mini kassa systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Roger  van Mersbergen

Roger van Mersbergen

13/09/2010 20:36:24
Quote Anchor link
hey,

voor de badminton club wil ik in de kantine een computertje neerzetten waarbij een soort kassa software erop staat(mag ook online zijn).

in dit systeem wil ik alle drankjes enzo zetten zodat ik gewoon kan klikken van 3 cola, 1 fanta en een koffie
en dat ik dan gelijk de prijs zie wat er betaald moet worden.

verder moet er ergens opgeslagen worden wat er allemaal verkocht is.

kan iemand mij hiermee helpen? heeft iemand zo'n scriptje? ik zou het op mijn eigen server kunnen draaien dus online is geen punt, offline mag ook (met iets van microsoft access ofzo?)

Hoe moet ik beginnen? en wat is slim? ik ben zelf echt totaal nog niet ervaren in php/css ofzo.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 15:35:06
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

13/09/2010 23:02:40
Quote Anchor link
Ik denk dat voor de kassa software het belangrijk is dat je, je realiseert dat je een backup maakt. Je gegevens zijn belangrijk voor de administratie. Dat was het eerste tipje

Je kan zelf kiezen. Je kan het zowel online als offline doen. MS access is inderdaad een oplossing hiervoor en is tevens makkelijk te maken.

Buiten het feit dat je PHP en CSS moet kennen hiervoor, moet je ook ervaren zijn met MySQL databases. De gegevens moeten overigens ergens opgeslagen worden.

Mijn tip is om PHP maar te vergeten als je er niet ervaren mee bent. Het vergt een redelijke kennis om met PHP zoiets te maken. Als je MS access kent is dit in dit opzichte misschien wel beter. PHP leer je naar mijn mening niet in 1 dag.

Wil je het perse wel met php doen? volg dan de volgende stappen:
1. Koop een PHP boek en lees tutorials op internet.
2. probeer eerst wat andere en makkelijkere systemen te maken (contactformulier/agenda/nieuwsscript/loginscript/etc.).
3. als je stap 2 redelijk beheerste en je weet wat de valkuilen zijn in PHP zoals o.a. mysql injecties, maak dan een opzet met databases en voorwaarden waar je systeem aan moet voldoen(schrijf dit op papier en hou de computer uit)
4. als de opzet af is zet je de computer pas aan en werk je het plan uit.
5. je test je programma en controleert of je product overeenkomt met je opzet.

Maar dit is wel een wat langere weg. De ene persoon pakt het in een maandje redelijk op de ander doet er 2 jaar en over en weer een ander gaat het nooit snappen.

Mijn tip dus: hou het maar bij MS access

succes!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.