Mobiele onzin, of niet?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2017 15:08:21
Quote Anchor link
Ik zie wel eens hele simpele websites met bijvoorbeeld een simpele header en een artikel eronder. Als je dan vervolgens de broncode bekijkt, staat die barstensvol met allerlei vage code ... en dat terwijl er op het scherm echt vrijwel niks te zien is. In de broncode zie je dan heel veel verwijzingen naar 'mobile', 'touch' ... en 'apple' heb ik volgens mij ook wel eens zien staan. Ik vraag me af waar dat allemaal goed voor is. Zonder die 'mobiele opmaak' behoort een website toch ook gewoon te werken? Of zijn er echt specifieke zaken die op een desktop browser wél werken, maar op een mobieltje niet?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 22:39:26
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

21/12/2017 17:26:26
Quote Anchor link
Alleen al voor een fatsoenlijk pictogram op telefoon, tablet plus desktop heb je zo'n 10 tot 20 regels nodig en bijna evenveel afbeeldingen. Hangt er vooral van af hoe perfect je het wilt hebben.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2017 23:02:27
Quote Anchor link
@Ward

Implementeer jij al die pictogram opties normaliter?

M.u.v. van zo'n pictogram zie ik dus ook wel eens code vol staan met allerlei 'mobile' verwijzingen. Ik vermoed dat het met een grid-systeem te maken heeft, maar het lijkt zo'n overkill. Honderden regels code voor een bannertje en een alinea van 5 regels :-s
 
Michael de Jong

Michael de Jong

02/02/2018 15:27:46
Quote Anchor link
Ik vind dat soort zaken vaak ook wazig. In het bedrijf waar ik op dit moment werk bouwen we op vanaf mobile naar desktop. Hiermee voorkom je een hoop onnodige zaken. Goede hulpmiddelen zoals een foundation framework voor je html is hier gewoon ideaal voor. Enige wat je dan krijgt zijn media queries in je css bijvoorbeeld, maar dat zie je zo niet in je frontend :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.