Monitor met ajax en mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Harry

Harry

13/12/2009 14:19:00
Quote Anchor link
Om mijn website te monitoren, live, welke pagina's worden er op dit moment bezocht probeer ik mij een beetje AJAX handelingen aan te leren, pfff... ;-)

De voorbeelden uit de tut van Emmanuel http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/666/ brengen mij al een stukje op weg. Uit andere scripts probeer ik de mysql in AJAX te begrijpen maar dat lukt mij nog niet.

Emmanuel haalt in zijn voorbeeld de gegevens uit een array.
Ik wil dat deze gegevens uit de database komen m.b.v. de laatste rijen in te lezen en zo steeds de laatste activiteiten te laten zien.

Dus samengevat: een bezoeker bezoekt een pagina, deze wordt (met enkele andere data) naar de database geschreven maar moet ook meteen op de monitor pagina zichtbaar worden waar ik naar zit te turen...

Kan iemand mij op weg helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 22:53:43
 

13/12/2009 16:12:00
Quote Anchor link
En wat lukt er nou niet?
Zie ook die tutorial van Jelmer.
 
Jelmer -

Jelmer -

13/12/2009 16:21:00
Quote Anchor link
Als je het meteen wilt hebben, moet je niet simpelweg xmlhttprequest gebruiken. Dan ben je namelijk alsnog iedere keer aan het vragen aan de server of er al een pagina bezocht is. Je houdt dan altijd een kleine vertraging.

Wil je het echt meteen meteen hebben, dan moet je de server laten zeggen dat er een pagina wordt aangeroepen. Push. Bijvoorbeeld met Orbited. Nadeel is wel dat je dat niet aan de praat krijgt op de gemiddelde shared hosting account.
 
Harry

Harry

14/12/2009 11:28:00
Quote Anchor link
OK Jelmer, ik ga eens bij Orbited kijken.

@Karl
Simpel gezegd: wanneer een pagina wordt aangeroepen wordt er data naar een database geschreven. Die aktie wil ik ook meteen zien op de monitor pagina zien zonder iets te moeten aanklikken of verversen.
Eigenlijk als een chat, een ander schrijft iets, wordt opgeslagen in de DB en ik zie de regel verschijnen in mijn venster.
Daarom heb ik geprobeerd ChatV3 van Jelmer geprobeerd uit te pluizen maar... uh... pfff... dat is ingewikkeld... ;-(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Harry
 
Jelmer -

Jelmer -

14/12/2009 16:11:00
Quote Anchor link
Ja, die code van die chat is niet je van het. Sorry daarvoor.

Ik heb daarvoor ook eens een tutorial geschreven. Hij is niet meer helemaal actueel, maar volgens mij klopt hij nog wel. Ik denk dat die beter te begrijpen is dan de code van de chat.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.