Meerdere MySQL verbindingen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pim Vernooij

Pim Vernooij

11/12/2005 01:04:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig een CMS systeem te bouwen, waarbij het CMS zelf een database heeft, en de client die inlogt ook. (zo kan ik in hetzelfde cms meerdere sites onderhouden.)

De instellingen in de database van het CMS houden onder andere in welke modules een gebruiker kan gebruiken. Ook de user informatie en de database informatie van de user (client) staat hierin opgeslagen.

Nu heb ik alle belangrijke onderdelen af, tijd om te beginnen aan de modules. Het begin was een tweede database verbinding aan te maken. Mijn standaart mysql verbinding zit in $connection. (verbinding wordt dmv een database class gemaakt.) De database verbinding van de client heet $clientConnection.

En daar ging het fout...

Als ik nu verbinding maak met de database van de client, vervangt php de standaart verbinding van het CMS door de verbinding van de client, terwijl ik ze toch echt in twee verschillende variabelen stop...

Weet iemand raad?
Gewijzigd op 11/12/2005 01:05:00 door Pim Vernooij

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2019 07:04:53

- SanThe -

- SanThe -

11/12/2005 01:25:00
Quote Anchor link
Bij elke query de verbinding meegeven.

Pim Vernooij

Pim Vernooij

11/12/2005 01:35:00
Quote Anchor link
in feite doe ik dit toch al? door aan te geven via welk object de query uitgevoert moet worden?

11/12/2005 01:47:00
Quote Anchor link
Je moet de new_link true parameter meegeven, voorbeeld:
$conn = mysql_connect("localhost", "user", "pass");
//en nu naar client connectie maken
$Clientconn = mysql_connect("clien.nl", "client", "Cpass", true[/b]);
Gewijzigd op 11/12/2005 01:48:00 door

Pim Vernooij

Pim Vernooij

11/12/2005 01:59:00
Quote Anchor link
hmm, wat gebeurt er als je er true achter zet? is dit dan meteen de standaart verbinding? want als ik dat doe, crasht mijn hele systeem meteen al ^^

(zodra de client is ingelogd, word meteen verbinding gemaakt met de database van de client, maar daarvoor al met de standaart database, omdat hier de gegevens voor de menuopbouw en moduletoegang in staan. Ook de login informatie voor de database van de client staat in deze database)

/edit: of moet ik die parameter meegeven, en dan ook nog bij de query aangeven welke verbinding gebruikt moet worden?
Gewijzigd op 11/12/2005 02:19:00 door Pim Vernooij

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

11/12/2005 03:38:00
Quote Anchor link
Inderdaad ALTIJD gebruik maken van de connection-identifier, welke mysql_connect teruggeeft

11/12/2005 09:49:00
Quote Anchor link
bij de connectie naar de client moet je de true parameter meegeven. en wat remco zegt ook natuurlijk.

Pim Vernooij

Pim Vernooij

11/12/2005 14:15:00
Quote Anchor link
moet ik de connection identifier ook bij bijvoorbeeld mysql_select_db() gebruiken? (of bij alle functies?)

11/12/2005 14:16:00
Quote Anchor link
alle functies.

Pim Vernooij

Pim Vernooij

11/12/2005 15:16:00
Quote Anchor link
bedankt allemaal! het is gelukt :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.