Meeste gezochte resultaten uit een huge database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martijn

Martijn

20/07/2009 14:16:00
Quote Anchor link
Hallo mede-phpérs,

Ik heb een database met ongeveer 45.000 resultaten van de zoekopdrachten die bezoekers doen op mijn site.

Ik probeer hier een overzicht van te maken zodat ik een top 10 kan weergeven van de meeste gezochte producten.

Op het moment heb ik het wel voor elkaar, maar ik werk met een limit van 40 resultaten, als ik er 45.000 pak, dan crashed de hele server.

Hoe kan ik dus een overzicht maken van de meest gezochte producten?
De werkwijze zal moeten zijn dat ik sowieso geen dubbele resultaten meepak, maar wel tel hoevaak er op is gezocht.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:15:15
 
Roeltje M

Roeltje M

20/07/2009 15:13:00
Quote Anchor link
Sla je momenteel alle zoekresultaten / bezoeken aan product op in database? Hoe ziet de database er bij jou uit?
 
Martijn

Martijn

21/07/2009 13:39:00
Quote Anchor link
Ik sla inderdaad alle zoekresultaten gewoon op. Dat wil zeggen, ik tel ze niet bij elkaar op of iets dergelijks. Dus dezelfde woorden kunnen tig keren voorkomen.
 
Martijn

Martijn

21/07/2009 19:59:00
Quote Anchor link
Ik heb het gefixt...
 
- SanThe -

- SanThe -

21/07/2009 20:42:00
Quote Anchor link
En de oplossing post je uiteraard ook even voor je medeforumleden.

Let op: Niet Bumpen.
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.