SELF'</script>"; }
else { echo"<table><tr><td><b>U bent vergeten iets in te vullen.</b><br><a href='javascript:window.history.go(-1)'>Klik hier om terug te keren</a></td></tr></table>";}}

else {
?>

Dit verwijst volgensmij dan naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<form method="post" action="<?php echo "$PHP_SELF"; ?>" name="zinnen"> blabla </form>

En op beide pagina staat een soort gelijk iets alleen is de form name anders.

Kan iemand hier iets uithalen? Of moet je meer hebben? Ik kom er zelf niet uit, heb al verschillende dingen geprobeerd..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.