Mollie iDEAL API

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP er

PHP er

03/07/2013 20:46:46
Quote Anchor link
Hallo,

Ben al een tijdje bezig met het iDEAL API script van Mollie. Ik gebruik de standaard PHP versie.

Wat mij opvalt is dat, wanneer je het script upload en enkel je partner-id, de return/report links wijzigt, vervolgens een betaling probeert te doen en bij het iDEAL scherm op "Annuleren" drukt, de API alsnog weergeeft dat de betaling gelukt is.

Wat kan ik daar aan doen? Mis ik een instelling in dat script o.i.d.?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:49:47
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

03/07/2013 20:58:27
Quote Anchor link
Beste M,

Je moet zelf een script maken die opslaat in de database of een betaling gedaan is of niet.
Mollie roept onderwater een URL aan zodat jij dit kunt verwerken.

Gr. Robert
 
PHP er

PHP er

03/07/2013 21:06:02
Quote Anchor link
En in welk bestand moet ik dat invoeren, in report.php?

Ik heb dan bijvoorbeeld dit in report.php:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php

require_once "Payment.php";

$partner_id  = 543217; // Uw mollie partner ID

if (isset($_GET['transaction_id']))
{
  
    $iDEAL = new Mollie_iDEAL_Payment ($partner_id);
    
    $iDEAL->checkPayment($_GET['transaction_id']);

    if ($iDEAL->getPaidStatus())
    {

        /* De betaling is betaald, deze informatie kan opgeslagen worden (bijv. in de database).
              Met behulp van $iDEAL->getConsumerInfo(); kunt u de consument gegevens ophalen (de
           functie returned een array). Met behulp van $iDEAL->getAmount(); kunt u het betaalde
           bedrag vergelijken met het bedrag dat afgerekend zou moeten worden. */

    }
}

?>


Waar moet ik dan bijvoorbeeld mysql_query("UPDATE factuur SET status='Betaald'"); zetten?
 
Robert Wazzaa

Robert Wazzaa

03/07/2013 21:10:52
Quote Anchor link
moet je even kijken wat de juiste URL is.
Weet het niet uit mijn hoofd maar de scripts die je via mollie kunt krijgen zijn heel duidelijk.
 
Reshad F

Reshad F

03/07/2013 21:11:24
Quote Anchor link
Niet veel ervaring met mollie en ideal maar volgens mij moet je het binnen die if zetten waar je de status bekijkt. dus

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($iDEAL->getPaidStatus()) {

// hier je query

}
?>


Overigens staat dit ook in de comment als je even leest
 
Joey Drieling

Joey Drieling

03/07/2013 21:53:53
Quote Anchor link
hier kunt u de mollie api documentatie vinden. https://www.mollie.nl/support/documentatie/betaaldiensten/ideal/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.