Mobile doorlink

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Piet kruif

Piet kruif

29/11/2013 11:55:42
Quote Anchor link
Hallo,

Graag hulp van jullie als het kan.

Vraag ik zie dat u ook verteld over website op je mobiel via subdomein.

Ik heb een www website en een subdomein met een m.domein

Nu wil ik net als telegaaf en andere website dat als ik op me mobiel mijn website url tikt
dat die ook naar de subdomein m. gaat en dat ik op me mobiel op de subdomein pagina m.
een tekst plaatst om naar de volledige website te gaan.

Mijn vraag hoe doe je dat dat je automatisch naar de subdomein gaat op je mobiel en wat moet je doen om
vanuit subdomeinpagina via op een link te tikken naar je volledige website gaat op je mobiel.

Is er hierover informatie op internet hoe ik dit kan maken of kunt u mij hiermee helpen.

Hoop dat jullie mij hiermee kan helpen mijn dank is groot.

Graag hoor ik van u

Met vriendelijke groet,

Roy
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:29:49
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/11/2013 12:44:27
Quote Anchor link
Je zou ook kunnen denken om je pagina 'responsive' te maken, zodat ze op zowel pc's als mobieltjes werken. Als je met redirects gaat werken zit je straks twee of meer versies te onderhouden wat je weer extra werk kost.
 
Piet kruif

Piet kruif

29/11/2013 12:51:22
Quote Anchor link
De subdomein pagina is een standaard pagina met wat informatie.
Op de subdomein pagina zet ik link zodat ze naar de volledige website gaan.

De vraag hoe doe je dat met welke script

Ik heb een php cms website
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/11/2013 12:52:31
Quote Anchor link
Als ik google op 'php mobile redirect' zie ik al wat scripts. Persoonlijk zou ik me beter richten op responsive. Dan hoef je geen doorverwijzingen te maken.
Gewijzigd op 29/11/2013 12:53:39 door - Ariën -
 
Piet kruif

Piet kruif

29/11/2013 13:10:38
Quote Anchor link
Thanks zal even kijken
 
Daniel Stijn

Daniel Stijn

01/12/2013 01:46:14
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
function is_mobile(){
    $regex_match="/(nokia|iphone|android|motorola|^mot\-|softbank|foma|docomo|kddi|up\.browser|up\.link|";
    $regex_match.="htc|dopod|blazer|netfront|helio|hosin|huawei|novarra|CoolPad|webos|techfaith|palmsource|";
    $regex_match.="blackberry|alcatel|amoi|ktouch|nexian|samsung|^sam\-|s[cg]h|^lge|ericsson|philips|sagem|wellcom|bunjalloo|maui|";    
    $regex_match.="symbian|smartphone|midp|wap|phone|windows ce|iemobile|^spice|^bird|^zte\-|longcos|pantech|gionee|^sie\-|portalmmm|";
    $regex_match.="jig\s browser|hiptop|^ucweb|^benq|haier|^lct|opera\s*mobi|opera\*mini|320x320|240x320|176x220";
    $regex_match.=")/i";        
    return isset($_SERVER['HTTP_X_WAP_PROFILE']) or isset($_SERVER['HTTP_PROFILE']) or preg_match($regex_match, strtolower($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']));
}


switch($_GET['mode'])
    {
case
'mobile':
    $mode = "mobile";
    break;
case
'desktop':
    $mode = "desktop";
    break;
default:

    $mode = is_mobile() ? "mobile" : "desktop";
    break;
    }


if ($mode == "mobile")
    {

     echo '<script>window.location="http://m.dl1.nl/";</script>';
    return;
    }

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/12/2013 07:30:15
Quote Anchor link
Waarom geen location header?
 
Daniel Stijn

Daniel Stijn

01/12/2013 09:42:17
Quote Anchor link
Omdat ik dit wat fijner vind werken, je kan hem natuurlijk zo aanpassen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/12/2013 09:52:48
Quote Anchor link
Hoezo vind je een js redirect beter? Wat als js bij de bezoeker uitstaat.
 
Daniel Stijn

Daniel Stijn

01/12/2013 10:41:11
Quote Anchor link
Dat gebeurt niet zo heel vaak meer. Maar anders kun je gewoon dat stukje aanpassen en er het volgende inzetten (voor de mensen die dit lezen):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
header('Location: http://www.site.nl/');
?>
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/12/2013 16:06:19
Quote Anchor link
ik zou media queries gebruiken. Zoek eens op Google: https://www.google.nl/#q=media+queries
 
Julian NB

Julian NB

05/12/2013 12:42:33
Quote Anchor link
Alle antwoorden hierboven zijn geldig maar ik kwam er geeneen tegen die alle mogelijkheden even op een rijtje zette:
-Responsive design maken, een css/html framework helpt hiermee. Denk aan bootstrap (v3 is mobile first).
-Om een onderscheid in de URL te maken kan je zoals Daniel aangeeft regex gebruiken. Of je gebruikt een onderhouden 3rd party klasse welke aangeeft of je op een mobiel/tablet/desktop zit zoals http://www.mobiledetect.net deze updaten ook de code wanneer er devices zijn die niet goed werken dus dan hoef je alleen de klasse te vervangen. Als je een responsive design gebruikt heb je dit niet nodig, tenzij je echt een aparte 'webapp' hebt voor op de mobiel.

Indien het bovenstaande teveel moeite is kanje zoals Frank zegt media queries gebruiken. Je geeft dan in principe aan of een stuk CSS wel of niet valide is aan de hand van de grootte van het browser scherm, ie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
@media (min-width: 720px){
<!-- CSS wordt alleen geevalueerd indien het venster 720px breed is -->
}
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.