meerdere gelijke forms op 1pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Femke

femke

15/12/2007 13:53:00
Quote Anchor link
Ik heb een rij met produkten en die wil ik via post laten verwijderen. Elk produkt heeft zijn eigen form, met zijn eigen verwijder button, met allemaal de naam verwijder. Alleen als ik nu een produkt wil verwijderen kan dit uiteraard niet omdat er teveel duplicate waarden in de pagina staan. Hoe kan ik nu via post de juiste produkt laten verwijderen?

<form action="'.$PHP_SELF.'" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="user" value="123">
<input name="verwijder" type="submit" value="verwijder">
</form>

<form action="'.$PHP_SELF.'" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="user" value="456">
<input name="verwijder" type="submit" value="verwijder">
</form>

<form action="'.$PHP_SELF.'" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="user" value="789">
<input name="verwijder" type="submit" value="verwijder">
</form>
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 02:35:20
 
- SanThe -

- SanThe -

15/12/2007 14:02:00
Quote Anchor link
Waarom zou dit niet werken?
 
Thom nvt

Thom nvt

15/12/2007 14:12:00
Quote Anchor link
Eerlijk gezegd moet ik het met SanThe eens zijn. Ik zie het probleem niet echt. Het enige wat zou kunnen is dat je een aantal keren dezelfde names hebt voor een input object. Dat zou je kunnen veranderen door er bijvoorbeeld dit van te maken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<form action="'.$PHP_SELF.'" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="user123" value="123">
<input type="submit" value="verwijder">
</form>

<form action="'.$PHP_SELF.'" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="user456" value="456">
<input type="submit" value="verwijder">
</form>

<form action="'.$PHP_SELF.'" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="user789" value="789">
<input type="submit" value="verwijder">
</form>

Je ziet dat de namen nu een kengetal hebben. Dat zou het moeten oplossen.
Ik laat bij een submit button het vel name="" altijd weg, omdat je toch geen gegevens leest van een submit button (lijkt me een beetje overbodig)
 
Femke

femke

15/12/2007 14:15:00
Quote Anchor link
neemt hij dan alleen de data die binnen een form staan? Ik dacht dat hij alle infor vd pagina neemt, en in dit geval wil ik bv de eerste user verwijderen mjaar user heeft hier 3 waardes. Hoe weet hij nu welke waarde hij moet nemen?

bij het vb van termination bv zijn er ineens 3verschillende var namen voor user, aangezien alles dynamisch gegenereerd wordt, moet ik toch ook het systeem laten weten welke var hij dan moet nemen.
 
Thom nvt

Thom nvt

15/12/2007 14:33:00
Quote Anchor link
Er zijn idd verschillende waarden. Je had niet gezgd dat alles door PHP werd opgebouwd. Dan werkt dit natuurlijk niet.
Alles binnen één <form> element word verstuurd. je kunt 10000 <form> elementen hebben, en dan op een submit button klikken, word er alsnog maar 1 verstuurd. Ik zie nu eerlijk gezgd ook het probleem niet meer. Alles zou gewoon moeten werken. heb je een voorbeeld op een test server staan ofzo? dan zou ik eens kunnen kijken.
 
- SanThe -

- SanThe -

15/12/2007 14:36:00
Quote Anchor link
Ik heb het even getest, Het werkt gewoon zoals bovenstaand script.

Alleen moet $PHP_SELF wel $_SERVER['PHP_SELF'] zijn.
 
Thom nvt

Thom nvt

15/12/2007 14:47:00
Quote Anchor link
hé die had ik nog niet eens opgemerkt. beter lezen. maar het moet idd gewoon werken. Heb het net op een test server geprobeerd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.