Menu met target

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim Groot

Tim Groot

14/10/2022 10:49:18
Quote Anchor link
Goedemorgen,
Ik heb een aantal jaren niks meer gedaan met programmeren en probeer mijn oude hobby weer een beetje op te pakken. Helaas hebben de leeftijd en jaren niks doen er flink ingehakt merk ik wel en moet ik aanpoten om alles weer een beetje onder de knie te krijgen met alle nieuwe ontwikkelingen.
Maar goed, gelukkig kunnen jullie me weer een beetje op weg helpen :-)

Ik ben bezig met een site voor een stichting. De voorkant is volledig in WP maar ik maak een verborgen site voor beheerders(met een .htpasswd). Dit geeft me weer de vrijheid om alles te maken zoals ze dat graag willen. Tevens probeer ik dit gelijk goed te maken zodat dit weer een aantal jaar mee kan.

Ik heb een menu gemaakt, wat naar mijn idee goed toekomst proof is, maar ben aan het stoeien met de target/GET. In het verleden werkte ik met frames/iframes en de GET functie om pagina's in te laden in de homepage. Echter ben ik er niet zo zeker van dat dit ook nog steeds toekomst proof is. Frames naar mijn idee niet in ieder geval, maar ook ?page= ?...even geen idee.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    $pages
= scandir('pages');
    $notWanted = array('.', '..', 'index.php');
echo '<div class="menu">';
foreach($pages as $page){
    if(!in_array($page, $notWanted)){
    $link = 'pages/'. $page;
    $safeName = strtoupper(str_replace('.php', '', $page));
        echo'<a href="' . $link . '">' . htmlspecialchars($safeName) . '</a> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;';
    }
// close if not in array
}// close foreach
echo '</div>';
?>


Dit stukje code is mijn menu die alle pagina's uit een mapje haalt. De pagina's moeten gaan laden in de index.php/home.php.
Dank alvast voor het meedenken!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:15:54
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2022 11:02:15
Quote Anchor link
$_GET is nog zeker toekomstproof.
Maar waar loop je nu precies op vast?
 
Tim Groot

Tim Groot

14/10/2022 11:16:35
Quote Anchor link
Ah kijk! Dat is mooi!
Ik loop vast in regel 9. Daar zou ik dan een page?= willen maken en dan de pagina willen laden in index.php. Ik weet alleen niet meer zo goed hoe ik dat voor elkaar krijg.
$link gebruik ik om de pagina's in te laden voor het menu.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2022 11:42:51
Quote Anchor link
Je wilt dus twee scripts hebben:
- Het routering-script die via $_GET['page'] het juiste .php-document inlaadt in de include().
- Het script die je menu opbouwt.

Dat laatste heb je nu, daar moet je de link wel voorzien van een ?page=.... verwijzing.

Eventueel kan je ook links als www.site.nl/contact gebruiken.

Zie ook deze tutorial van Thomas:
http://fangorn.thijma.nl/news/redirecting-all-requests-to-index-php-with-htaccess
Gewijzigd op 14/10/2022 11:50:01 door - Ariën -
 
Tim Groot

Tim Groot

14/10/2022 11:52:43
Quote Anchor link
correct! Dat lijkt me het mooiste.
Eigenlijk zeg je dus bij dit stukje -> ?page=$link

En dan een stukje in index.php waarin ik include ($_GET['page']); zet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2022 11:55:27
Quote Anchor link
Klopt. Let wel bij het includeren op je invoer.
 
Tim Groot

Tim Groot

14/10/2022 12:54:33
Quote Anchor link
thanks! gelukt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.