Mening: Nieuwe layout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris

Chris

11/08/2007 18:39:00
Quote Anchor link
Goedenavond alweer :O

Wist niet dat het al half 7 is... Maar goed.. Ik ben tijdje bezig geweest met een layout. Deze layout is gebaseerd op een andere layout, waar ik de naam niet van heb kunnen achterhalen. Deze layout is wel geheel zelf geschreven, gebruik gemaakt van CSS en HTML.

Zodra het domein online komt, komt er ook nog een simpel PHP script, om ervoor te zorgen dat het maar 1 pagina wordt. (een if($_GET['p'] verhaal) en ook een random tekst, bijvoorbeeld voor aanbiedingen.

Het is een hosting layout, maar er staat nu enkel nog tekst. Waar nu welkom en dergelijke staat, komt zodra het domein online is ook nog een plaatje van een server met daarop prijzen en wat je daarvoor terug krijgt, enzovoorts..

Aangezien dit mijn eerste (wat ik zelf vind) geslaagde layout is, post ik hem hier, omdat ik erg benieuwd ben naar jullie mening.

Ik heb er even een plaatje van gemaakt, dit omdat ik geen zin heb om de gehele site al te uploaden...

het plaatje is hier te vinden.

Ik zou het heel aardig van jullie vinden als jullie een cijfer willlen geven, van 0 (hoop ik natuurlijk niet...) tot 10 (wat natuurlijk geweldig zou zijn!)

GreetZ,
Chris
Edit:
typo

Edit:
Heb alles even geupload: Hier is de site te bekijken ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Chris
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 09:54:38
 
Jan geen

Jan geen

11/08/2007 18:45:00
Quote Anchor link
een 7,5 ik hou van eenvoudig
 
Chris

Chris

11/08/2007 18:53:00
Quote Anchor link
Bedankt! Heb jij nog iets wat jij anders zou willen zien?
 
Frank -

Frank -

11/08/2007 19:02:00
Quote Anchor link
Goede kleurcombinatie, maar ik vind de layout wel érg simpel. 2 blauwe en 4 oranje rechthoeken en that's it.

Kleurcombinatie: 9
layout: 4
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

11/08/2007 19:03:00
Quote Anchor link
7,3

Lekker simpel, het zou misschien nog wat opvullen kunnen gebruiken je zou de hoekjes rond kunnen maken
 
TJVB tvb

TJVB tvb

11/08/2007 19:03:00
Quote Anchor link
Ik zie dat je het venster bij jezelf niet voor de hele breedte hebt. Maar wat gebeurt er met een widescreen? Is de breedte vast en krijg ik dus met een beetje pech aan beide kanten een heel breed grijs vlak? Als dat zo is ben ik niet echt gelukkig en is het een 6.

Anders een 7,5.

En eerlijk gezegd hou ik meer van een gebroken wit dan van het echte standaard wit dat je achtergrond nu heeft. Met gebroken wit heb ik namenlijk vaak het idee dat er meer aandacht aan detail gegeven wordt. (maar dat is ook smaak).
 
Wouter K

Wouter K

11/08/2007 19:07:00
Quote Anchor link
eenvoudig..

Misschien nog wat persoonlijke aanpassing van jouzelf en komt hij tip-top gewoon :p


8/...
 
Chris

Chris

11/08/2007 19:23:00
Quote Anchor link
Bedankt voor alle reacties!
@TJVB, op dit moment is dit nog 800px, maar, dit komt nog omdat ik de layout nog ietwat moet "tunen" met CSS. Ik wil namelijk niet dat de layout te opgerekt gaat worden. Als ik namelijk de width verander naar auto, en je maakt hem breed, dan worden de letters bij de header ook opgerekt. Dit wil ik natuurlijk niet.. Weet jij hoe ik dit kan oplossen? (of iemand anders..)deze kleur wit gebruik ik nu, hoe vind je die?

@pgFrank, ben blij dat je de kleurcombinatie leuk vind! Ik kom vaak genoeg layouts tegen van Hosting-bedrijven, maar die hebben zo'n overdreven intro, en dan zo'n overdreven layout die erg druk is. Ik heb gekozen om deze layout te maken, omdat deze rustig en overzichtelijk is..

@WesselB, weet jij of dat met CSS kan? De hoeken een klein beetje ronder maken?

Bedankt voor jullie meningen en reacties, hier kan ik echt iets mee!
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

11/08/2007 19:30:00
Quote Anchor link
het is simpel.. dat is niet erg.. maar misschien is dit tog té simpel!
en ik zou het ook helemaal tot onder door laten lopen.. want zo'n klein randje leeg ziet er natuurlijk niet uit :P

cijfer: 7

de kleur wit vind ik trouwens wel mooi ;)
 
Robert -

Robert -

11/08/2007 19:30:00
Quote Anchor link
Hij ziet er goed uit: Mooi helder en een goed overzicht.
Ik weet niet hoe groot die random tekst in die blauwe balk bovenaan wordt, maar ik vindt die balk nogal groot.

In het geheel geef ik hiervoor een 8.3
 
Chris

Chris

11/08/2007 19:34:00
Quote Anchor link
@ Leroy, ik zie het, als ik mijn venster meer naar onder doe, komt er inderdaad een lijntje leeg te staan... Weet jij toevallig hoe ik dat kan oplossen?

Edit:
@Robert, dat valt volgens mij nog wel mee, als je het eindresultaat zult zien (html pagina)

Edit:
Je hebt gelijk Robert, het is inderdaad iets te groot, die bovenste regel, ga die terug zetten op 18px ;)
Bedankt voor de tip!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Chris
 
Wouter K

Wouter K

11/08/2007 19:35:00
Quote Anchor link
@ chris: w8 een uurtje post ik het scriptje hier neer
 
Frank -

Frank -

11/08/2007 19:36:00
Quote Anchor link
Kijk hier eens naar. Een voorbeeldje van ronde hoekjes (dankjewel Jan).

En stel je nu eens voor dat je jouw oranje tabs voorziet van een paar hoekjes en bv. de blauwe vlakken ook een rond hoekje geeft. En neem dan niet 4 ronde hoeken, maar bv. slecht 1 of 2 afgeronde hoeken en laat de schaduw weg.

Ik denk dat de layout er dan een stuk beter uit komt te zien! Maar dat is slechts mijn bescheiden mening... En wie ben ik?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Reinhout

reinhout

11/08/2007 19:41:00
Quote Anchor link
Ik denk niet dat het echt klaar is voor een hosting-site, sry, mijn mening
alles is een beetje te vlak. De kleurkeuze is wel goed maar je moet nog wat rondingen en diepte verwerken
 
Chris

Chris

11/08/2007 19:43:00
Quote Anchor link
@Wouter, bedankt! Ik ga er naar kijken!

@pgFrank *(en Jan)*, ja, ik las net dat topic! Maar, maakt Jan niet gebruik van plaatjes? Zie net dat Jan 1 plaatje gebruikt, maar dat er inderdaad een extra ronding komt!
Verder, weet ik niet zeker of dat leuk gaat staan, bij die blauwe vlakken...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Chris
 
Frank -

Frank -

11/08/2007 19:46:00
Quote Anchor link
Ps. I.p.v. ronde hoeken, zou je bv. ook een diagonaal hoekje kunnen nemen. Het gaat erom dat je net even een accentje toevoegt aan de layout om het aantrekkelijker te maken. Het bekende puntje op de i.

Edit: Deze site heeft hele leuke dingen in de layout zitten, maar ook in de foutafhandeling van formulieren: link
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

11/08/2007 19:52:00
Quote Anchor link
ik ben het met frank eens..
maar je zou ook bijv. alleen het eerste tabje één leuk hoekje kunnen geven ;)
 
Chris

Chris

11/08/2007 20:38:00
Quote Anchor link
@pgFrank & Leroy, ik snap jullie bedoelingen, maar die tab heb ik niet gedaan door middel van een plaatje.. (verbruikt dus minder traffic...)

Wat ik wel zou kunnen doen, is een aparte class daarvoor aanmaken? Dat ik er een plaatje van maak, en dan hetzelfde doe als die site die pgFrank heeft gepost..

Oja, dat lijntje van onder dat je de achtergrond ziet, zelfs op full screen met mijn resolutie (hoogste wat mijn Vista laptop heeft, iets met 14** × 12**?) komt er maar een klein stukje... Dat ligt eraan hoeveel tekst ik plaats. Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat dat zich aanpast aan de grootte van het scherm? dat als er weinig tekst staat dat dan de layout naar onder wordt "verlengd" ?
 
Frank -

Frank -

11/08/2007 21:04:00
Quote Anchor link
Chris schreef op 11.08.2007 20:38:
@pgFrank & Leroy, ik snap jullie bedoelingen, maar die tab heb ik niet gedaan door middel van een plaatje.. (verbruikt dus minder traffic...)
Het verschil in traffic is echt minimaal! De plaatsjes (slechts enkele kb's) worden slechts 1x gedownload en vervolgens uit de cach gehaald.

Stel dat je 1000 unieke bezoekers per dag hebt, dan heb je het over een 5000kb per dag extra verkeer. Zeg 5 mb, per dag, dat is 300 mb per maand. Niks dus. En bezoekers die regelmatig terugkomen gebruiken wederom hun cache... Niet iets om je druk over te maken, en zorg eerst maar eens voor een site die zoveel bezoekers heeft.
 
Chris

Chris

11/08/2007 21:13:00
Quote Anchor link
Lol, daar heb je gelijk in ja!
Over dat plaatje, ben daar nu mee bezig, maar hoe krijg ik dat in hemelsnaam ongeveer zoals ze dat hebben gedaan op die site die jij aankaartte?

Oja, mijn site blijft nu in het midden van de pagina, hoe breed je die ook maakt. Vind jij dit leuk staan, of zal ik het aan de linker kant laten staan?

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Chris
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.