Mobiele Host

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »
Johan Dam

Johan Dam

24/12/2010 10:27:17
Quote Anchor link
Voor mijn site dacht ik dat het leuk zou zijn om zowel engels als nederlands te ondersteunen. Natuurlijk moet de site dan automatisch de juiste taal selecteren.

Dus eventjes

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$extensie
= end(explode(".",gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR'])));
$taal = in_array($extensie, array("nl", "be")) ? "nl" : "en";
?>

En daarmee aan de slag. Lekker makkelijk, en het lijkt nog te werken ook.

Wat is nu het probleem?

Op mijn mobiele telefoon gaat hij naar het engels, dus ik kijk wat gethostbyaddr terug geeft op het IP van min mobiel...

---iets---.dsl.sl-laajakaista.fi

Waarom wijst mijn mobiel naar Finland... en hoe kan ik erachter komen uit welk land mijn mobiel (of pc) nu écht komt?

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 07:08:36

TJVB tvb

TJVB tvb

24/12/2010 10:30:05
Quote Anchor link
Waarom kijk je niet naar de taal van de browser?

John D

John D

24/12/2010 10:32:30
Quote Anchor link
taal van de browser: $_SERVER["HTTP_ACCEPT_LANGUAGE"]

Johan Dam

Johan Dam

24/12/2010 10:44:49
Quote Anchor link
Omdat veel browsers worden geïnstalleerd onder de Engelse taal.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

24/12/2010 11:04:10
Quote Anchor link
je kan dit er mischien als extra bij hebben

je maakt een knopje als mensen erop klikken maakt hij een cookie aan en dat ze dan op de nederlandse site komen

John D

John D

24/12/2010 11:19:19
Quote Anchor link
Johan Dam op 24/12/2010 10:44:49:
Dit is een aanname die niet juist is. 80% van internettend nederland werkt met IE en is netjes in NL geinstalleerd. Firefox installeert op een WIN-NL ook net automatisch in nederlands en het lijkt me dat dat voor andere landen analoog werkt. De overige browsers ken ik niet maar dat is sowieso een kleiner marktaandeel. De mobiele browsers zijn nog wel een moeilijk punt, daarvan zou ik aannemen: is je doelgroep NL dan default NL anders default UK taal.
Gewijzigd op 24/12/2010 11:20:52 door John D

Johan Dam

Johan Dam

24/12/2010 11:31:11
Quote Anchor link
John D op 24/12/2010 11:19:19:
Johan Dam op 24/12/2010 10:44:49:
Dit is een aanname die niet juist is. 80% van internettend nederland werkt met IE en is netjes in NL geinstalleerd. Firefox installeert op een WIN-NL ook net automatisch in nederlands en het lijkt me dat dat voor andere landen analoog werkt. De overige browsers ken ik niet maar dat is sowieso een kleiner marktaandeel. De mobiele browsers zijn nog wel een moeilijk punt, daarvan zou ik aannemen: is je doelgroep NL dan default NL anders default UK taal.

Dat hangt van de doelgroep af. Van de doelgroep die ik wil bereiken zal een minderheid IE gebruiken.

Ook is het niet belangrijk hoe groot de marktaandeel van een browser is. Ten eerste kunnen die makkelijk veranderen, ten tweede jaag je bezoekers weg als je alleen rekening houd met bepaalde browsers.

Ik denk inderdaad dat beide checks een goede oplossing zal zijn. Eerst naar de HTTP_ACCEPT_LANGUAGE kijken, als die niet op Nederlands staat met gethostbyaddr nog eens kijken.

Voor de huidige situatie lijkt mij dit erg effectief en efficient, uitbreiding naar een paar andere talen zal dan ook nog mogelijk zijn.

Joakim Broden

Joakim Broden

24/12/2010 11:55:32
Quote Anchor link
Als het een .nl domein is gewoon Nederlandse taal tonen.. Is de domein .de? Duitse taal laten zien. Is de domein .fr? Franse taal laten zien. En dan met vlaggetjes of dergelijke gaan werken.

En wat is de je doelgroep?? En waar gaat de website over?

Johan Dam

Johan Dam

27/12/2010 10:19:20
Quote Anchor link
@Oetzie
Het is een .com domein, er is geen andere. Dus dat zal niet werken. Bovendien is het dan nog steeds de vraag naar welk domein een gebruiker doorgestuurd moet worden wanneer het de .net, .org, .com of wat dan ook bezoekt. (Dit kan wenselijk zijn afhangend van server-locatie per domein)

Doelgroep en onderwerp van de websites maken niet uit. Het is sowieso belangrijk om goeie default taal instellingen te hebben, je moet het gebruikers zo makkelijk mogelijk maken.

Ik heb het nu zo gedaan.

even 2 puntjes.
1. Dit script is geschikt voor 2 talige ondersteuning. Niet meer. (Hier heb ik (nog) geen behoefte aan)
2. Ik weet dat België 3-talig is en de aanname dat het maar Nederlands moet zijn niet perse juist is. Dit staat nog ter discussie

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
// Haal de taal op als deze niet in de sessie staat.
if(empty($_SESSION['taal'])){
    $nederlands = array("nl", "be", "lu");
    // Als de browser NIET meegeeft dat het in het Nederlands is, dan bepalen we de taal aan de hand van de hostnaam dmv het IP.
    if(strpos($_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'], "nl-NL") === false){
        // Als de extensie van de host in de array $nederlands voorkomt, dan word de taal nederlands, anders is het engels.
        $taal = in_array(end(explode(".", gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']))), $nederlands) ? "nl" : "en";
    }

// Is de browser in het Nederlands, dan is het nederlands.
    else
        $taal = "nl";

$_SESSION['taal'] = $taal;
}

else
    $taal = $_SESSION['taal'];

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.