Met 2 Tabellen 3de Tabel vullen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Shinger

shinger

31/01/2010 20:01:00
Quote Anchor link
Ik heb 3 tabellen

Printer (id, merk, type, code)
assortiment (id, printer, cartridge)
Cartridge (artikelnr, merkcode, kleur, inhoud, omschrijving, cartridgemerk, cartridgecode, EAN, prijs)

[Printer (id)] 1 op N [assortiment (printer)]
Cartridge (artikelnr)] 1 op N [Assortiment (cartridge)]

Je kunt dus zowel met 1 printer meerdere cartridges hebben als 1 cartridge meerdere printers.

Mijn vraag was hoe krijg ik deze data in de 3de tabel dus in assortiment gestopt? met JOIN is het weergeven van data en niet toevoegen in een nieuwe tabel toch?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:02:03
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

31/01/2010 21:53:00
Quote Anchor link
Lijkt me dat je een view zoekt data van de ene tabel in de andere kan niet de bedoeling zijn
 
Shinger

shinger

01/02/2010 21:31:00
Quote Anchor link
HE..HE.. ik kan eindelijk eens me verhaal beetje verbeteren Ik heb hier dus te maken met een"junction table". Heeft iemand een query om die vol te maken? door middel van 2 comboboxes en dan op submit te klikken??
 
Mr.Ark

Mr.Ark

01/02/2010 22:01:00
Quote Anchor link
shinger schreef op 01.02.2010 21:31:
HE..HE.. ik kan eindelijk eens me verhaal beetje verbeteren Ik heb hier dus te maken met een"junction table". Heeft iemand een query om die vol te maken? door middel van 2 comboboxes en dan op submit te klikken??


Nee.

Categorie: Database & SQL
Soort Forum: PHPHulp
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mr.Ark
 
Shinger

shinger

01/02/2010 22:09:00
Quote Anchor link
Heb je misschien een manier dat je me zou aan raden? want deze gegeven zouden dus door de gebruiker zelf ingevoerd moeten worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.