Mollie hulp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »
Hans Dekker

Hans Dekker

21/03/2014 15:38:15
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend php hobbyist en ben bezig met een simpele webshop met Ideal integratie via Mollie. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan. Ik heb geen idee waar ik precies moet beginnen. Ik heb nu een pagina staan die het totaal af te rekenen bedrag berekend en om gegevens van de besteller vraagt, maar weet absoluut niet hoe ik deze informatie nu vervolgens bij Mollie moet krijgen en dus eigenlijk hoe ik mollie moet gebruiken om af te rekenen. Hopelijk kunnen jullie me in de goede richting wijzen?

Nog ter verduidelijking van de situatie: ik heb een variabele met het totaal en van mollie.nl een hele hoop php pagina's gedownload. Hoe moet ik nu verder?

Hans
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 13:14:28
 
Michael -

Michael -

21/03/2014 15:42:31
Quote Anchor link
Zie deze pagina. Waar je waarschijnlijk ook de PHP pagina's hebt gedownload.
Verder naar onder staat de documentatie hoe je het script kunt gebruiken.
Hier zie jij bijv hoe je een bedrag mee stuurt, maar ook hoe je terug krijgt of deze gelukt is, enzovoort.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
        $payment = $mollie->payments->create(array(
            "amount"      => 10.00,
            "description" => "My first API payment",
            "redirectUrl" => "https://webshop.example.org/order/12345/",
        ));
 
Hans Dekker

Hans Dekker

21/03/2014 16:00:55
Quote Anchor link
Dank je voor je snelle reactie, ik begrijp alleen eigenlijk niet zo goed wat er precies staat.
Ik zou echt niet weten waar ik die require statement moet zetten en die twee $mollie variables.
Kan iemand mij dit misschien vertellen? Of is iemand misschien op de hoogte van een wat makkelijkere/uitgebreidere tutorial? Of iemand die een tip kan geven over informatie die ik moet lezen om dit te begrijpen?
 
Siep de Veer

siep de Veer

21/03/2014 16:21:10
 
Erwin H

Erwin H

21/03/2014 16:28:47
Quote Anchor link
@Siep, heb je wel gekeken naar wat je linkt? Dat script is van 9 (NEGEN!) jaar geleden. Ik weet niet of Mollie toen al bestond, maar zeker de huidige API nog niet, want die is vrij nieuw.

@Hans
Kan je iets duidelijker uitleggen wat je niet begrijpt, want ik zie niet over welke twee variabelen je het nu hebt.
 
Hans Dekker

Hans Dekker

21/03/2014 16:59:42
Quote Anchor link
De twee $mollie variabelen staan in het tweede stuk code in de link van michael. Situatie is nu dat ik een variabele heb op mijn eigen site, maar weet eigenlijk niet waar ik die require statement moet plaatsen en de andere code die in diezelfde tutorial staat.
 
Erwin H

Erwin H

21/03/2014 17:02:59
Quote Anchor link
In het tweede stuk code staat maar 1 variabele (waarde). Dat is namelijk dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$mollie
= new Mollie_API_Client;    
$mollie->setApiKey("test_dHar4XY7LxsDOtmnkVtjNVWXLSlXsM");
?>

Dus wees alsjeblieft duidelijk (en plaats hier gewoon even het stuk dat je niet begrijpt), anders wordt het lastig je te helpen.
 
Hans Dekker

Hans Dekker

21/03/2014 17:14:24
Quote Anchor link
Excuus, dan heb ik inderdaad niet goed gekeken met het verwijzen naar deze code.
Ik weet echter niet waar ik deze code of de eerste include statement zou moeten plaatsen.
Ik heb nu een webpagina die het totaal van de bestelling in een variabele heeft staan.
Kan ik in diezelfde pagina deze code zetten en bij amount de variabele zetten met het totaal?
Ik probeer uit te leggen dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen en dat ik wel een hoop begrijp van de code die ik heb gedownload maar niet wat de eerste stappen zijn om het werkend te krijgen.
 
Erwin H

Erwin H

21/03/2014 17:26:19
Quote Anchor link
Je blijft volharden in het niet willen plaatsen van code. Dat is jouw keuze, maar dan is het op een gegeven moment onmogelijk om je te helpen.
Op je vraag "Kan ik in diezelfde pagina deze code zetten en bij amount de variabele zetten met het totaal?" is het antwoord ja. Of je daar mee geholpen bent is een heel ander verhaal. Want je zal nog veel meer moeten doen. Mollie werkt in feite in drie stappen:
1) maak de payment aan bij Mollie
2) redirect de user naar Mollie
3) handel de zaak af zodra Mollie je een bericht geeft dat er iets veranderd is

Wat hierboven staat is alleen stap 1. Het maakt een nieuwe payment aan. Als je dat hebt gedaan moet je dus de redirect uitvoeren en je moet nog een andere pagina aanmaken die Mollie kan gebruiken als webhook. Mollie zal die url elke keer aanroepen dat er iets is gebeurt met je payment. Jij zal dan echter wel zelf een nieuwe call moeten uitvoeren naar Mollie om de nieuwe status op te vragen.
Gewijzigd op 21/03/2014 17:26:45 door Erwin H
 
Hans Dekker

Hans Dekker

21/03/2014 18:00:36
Quote Anchor link
Ik wil mijn code wel plaatsen, maar weet niet hoe dit correct moet. Ik denk dat niemand het zou waarderen als ik mijn code gewoon hier in een berichtje zou plaatsen.

Om de situatie toch nog duidelijker te krijgen:
Ik heb eerst (met hulp) een webshop gemaakt die het totaal van producten neemt en vervolgens een pagina geeft waar je het totaal ziet staan. Daar staat een html formulier met wat informatie die je in moet voegen (naam,email,tel) en een submit knop. De submitknop is nu gelinkt aant de mail functie en stuurt nu een mail naar de gebruiker met het bedrag wat hij over moet maken en naar de beheerder met het bedrag wat er over moet worden gemaakt en door wie.

In deze situatie wil ik graag Ideal invoegen via Mollie, maar nogmaals: ik weet niet hoe ik moet beginnen? Is het misschien moeilijker dan ik denk?

Ik hoop dat je mijn situatie nu iets beter begrijpt, in ieder geval al bedankt voor de hulp en tijd die je geeft!
 
Michael -

Michael -

21/03/2014 21:46:30
Quote Anchor link
Hans, het vergt in ieder geval wel een beetje basis kennis. Als jou alles onbekend is wordt het lastiger.
Je kunt er voor kiezen eerst was basis kennis op te doen mocht je deze niet bezitten zodat je in ieder geval begrijpend kunt lezen wat er staat.
Mocht je er geen moeite in willen steken kun je er nog altijd voor kiezen om het uit te besteden.

Als je code wilt plaatsen hier, doe je dat tussen code tags [code.] en [/code.] zonder punt
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

21/03/2014 22:02:35
Quote Anchor link
Je kunt ook, zolang je het nog niet hebt ingebouwd, kiezen voor een betaalprovider die iDEAL zelf online aanbiedt. Dan hoef je klanten alleen maar een betaallink te mailen, bijvoorbeeld:

http://e-acceptgiro.nl/12165/1a9d/12345/49500

Nadat de iDEAL-betaling succesvol is afgerond, ontvang je daarvan automatisch een mailtje.

Niet zo mooi als iDEAL zelf inbouwen, maar wel een goed tijdelijk compromis.
 
Hans Dekker

Hans Dekker

23/03/2014 10:24:46
Quote Anchor link
Daar ben ik weer,

Ik ben inmiddels een stuk verder, maar loop nu tegen een specifiek probleem aan.
Ik heb een SQL database met de OrderID en de status (open,paid,cancelled) van de betaling. Deze blijft echter altijd op open staan en geeft dus aan dat er niet betaald is.

In de example scripts zit een payment history page waar ik wel een 'paid' status krijg.

Ik wil dus dat er in de database ook een 'paid' status komt te staan. Nu moet je zelf de code toevoegen om de database te updaten, dus misschien zit hier het probleem in, maar volgens mij klopt de statement waarin de ID van de $mollie array wordt opgevraagd ook niet. Dit vermoed ik ook omdat er in de txt files waar standaard wordt naar geschreven de status ook op open blijft staan.
Kan iemand mij hier uit de brand helpen?

Orginele code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
/*
     * Retrieve the payment's current state.
     */
    $payment  = $mollie->payments->get($_POST["id"]);
    $order_id = $payment->metadata->order_id;

    /*
     * Update the order in the database.
     */
    database_write($order_id, $payment->status);
        // Functie die naar .txt schrijft (status blijft hier ook staan op 'open')


Mijn code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    /*
     * Update the order in the database.
     */
        
    $status = $payment->status;
    include_once("../config.php");
 

$con=mysqli_connect($db_host, $db_username, $db_password,$db_name);
// Check connection
if (mysqli_connect_errno())
  {
  echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
  }

mysqli_query($con,"UPDATE `test`.`order` SET (`order`.`status`=`$status`) WHERE(`order`.`orderID`=`$order_id`) ");


History page
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
$payments = $mollie->payments->all();

    foreach ($mollie->payments->all() as $payment)
    {
        echo "&euro; " . htmlspecialchars($payment->amount) . ", status: " . htmlspecialchars($payment->status) . ", order: " . htmlspecialchars($payment->metadata->order_id) . "<br>";
    }
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

23/03/2014 18:04:43
Quote Anchor link
Ik zag op Github dat iemand dat zelfde probleem heeft aangegeven. Tenzij jij dat zelf was, zou het dus kunnen dat de er een foutje in de code van Mollie zit.
 
Michael -

Michael -

24/03/2014 08:20:50
Quote Anchor link
Hans, heb je alle examples doorgenomen? Daarin zie je 2-webhook-verification.php hoe je een payment status controleert. Hij lijkt er inderdaad op dat de status altijd 'open' blijft. Eerder genoemde pagina controleert de status en schrijft deze status opnieuw weg naar het text bestand waarna het dus wel de gewenste status krijgt. Volgens mij is het dus geen bug.
 
Hans Dekker

Hans Dekker

24/03/2014 10:21:33
Quote Anchor link
Michael, het is juist in de examples dat ik tegen het probleem aan loop. Het opnieuw wegschrijven van deze status lukt volgens mij niet, omdat het opvragen van die status niet goed gaat. Ik denk dus juist dat het een bug is omdat de status in die txt bestanden niet veranderd.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

24/03/2014 12:23:47
Quote Anchor link
Heb je bij Mollie de webhook voor te testen wel (goed) ingesteld?
Want je kan wel een script hebben dat de status opvraagt, als dat nooit wordt aangeroepen, dan wordt er ook weinig bijgewerkt c.q weggeschreven;
Gewijzigd op 24/03/2014 12:24:18 door Ger van Steenderen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.