Meerdere "live" selectie velden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »
Sander Z

Sander Z

26/07/2013 11:28:52
Quote Anchor link
Ik heb op het internet al gezocht maar dan vond ik meer dropdowns die "live" updaten of dat je van selectie 1 naar 2 naar 3 moet gaan. Maw ondanks zoeken vond IK niet wat ik nodig heb.

Wat zoek ik.
Voor een uitgebreide filtering op een grote data set heb ik bv 4 of 5 <select></select>
Deze worden altijd volledig gevult met alle beschikbare opties. Nu wil ik dat als iemand in bv selectie veld 3 een optie aanvinkt alle andere selectie velden alleen nog de opties weergeven die mogelijk zijn. Als dan de gebruiker in selectie veld 1 een selectie maakt moeten weer alle andere velden zich updaten met de resterende beschikbare opties (is dus een extra filtering)

Hopelijk leg ik goed uit wat ik bedoel. Zo niet geef het aan probeer ik het nog eens.

Wie kan mij (op weg) helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 23:07:08
 
Kris Peeters

Kris Peeters

26/07/2013 11:46:57
Quote Anchor link
Geef een aantal concrete voorbeelden van die data. Waarover gaat het?
Sander Z op 26/07/2013 11:28:52:
als iemand in bv selectie veld 3 een optie aanvinkt alle andere selectie velden alleen nog de opties weergeven die mogelijk zijn


Hoe weet ik in "select 4" welke opties moeten verdwijnen mogen blijven in select 3?

bv. coctails: als rum niet geselecteerd is, moet Mojito verdwijnen ...

---

Trouwens; kan elke <select> elke andere select aanpassen? Heeft select 1 zowel een effect op select 3 als select 3 op select 1?

Of zijn er bv. 4 filter selects, en 1 resultaat?
Gewijzigd op 26/07/2013 12:17:11 door Kris Peeters
 
Sander Z

Sander Z

26/07/2013 12:32:38
Quote Anchor link
De data komt allemaal uit een database mbv SQL.
Qua inhoud:
In selectie 1 staan bv landen
In selectie 2 plaatsen
In selectie 3 winkels

Bij een "verse" start:
Klik ik in selectie 1 op Nederland dan zou ik bij selectie 2 en 3 dus alleen nog de plaatsen en winkels moeten overhouden die in nederland zijn. Klik ik daarna in selectie3 op Hema, dan verdwijnen in selectie 1 alle landen waar geen Hema is en in selectie 2 alle plaatsen waar geen Hema is.

Het moet (bij verse start) nog wel mogelijk blijven om in selectie 1 bv nederland en belgie en duitsland aan te vinken. En als dit gebeurt is (eigenlijk dus per aanzetten van vink) zouden alle andere selectie velden zich moetn updaten.

Hopelijk zo al weer iets duidelijker
 
Kris Peeters

Kris Peeters

26/07/2013 12:48:55
Quote Anchor link
Okay, dat moest ik horen.
Dus van grof naar verfijnd. Het selecteren van een select heeft dus enkel invloed op de volgende selects, niet de vorige.


Kijk, hier een soort preview van het effect.
Dit is ongeveer waar het naartoe moet.

Ik vertrek nu wel op festival en ben dus een paar dagen niet beschikbaar.

Je kan dit copy/pasten in een leeg bestand...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
  <head>
    <meta charset=utf-8>
    <title>Live select</title>
  </head>
  <body>
    
    <select class="live_select" id="alcohol" name="alcohol">
      <option value="">---</option>
      <option value="vodka">Vodka</option>
      <option value="rum">Rum</option>
      <option value="gin">Gin</option>
    </select>
    
    <select class="live_select" id="coctail" name="coctail">
      <option value="">---</option>
      <option value="mojito" data-alcohol="rum">Mojito</option>
      <option value="screwdriver" data-alcohol="vodka">Screwdriver</option>
      <option value="gin-fizz" data-alcohol="gin">Gin Fizz</option>
      <option value="white-russian" data-alcohol="vodka">White Russian</option>
    </select>
    
    <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.3/jquery.min.js"></script>
    <script>
    $(document).ready(function() {
      // cashen van de elementen
      var select_elements = $('.live_select');
      var all_options = $('.live_select option');
      // events
      select_elements.change(function(e) {
        var select = $(this);    // = de select waar de gebruiker een optie heeft gekozen
        var value = select.val(); // value van de option.
        var select_name = select.attr('name');
        // die combinatie van gegevens gebruiken we nu voor de filter.  bv. we kozen alcohol -> rum.  =>  dan zoeken we naar 'data-alcohol="rum"'
        // we gaan alle options overlopen.  bv. Indien data-alcohol aanwezig is, gaan we die option uitschakelen tenzij die data-alcohol "rum" is
        all_options.css({'display': 'block'});  // voorlopig.  eerst alles terug zetten
        all_options.each(function(index) {
          var data = all_options.eq(index).data(select_name);
          if (data) {
            if (data == value) {
              all_options.eq(index).css({'display': 'block'});
            }
            else {
              all_options.eq(index).css({'display': 'none'});
            }
          }
        });
        
      });
    })
    </script>
  </body>
</html>
Gewijzigd op 26/07/2013 12:49:41 door Kris Peeters
 
Sander Z

Sander Z

26/07/2013 13:13:43
Quote Anchor link
Ik ga even met je code stoeien. I'll be back.

Toevoeging op 26/07/2013 13:18:26:

Mijn fout...
Ten eerste moet het van links naar rechts, maar ook van rechts naar links en alle andere mogelijke manieren werken.
En het gaat om checkboxes. Ik gaf het zelf compleet verkeerd aan. Dus een rij checkboxes voor de landen, een rij voor de plaatsen en een rij voor de winkels.

Dus check ik een plaats aan, dan zal de rij met landen en de rij met winkels zich moeten aanpassen.

Sorry voor mijn onduidelijkheid.
Gewijzigd op 26/07/2013 13:22:03 door Sander Z
 
Kris Peeters

Kris Peeters

29/07/2013 10:55:14
Quote Anchor link
Dat is al meteen een heel ander verhaal.
 
Sander Z

Sander Z

29/07/2013 11:57:53
Quote Anchor link
Ja dat begreep ik al. En wordt er ook niet makkelijker op... Als het mogelijk is!?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.