meerdere waarden meesturen naar een formulier.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

The master

the master

14/01/2007 18:08:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Zoals sommige gelezen hebben, ben ik druk bezig php onder de knie te krijgen en gaat al aardig al zeg ik het zelf.

Ik loop nu alleen tegen een probleem aan dat als ik op een link klik ik 1 waarde mee kan sturen naar een ander formulier met de code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$query= "SELECT * FROM leerling_id WHERE achternaam LIKE'%$achternaam%'AND voornaam LIKE'%$voornaam%' AND
klas LIKE '%$klas%'  AND straatnaam LIKE'%$straatnaam%' AND plaats LIKE'%$plaats%' AND
postcode LIKE'%$postcode%'AND huisnummer LIKE'%$huisnummer%' ;";


    $result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
    $aantal = mysql_num_rows($result);    
    $leerling_id = $rij->leerling_id;

if ($aantal == 0){
    echo ("Helaas, er werden geen records gevonden
        met <b> ". $_POST["voornaam"]. " </b><br>\n");
}else


while($rij = mysql_fetch_object($result))

echo  '<tr><td><a href=\'toevoegenupdate.php?voornaam='.$rij->voornaam. '\' >'.$rij->leerling_id.'</a>'.


nu komt er een linkt met de waarde leerling_id, als ik hier op klik neemt die nu de voornaam mee naar het volgende formulier.

op de pagina toevoegenupdate.php heb ik de waarde opgeroepen in een textfield dmv $_GET.

Alleen mijn vraag is hoe kan ik meerdere waardens mee sturen, zodat ik op de link druk met waarde leerling_id en dat die zoveel de voornaam, achternaam etc meeneemt naar de volgende pagina
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:07:05
 
Koen B

Koen B

14/01/2007 18:20:00
Quote Anchor link
Met een link kun je meerdere waardes meegeven op deze manier:
bla.php?waarde1=voornaam&waarde2=achternaam&waarde3=1
 
The master

the master

14/01/2007 18:26:00
Quote Anchor link
de & teken dus :( ik heb , en met ' en " gespeeld. thnx ga het even testen
 
The master

the master

14/01/2007 18:48:00
Quote Anchor link
hij doet helaas niet wat ik wil :(
ik weet wat er in de www balk moet staan maar ik krijg het er niet in.
niet met een header want die schijnt al verzonden te zijn volgens de fout melding.
nog een klein hulpje nodig.

ik wil op een link klikken(zoals hier boven het leerling_id) en dan meer waardens in het volgende formulier op de andere pagina weergeven :(

ik heb nu

}else

header('Location:absentoevoegen.php?leerling_id="$leerling_id"');

en krijg deze melding

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\wamp\www\ars\update.php:16) in C:\wamp\www\ars\update.php on line 99
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door the master
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

14/01/2007 18:56:00
Quote Anchor link
Nou dan zaj toch even je gehele code moeten pasten maar zoek eerst eens op headers already sent. IK gok dat je zeker een miljoen hits krijgt op Google
 
Koen B

Koen B

14/01/2007 19:00:00
Quote Anchor link
Okey, de link word dan:
www.joulinkhier.nl/joupagina.php?leerling_id=1&naam=iemand&achternaam=iemand

Dan kun je op joupagina.php de naam weer op deze manier opvragen uit de url: $_GET['leerling_id']
Dus dan doe je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo "uw naam is: <input type=text value=\"$_GET['leerling_id']\" name=leerling_id> ";


Je kan voor elke variablele die je hebt meegegeven in de url de waarde op deze manier aanvragen:
$_GET['leerling_id'] en tussen de '' moet dan de naam van die variablele worden gegeven ...

Succes!
 
The master

the master

14/01/2007 23:06:00
Quote Anchor link
bedankt voor het zetje in de goede richting.

beetje slordig maar het werk wel

a href=\'toevoegenupdate.php?leerling_id='.$rij->leerling_id.'&voornaam='.$rij->voornaam.'
&tussenvoegsel='.$rij->tussenvoegsel.'&achternaam='.$rij->achternaam.'&straatnaam='.$rij->straatnaam.'&huisnummer='.$rij->huisnummer.'
&toevoeging='.$rij->toevoeging.'&postcode='.$rij->postcode.'&plaats='.$rij->plaats.'&telefoon_vast='.$rij->telefoon_vast.'&telefoon_mobiel='.$rij->telefoon_mobiel.'
&klas='.$rij->klas.'
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

14/01/2007 23:13:00
Quote Anchor link
Waarom doe je dit allemaal met de GET functie. Zenden met POST is veel netter(en veiliger).
 
Frank -

Frank -

15/01/2007 00:58:00
Quote Anchor link
Wanneer je de boel gaat beveiligen, dan is dat wel wat meer dan alleen POST of GET toepassen. Beide zijn namelijk volkomen onbetrouwbaar omdat ze van de browser afkomen. Hier een snippet die de beveiliging regelt voor MySQL (met dank aan Jan Koehoorn):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?
function quote_smart ($value) {
    if (get_magic_quotes_gpc ()) {
        $value = stripslashes($value);
    }

    if (version_compare (phpversion (),"4.3.0") == "-1") {
        return mysql_escape_string ($value);
    }

    else {
        return mysql_real_escape_string ($value);
    }
}


if (isset($_POST)) {
    $savePost = array();
    foreach ($_POST as $key => $value) {
        $savePost[$key] = quote_smart($value);
    }
}

if (isset($_GET)) {
    $saveGet = array();
    foreach ($_GET as $key => $value) {
        $saveGet[$key] = quote_smart($value);
    }
}

?>

Dit zet je aan het begin van je code, in de rest van je code gebruik je de variabelen $savePost en $saveGet, afhankelijk waar de boel vandaan komt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.