Mollie betalen script fout?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Promoot Snel

Promoot Snel

23/01/2011 12:32:57
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik heb een klikspel opgericht nu kunnen de leden bellen om vip te worden.
Nu heb ik alles ingevuld volgens de leesmij.txt die erbij zat. Nu heb ik zelf even gebeld om te kijken of alles goed werkten. Niet dus nu heb ik zelf gekeken in het script en nu is mijn vraag of ik hier het ip naar mijn server moet veranderen?

Ik kreeg de foutmelding NOTOK

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
include('../_include.php');
        $spel = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `spel` WHERE id = '1'"));
        $ronde = $spel['ronde'];
        $einde = $spel['einde'];

        $ronde2 = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `ronde` WHERE ronde = '".$ronde."'"));
        $jackpot = $ronde2['jackpot'];

if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '82.94.203.80' OR $_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '82.94.203.81' OR $_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '82.94.203.82' OR $_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '82.94.203.83' OR $_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '82.94.203.84' OR $_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '82.94.203.85' OR $_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '82.94.203.86'){

mysql_query("INSERT INTO `klikbottom` (link,kliks) VALUES ('".$_GET['parameter'][link]."','2000','".$_GET['parameter'][link]."')") OR DIE(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `ronde` SET `jackpot`=`jackpot`+'1' WHERE ronde='".$ronde."'") OR DIE(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `ronde` SET `bellers`=`bellers`+1 WHERE ronde='".$ronde."'") OR DIE(mysql_error());
echo 'OK';
}
else{
echo 'NOTOK';
}

?>


Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 18:25:56
 
Robadub Dewilde

Robadub Dewilde

23/01/2011 12:36:41
Quote Anchor link
bij mollie?
vraag aan mollie en die helpen je wel verder.
 
Promoot Snel

Promoot Snel

23/01/2011 12:41:22
Quote Anchor link
Ja heb ik gedaan maar hun helpen niet. wand dan konden ze wel iedereen gaan helpen ofzoiets.


Toevoeging op 23/01/2011 12:44:44:

Ik dacht zelf dat ik me ip adres in moet vullen bij regel 10?
 
- Mark -

- Mark -

23/01/2011 12:55:14
Quote Anchor link
Dat kun je doen om het script te controleren op werking. Voor mollie is dit niet nodig. Dit script ziet er wel niet al te gezond uit om eerlijk te zijn.
 
Dindong Veter

Dindong Veter

23/01/2011 12:55:44
Quote Anchor link
wat ik zelf doe, is altijd mijn eigen IP erook bij zetten en gewoon via het bestand testen ipv te bellen.

In jouw geval

http://www.site.nl/molliebestand.php?paramater[link]=waarde
 

23/01/2011 13:10:12
Quote Anchor link
Ga eerst eens fatsoenlijk php / sql leren.
Array.
mysql_real_escape_string.
Backticks (`) horen niet thuis in SQL.
'or die' is geen foutafhandeling.
Selecteer wat je wilt hebben, gebruik geen *.
Foutafhandeling ontbreekt. Kijk op alle php pagina's die in jou codeblok staan (alle blauwe dingen zijn links).
Het is geen mollie fout, maar een fout van jouw.
 
Promoot Snel

Promoot Snel

23/01/2011 13:25:34
Quote Anchor link
Voor dat je deze opmerkingen maar ik heb het niet zelf geschreven!
Ik heb zelf niet zoveel verstand van dit soort scripts en daarom ben ik hier.
 

23/01/2011 13:29:39
Quote Anchor link
Promoot Snel op 23/01/2011 13:25:34:
Voor dat je deze opmerkingen maar ik heb het niet zelf geschreven!
Ik heb zelf niet zoveel verstand van dit soort scripts en daarom ben ik hier.


Zou je misschien wat aan je Nederlands willen doen?
 
Promoot Snel

Promoot Snel

23/01/2011 13:36:10
Quote Anchor link
Sorry heb dislectie
 

23/01/2011 13:38:03
Quote Anchor link
En ik ook. Ik heb ook dyslexie.
Maak korte zinnen. Gebruik punten waar een zin stopt. Probeer niet te veel aan elkaar te plakken in één zin. Lees je bericht over voordat je hem plaatst.
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

27/01/2011 09:49:22
Quote Anchor link
Karl Karl op 23/01/2011 13:38:03:
En ik ook. Ik heb ook dyslexie.
Maak korte zinnen. Gebruik punten waar een zin stopt. Probeer niet te veel aan elkaar te plakken in één zin. Lees je bericht over voordat je hem plaatst.


goh goh jonge jonge, wat zijn we weer aardig tegen elkaar, gaat goed met nederland zeg.
als je niet wil helpen omdat die taalfouten heeft en net als ik weinig van php weet reageer dan gewoon niet man, we zijn immers niet allemaal zo geweldig goed als jij.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/01/2011 09:58:44
Quote Anchor link
Ik laat altijd eerst een test doen, en dan kijk ik in de logs wel IP ze gebruiken om het script mee aan te roepen, en die gaat dan in eht script.

overigens, is een array() niet makkelijker om de Mollie-IP's in op te slaan?
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

27/01/2011 10:07:36
Quote Anchor link
ik ben zelf niet zoi gek van mollie, ikzelf gebruik vaker targetpay.
daar kun je wel gewoon in de scripts en codes werken, en zitten goed in elkaar.
zelfst ik als iemand die niet zoveel kent van php en databases is dat best goed te doen...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/01/2011 10:14:51
Quote Anchor link
Quote:
daar kun je wel gewoon in de scripts en codes werken, en zitten goed in elkaar.

leg uit?
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

27/01/2011 10:30:36
Quote Anchor link
Nou ik gebruik dan bevoorbeeld heel veel het script ppm (pay per minuut)
doneer en dat soort betaal scripts, ook de hulp van hun vind ik helemaal top.
okay er zijn dingen waarop ze (officieel) geen hulp bieden, maar 9 van de 10 keer heb ik binnen enkele uren hulp van ze.
qua testen heb ik ( en hulp van onder andere hiero de leden) en ook van targetpay zelf een hele uitleg gekregen hoe dat te doen.
nou moet ik dan van mollie wel weer zeggen dat ze vroeger de functie hadden zodat je het script kon testen, weet niet of ze dat nog hebben.
maar kortom, ik werk liever met targetpay dan mollie, maar zoals ik al zei, tis alweer een tijd geleden dat ik nog eens bij mollie geweest ben.
 
- Mark -

- Mark -

27/01/2011 11:08:50
Quote Anchor link
Ik ben de gehele versie helaas kwijt. maar misschien heb je er nog iets aan. Ik liet mensen normaal gewoon credits kopen. Met die credits konden ze dan een Vip account of andere items kopen. Deze manier zorgt er tevens voor dat het betalings script niet al te complex wordt. Mensen raken nogal snel kwaad als betalingen fout gaan en hoe complexer een script hoe meer er fout kan gaan.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
<?php

    /*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Settings | Mollie's IP adressen.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

    /*---- INFO! ---->
    
        In onderstaande array staan alle IP adressen van Mollie. Doormiddel van deze adressen wordt gecontroleerd of de aanvraag
        afkomstig is van Mollie. We willen namelijk niet dat "klanten" dit script kunnen aanroepen zonder te betalen. Zorg er dus
        voor dat deze lijst altijd bijgewerkt is en blijft.
        
        Op moment van schrijven " 27 September, 2009 " zijn onderstaande correct.
                
    */


        $ip_adressen_mollie = array(
                                    
                                    '82.94.203.80',
                                    '82.94.203.81',
                                    '82.94.203.82',
                                    '82.94.203.83',
                                    '82.94.203.84',
                                    '82.94.203.85',
                                    '82.94.203.86'
                                    
                                    );


    /*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Settings | Micropayment ID's en bijbehorend aantal Credits.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

    /*---- INFO! ---->
    
        In onderstaande array staan alle producten die we op het moment aanbieden. Het aantal credits wordt bepaald aan de hand
        van het gekozen product.
            
    */

        
        $producten = array(
                          
                           1001 => 5,
                           1002 => 10,
                           1003 => 50,
                           1004 => 200
                          
                           );
        

    /*--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------    
    (§) Mollie | Betaling afhandelen.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------*/    

    #| Als eerste gaan we controleren of de aanvraag afkomstig is van Mollie.

    
        if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $ip_adressen_mollie)){                

        /*---- INFO: Ja, we hebben te maken met een aanvraag die afkomstig is van Mollie. ----*/
        
        #| Dan gaan we nu kijken of de klant een geldig product heeft gekozen.

        
            if(isset($_GET['id']) and array_key_exists($_GET['id'], $producten)){

            /*---- INFO: Ja, de klant heeft een geldig product gekozen. ----*/

            #| Het aantal credits bepalen aan de hand van het gekozen product.

            
                $credits = $producten[$_GET['id']];
                
                // De rest van je code.
                
            }
        }


?>
 

27/01/2011 21:17:08
Quote Anchor link
Willy wortel op 27/01/2011 09:49:22:
Karl Karl op 23/01/2011 13:38:03:
En ik ook. Ik heb ook dyslexie.
Maak korte zinnen. Gebruik punten waar een zin stopt. Probeer niet te veel aan elkaar te plakken in één zin. Lees je bericht over voordat je hem plaatst.


goh goh jonge jonge, wat zijn we weer aardig tegen elkaar, gaat goed met nederland zeg.
als je niet wil helpen omdat die taalfouten heeft en net als ik weinig van php weet reageer dan gewoon niet man, we zijn immers niet allemaal zo geweldig goed als jij.


Elke dyslectici kan zich houden aan de punten die ik opnoem. Als je dat niet wilt / kan, dan ben je lui.

Je verwacht onze hulp, dan moet jij ook duidelijk kunnen maken wat er precies mis is, wat het probleem is. Met de genoemde punten kun je je tekst al heel erg verbeteren.

Inderdaad vraag ik het mij ook af waar het naar toe gaat met Nederland als men gewoon al te lui is om drie simpele regeltjes te kennen. Verder is mijn kennis van PHP ruim voldoende, maar ik ga niet jouw probleem direct oplossen. Dat moet je zelf doen, daar leer je namelijk meer van. Zoals je kunt zien heb ik links en tips geplaatst hoe het beter kan.
 
Justin S

Justin S

28/01/2011 10:54:59
Quote Anchor link
Als je gebruik maakt van de API van Mollie, net als ik, heb je al dit gezeik niet... Kijk daar maar eens naar op de site. Er staan voorbeeldscripts in alle talen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.