Modulair Script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marien xD

Marien xD

15/03/2008 14:42:00
Quote Anchor link
Ik zit met een dillema...

Ik ben een php webapplicatie aan het schrijven welke een redelijk groei potentieel heeft. Nu zit ik met een programma design vraag.

Ik wil een framework maken waarin ik verschillende modules kan hangen. Zo zijn er bijvoorbeeld twee verschillende producten maar die qua programmering allebei dezelfde recources aanspreken. Dit is nu al geregeld via functies die een api aanspreken.

Mijn idee is om dynamisch modules te laden die het framework beïnvloeden. Zoals een menu item toevoegen, initialisatie functies toevoegen enzovoorts. Ik heb dit idee gekregen door een heel klein beetje te snuffelen in de WordPress code. Dit lijkt mij de optimale manier om onderdelen te laden.

Zo heb ik bijvoorbeeld een module welke een download cliënt is. Maar hierin is weer een optionele module Reporting welke mogelijk apart ontwikkeld kan worden.

Zijn er hier ideeën over? Heeft iemand al zoiets uitgewerkt?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:21:08
 
GaMer B

GaMer B

15/03/2008 15:51:00
Quote Anchor link
Hier is een concept/artikel over een plugin systeem en hier is een forum die het er over heeft.

Ik ben er niet zo bekend mee, en is voor mij nog nieuw terrein, maar ik heb wel gezien dat Zend Framework een plugin module heeft.

Edit:
Op Sitepoint.com discussieren ze ook nog over het een en ander met betrekking tot een abstracte plugin module.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
 
Jelmer -

Jelmer -

15/03/2008 16:12:00
Quote Anchor link
Javascript werkt via observers (attachEvent, addEventListener etc) en PHP biedt dit ook aan. Standaard zelfs, via SPL. Op Zend.com staat wel een stukje

Verder kan je het pluginsysteem van Wordpress best als voorbeeld gebruiken. Nadeel van Wordpress is wel dat het pluginsysteem, vooral de filters, Wordpress vrij langzaam maken omdat er voor sommige handelingen zoveel (vaak zelfs onnodige) plugins aangeroepen moeten worden. Daar moet je dus even op letten, dat je het niet te ingewikkeld maakt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.