Mod rewrite - Windows

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Roy Bongers

Roy Bongers

02/02/2005 11:50:00
Quote Anchor link
Hallo

Ik wil dus mod rewrite op mijn windows bak installeren.

in httpd.conf vond ik 2 mod rewrite dingen

#LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
#AddModule mod_rewrite.c

Nou die # weggehaalt maar phpinfo vind nog geen additional modules.

Wat moet ik nog meer doen om mod rewrite werkend te krijgen? Want ik neem aan dat zodra hij in phpinfo(); staat het geinstalleerd is.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 07:19:30
 
B a s
Beheerder

B a s

02/02/2005 12:11:00
Quote Anchor link
uiteraard.. maar uhm.. vlgns mij moet je daar een .dll file voor hebben op windows -> www.google.com
 
Roy Bongers

Roy Bongers

02/02/2005 12:21:00
Quote Anchor link
Ja google had ik ook al gevraagt maar daar komt niet veel bijzonders uit :/. En omdat ik die 2 modules vond dacht ik dat ik het gevonden had. Want in die modules folder (C:\apache\modules) staan ook alleen maar .so 's.

De extensions (php_GD, php_Zlib enz) dat zijn wel .dll files :).
 
St.Chessere

St.Chessere

02/02/2005 12:42:00
Quote Anchor link
Nee voor windows gebruikt apache ook gewoon .so, alleen moeten volgens mij bij add modules dat mod_rewrite.c gecompiled zijn.
 
Roy Bongers

Roy Bongers

02/02/2005 13:16:00
Quote Anchor link
wat houd dat compilen in?

google vond deze topic:
http://www.webmasterworld.com/forum13/963.htm

En in de laatste 2 posts staat eigenlijk hoe je het moet installen maar dat heb ik net ook gedaan. Dus waarom werkt het dan nog niet :?. Ik heb apache ook al gerestart en zo maar dat werkt ook niet.
 
Johan

Johan

02/02/2005 14:37:00
 
Roy Bongers

Roy Bongers

02/02/2005 15:52:00
Quote Anchor link
Bedankt johan maar ik ga geen 90 euro dokken voor wat info :).

edit: sorry foute register link geklikt

Ik ben er ondertussen wel achter dat .htaccess het niet deed (deny all en ik werdt nie gebant) maar die doet het nu wel. Maar nog altijd niks. Hij staat ook nog steeds niet tussen phpinfo();

edit2: w000t dank u :D. Het werkt. iig het scrip wat op dat forum staat werkt. Dus nu moet ik alleen nog men eigen script werkend zien te krijgen. Maar mod rewrite staat er in iedergeval op nu :)
Gewijzigd op 02/02/2005 16:06:00 door Roy Bongers
 
Roy Bongers

Roy Bongers

02/02/2005 17:13:00
Quote Anchor link
Mmh ik loop weer eens ergens op vast. Ik heb:

Oorspronkelijk:
http://localhost/gs/index.php?pag=news

Zo moet ie worden:
http://localhost/gs/news/

Het script werkt half. als ik het bovenstaande intyp dan krijg ik een mooie Hacking Attempt te zien. Dit komt omdat de pagina zich NIET in de index pagina bevint. Er wordt dus gewoon direct naar

http://localhost/gs/news.php

gelinkt. Wat doe ik fout?
htaccess file en php bestanden staan in de dir gs/

RewriteEngine On
RewriteRule ^gs/(.*)/ gs/index.php?pag=$1

En als dat dalijk werkt kan ik dan vars gewoon opvragen via $_GET['pag']; ?

ps. Ik zie mod rewrite nog altijd niet in de phpinfo(); staan zelfs na een reboot van apache maar hij werkt blijkbaar toch.
Gewijzigd op 02/02/2005 17:15:00 door Roy Bongers
 
Eris -

Eris -

02/02/2005 17:15:00
Quote Anchor link
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)/ index.php?page=$1
 
Legolas

Legolas

02/02/2005 17:16:00
Quote Anchor link
htacces moet een dit omlaag :)
 
Roy Bongers

Roy Bongers

02/02/2005 17:25:00
Quote Anchor link
Bad Request (400)
Your browser sent a request that this server could not understand.

Ik had net voor de gein die .htaccess file leeg gehaalt en gesaved maar toen bleef die hacking attempt toch nog steeds komen. Je verwijst dan naar een folder maar die bestaat niet. En dus verwachte ik een 404.

edit: @Legolas
Dan krijg ik weer hetzelfde als mijn vorige post. hij opent de file ipv de index.php met daarin de file
Gewijzigd op 02/02/2005 17:26:00 door Roy Bongers
 
Legolas

Legolas

02/02/2005 17:28:00
Quote Anchor link
dat komt omdat hij eersat in de dir zoekt en dan mod_rewrite ;)
 
Roy Bongers

Roy Bongers

02/02/2005 17:43:00
Quote Anchor link
Ja ok maar die .htaccess file was leeg dus er was geen mod_rewrite.

Ik kom er zo niet meer aan uit maar als dit script:

RewriteEngine on
RewriteRule !\.(gif¦jpg¦png¦css)$ /gs/index.html

dan is dat toch een teken dat mod rewrite werkt he? Ik begin namelijk te twijfelen als dat ding wel werkt. maar ik ga nu eens ff men hele site in de root dir zetten. misschien helpt dat :?
 
Roy Bongers

Roy Bongers

02/02/2005 18:27:00
Quote Anchor link
Volgensmij staat ie nog altijd niet goed geinstalleerd :(. Na nog wat hebben liggen kutten heb ik dit geprobeerd:

RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)/ JUNK/img/$1

localhost/index.php. in junk/img/ staat ook een index.php dus dan zou die pagina gewoon geopent moeten worden. Maar dan krijg ik weer een 400. Volgensmij doe ik het bij een 400 error goed staat er ergens nog iets fout ingestelt.

Ik heb de .htaccess file wel weer in de root dir gezet omdat het volgensmij toch daar moet staan en niet een dir lager. Ik kan het fout hebben maar ik had vroeger een ban script en dat werkte perfect in dezelfde dir.
 
Legolas

Legolas

02/02/2005 19:36:00
Quote Anchor link
alle ¦ moet je met | vervangen

btw.
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)/ JUNK/img/$1
vraagt om een slash erachter (dus index.php/)

edit: win xp hier, mod_rewrite werkt, niets aparts geïnstalleerd
Gewijzigd op 02/02/2005 19:36:00 door Legolas
 
Roy Bongers

Roy Bongers

02/02/2005 19:42:00
Quote Anchor link
ja klopt ik had er genoeg van en dus maar andere php geinstalled nu draai ik appserv-win32-2.4.3 (php 4.3.10) van sourcefrouge.com oid. das een hogere versie als php triad (4.1.1). en tot mijn verbazing toen ik de config aan wou passen stond daar alles al goed. Nou met goeie hoop maar geprobeerd en ja hoor het werkt gewoon <_<.

Mijn scripts waren dus wel goed alleen zaten min instellingen ergens fout zoals ik al dacht :).

in iedergeval nog bedankt voor alle hulp ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.