Miranda's php-contactformulier en bestande htm-contactpagina
Ik tracht twee websites voor mijn twee zonen te onderhouden: www.d-photo.nl en www.roystienen.nl.
Beide websites hebben nagenoeg dezelde opbouw. Er zijn problemen gerezen met de contactpagina in combinatie met Jack's formmail omdat de versie van php gewijzigd is naar php 5.3 (was; php 4..)om Wordpress toe te passen.
Het probleem is dat na het verzenden bij php 5.3 "thanks.htm" niet bij de afzender komt.(zie redirect.) Dit gebeurt wel bij php 4...!?
In plaats van Jack's formmail zou ik graag Miranda's "contactformulier.php" willen toepassen in combinatie met "contact.htm" van de website.
In "contact.htm" is opgenomen:
<FORM ACTION="contactformulier.php" METHOD="POST" TARGET="">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="recipient" VALUE="[email protected]">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="subject" VALUE="Contact via de Website">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="required" VALUE="your_name,email,regarding,comments">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="sort" value="your_name,phone,email,regarding,comments">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="redirect" VALUE="http://www.d-photo.nl/thanks.htm"
Na het verzenden van de contactgegevens zou ik graag de pagina "thanks.html" naar
de afzender willen krijgen.(zie onder: name="redirect" ev)
Deze bedank-pagina in plaats van de reacties onderaan het script van Miranda bijvoorbeeld na:
echo '<h1>Het contactformulier is verzonden</h1>
<p> Bedankt voor het invullen van het contactformulier. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.</p>';
e.v.
Vragen:
1. Welke aanpassing moet er gedaan worden aan het php-script van het
"contactformulier.php" van Miranda of aan de html-code in "contact.htm"?
NB: Ik zag trouwens reacties die al meer dan 8 jaren oud zijn!
Ik ben nieuw in deze en misschien is Miranda's script wel te zeer verouderd?
2. Is het ook zo dat er een bepaalde php-scriptversie bij dit contactformulier.php van Miranda hoort?
Bijvoorbeeld php 4.. of php5.2 of php 5.3.
Met Jack's "formmail.php" trad dit probleem wel op bij php 5.2 en php 5.3 maar niet bij php 4..!?
Ik heb in overleg met het hostbedrijf op dit moemnt een sub-domein aangelegd
"www.testwp.d-photo.nl" waarin ik een en ander wil testen in combinatie met Wordpress!
Graag zou ik hulp/uitleg willen krijgen,
Ab
Beide websites hebben nagenoeg dezelde opbouw. Er zijn problemen gerezen met de contactpagina in combinatie met Jack's formmail omdat de versie van php gewijzigd is naar php 5.3 (was; php 4..)om Wordpress toe te passen.
Het probleem is dat na het verzenden bij php 5.3 "thanks.htm" niet bij de afzender komt.(zie redirect.) Dit gebeurt wel bij php 4...!?
In plaats van Jack's formmail zou ik graag Miranda's "contactformulier.php" willen toepassen in combinatie met "contact.htm" van de website.
In "contact.htm" is opgenomen:
<FORM ACTION="contactformulier.php" METHOD="POST" TARGET="">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="recipient" VALUE="[email protected]">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="subject" VALUE="Contact via de Website">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="required" VALUE="your_name,email,regarding,comments">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="sort" value="your_name,phone,email,regarding,comments">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="redirect" VALUE="http://www.d-photo.nl/thanks.htm"
Na het verzenden van de contactgegevens zou ik graag de pagina "thanks.html" naar
de afzender willen krijgen.(zie onder: name="redirect" ev)
Deze bedank-pagina in plaats van de reacties onderaan het script van Miranda bijvoorbeeld na:
echo '<h1>Het contactformulier is verzonden</h1>
<p> Bedankt voor het invullen van het contactformulier. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.</p>';
e.v.
Vragen:
1. Welke aanpassing moet er gedaan worden aan het php-script van het
"contactformulier.php" van Miranda of aan de html-code in "contact.htm"?
NB: Ik zag trouwens reacties die al meer dan 8 jaren oud zijn!
Ik ben nieuw in deze en misschien is Miranda's script wel te zeer verouderd?
2. Is het ook zo dat er een bepaalde php-scriptversie bij dit contactformulier.php van Miranda hoort?
Bijvoorbeeld php 4.. of php5.2 of php 5.3.
Met Jack's "formmail.php" trad dit probleem wel op bij php 5.2 en php 5.3 maar niet bij php 4..!?
Ik heb in overleg met het hostbedrijf op dit moemnt een sub-domein aangelegd
"www.testwp.d-photo.nl" waarin ik een en ander wil testen in combinatie met Wordpress!
Graag zou ik hulp/uitleg willen krijgen,
Ab
Als dat script zo gedateerd is zullen er hoogst waarschijnlijk functies in staan die in php 5.3 niet meer ondersteund worden.
Toevoeging op 07/02/2012 17:18:34:
zie hier
Toevoeging op 07/02/2012 17:18:34:
zie hier
Hallo Ger,
Bedankt voor je reactie. Ik had natuurlijk ook een vermoeden dat PHP 5.3 de beide contactformulieren niet meer ondersteunt, terwijl versie PHP 4...dat wel deed. Het probleem is nu dat ik geen PHP-deskundige ben. Dus de vraag blijft wie kan mij helpen om het bestaande contactformulier ook geschikt te krijgen voor PHP 5.3.
Ik heb PHP versie 5.3 nodig om de websites geschikt te kunnen maken voor Wordpress.
ab
Bedankt voor je reactie. Ik had natuurlijk ook een vermoeden dat PHP 5.3 de beide contactformulieren niet meer ondersteunt, terwijl versie PHP 4...dat wel deed. Het probleem is nu dat ik geen PHP-deskundige ben. Dus de vraag blijft wie kan mij helpen om het bestaande contactformulier ook geschikt te krijgen voor PHP 5.3.
Ik heb PHP versie 5.3 nodig om de websites geschikt te kunnen maken voor Wordpress.
ab
Is het gewoon geen beter idee om een nieuw contact script te zoeken (gewoon googlen op 'PHP contact form')?
Of misschiem heb je aan mijn reactie in dit topic iets.
Ik heb een heel sterk vermoeden dat jouw vriendin Miranda de eregi functie gebruikt bij het valideren van een email adres.
Of misschiem heb je aan mijn reactie in dit topic iets.
Ik heb een heel sterk vermoeden dat jouw vriendin Miranda de eregi functie gebruikt bij het valideren van een email adres.