meerdere buttons linken aan meerdere scripts

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lol kid

lol kid

15/09/2010 09:16:57
Quote Anchor link
Beste mensen,
Probleem is als volgt ik heb een simpel html script gemaakt waarmee als ik op 1 van de 3 buttons klik. Er een PHP script gaat lopen.
code:
<form action="opdracht1.php" name="index.htm">
<form action="probeer2.php" name="index.htm">
<form action="opdracht3.php" name="index.htm">

<input type="submit" name="submit" value="connect met database/SQL" onClick="document.theForm.action='opdracht1.php'">
<input type="submit" name="submit" value="gegevens bekijken in database" onClick="document.theForm.action='probeer2.php'">
<input type="submit" name="submit" value="gegevens verwijderen" onClick="document.theForm.action='opdracht3.php'">
</form>

Mijn probleem is dat alle 3 de buttons naar het zelfde scriptje gaan. ( naar het script "opdracht1.php") Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen en graag zou uit kunnen leggen wat ik nou verkeerd heb gedaan inplaats van het antwoord meteen te geven.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:46:50
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

15/09/2010 09:20:25
Quote Anchor link
waarom open je 3x <form> en sluit je hem maar 1x af? tevens geef je geen id's mee met je input's
 
Johan Dam

Johan Dam

15/09/2010 09:21:25
Quote Anchor link
je bent je form aan het nesten, dat werkt niet. zet iedere knop in een eigen form element.

Of beter, zet ze alle 3 in 1tje, stuur ze naar dezelfde pagina en ga daar aan de hand van welke knop geklikt is bepalen welke actie je uitvoert
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.