Mod rewrite reguliere expressie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Daan

Daan

28/12/2008 20:28:00
Quote Anchor link
Hey iedereen,

Ik zit wat te prutsen met reguliere expressies in mijn .htaccess-bestand, maar kom er niet helemaal uit. Dit is wat ik nu heb:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/?$ index.php?page=$1 [L]

Dit zorgt ervoor dat bijvoorbeeld de url www.site.nl/home wordt doorgestuurd naar www.site.nl/index.php?page=home.

Dit werkt allemaal goed, alleen moet het nog iets uitgebreider: Er moet namelijk ook nog een query-string achter kunnen. Dus de url www.site.nl/home?var=value moet worden doorgestuurd naar www.site.nl/index.php?page=home&var=value.

Dit moet ook kunnen met meerdere variabelen achter het vraagteken, en met een slash (/) voor het vraagteken.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik weet er gewoon te weinig vanaf om er zelf uit te komen. Kan iemand me hiermee helpen?
Alvast bedankt!

edit: streepje onder de url.. ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Daan

PHP hulp

PHP hulp

25/09/2022 04:20:50

Jelmer -

Jelmer -

28/12/2008 20:33:00
Quote Anchor link
Na je L moet je dan even QSA (append querystring) toevoegen. Zoiets wordt het dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-]+)/?$ index.php?page=$1 [L,QSA]

Daan

Daan

28/12/2008 20:34:00
Quote Anchor link
Haha lol, dat had me ruim een uur werk bespaard ;)
Dat is makkelijker dan ik in mijn hoofd had.. Bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.