mijn lay-out is "zwaar"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lotte Verbeek

Lotte Verbeek

19/03/2016 20:23:57
Quote Anchor link
Hé allemaal,

Ik kijk al vaak mee op het forum maar nu wil ik ook eens iets proberen. Ik heb kennis van de voornaamste talen maar dat grafische gedeelte zit niet in mij. Nu heb ik geprobeerd een lay-out in elkaar te steken voor een verenging waar ikzelf bijzit maar ik vindt deze om de één of andere reden "zwaar" om naar te kijken.

Kunnen jullie je mening/tips geven hoe ik dit kan verbeteren? Aangezien hij niet online staat maar enkel thuis kan ik enkel een foto laten zien.

Afbeelding

Tips aub :p

Groetjes Lottje
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 22:22:47
 
Wouter J

Wouter J

19/03/2016 23:45:06
Quote Anchor link
De grondlegger van het "zwaar" over komen zijn de harde kleuren die je gebruikt en met name ook de grote variatie in kleuren. Zo heb je meerdere kleuren bruin/oranje en meerdere kleuren groen en dit gemengd met variaties wit en grijstinten.

Bij een website is kleur belangrijk, maar moet het vooral in dienst staan van de content. Dit betekend dat er vaak wordt gekozen om zachtere kleuren te kiezen. Probeer 1 primaire kleur te kiezen, bijvoorbeeld bruin en 1 highlight kleur, bijvoorbeeld groen. Ik raad vaak aan om vaste kleuren palletten te gebruiken, https://www.google.com/design/spec/style/color.html#color-color-palette is een overzicht van kleuren die bijvoorbeeld erg handig is voor "modern" webdesign. Ik zou als primaire kleur bijvoorbeeld "Brown" pakken en als highlight kleur "Light Green".

Pak nu van het lijstje van highlight kleuren de 500 en van de primaire kleuren 3 variaties. Pak daarbij nog iets dat net geen wit en net geen zwart is (wat echt zwart en wit bestaat niet op de wereld) en je hebt je kleuren pallet compleet. Bijvoorbeeld: (bovenaan je huidige kleurenpallet en onderaan mijn voorbeeld)
Afbeelding

Probeer dan hiërarchie in je ontwerp te brengen: Je achtergrond is nu veel donkerder en valt veel meer op dan het hoofdblok van je pagina. Probeer een lichtere kleur te gebruiken (en het liefst eentje van het primaire kleurenpallet) en het patroontje slechts heel licht aan te geven (maak bijvoorbeeld het icoontje zwart en dan slechts 5% opacity).

Als laatste geven boxjes in boxjes in boxjes etc. vaak een erg vernauwende indruk. Probeer deze manier van duidelijke randen te voorkomen, gebruik bijvoorbeeld niet zo'n zwarte schaduw (maar een veel lichtere) en gebruik geen border of grijze achtergrond voor de sidebar. Maak bijvoorbeeld de tekst in de sidebar wat lichter dan de hoofdtekst en voeg misschien een heel klein en vaag randje toe tussen sidebar en hoofdtekst. Op deze manier is het verschil in hiërarchie tussen hoofdtekst en sidebar ook al duidelijk.

Als laatst een klein detailtje: De groene "Scouting" tekst zou ik verticaal uitlijnen met de menu itemtjes en ik zou iets meer ruimte tussen het icoontje en de naam doen.
 
L deB

L deB

21/03/2016 12:37:57
Quote Anchor link
Doe es dat groene fotokader met erin die tierlatijntjes helemaal weg. Volgens mij is het dan al veel prettiger voor de ogen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.