Mooiere manier om if && .. && .. && te schrijven?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Zack Smulders

Zack Smulders

17/01/2015 12:12:04
Quote Anchor link
Goedemorgen,

Ik ben net goed geholpen met een vraag, maar wil even checken of het volgende "netter" geschreven kan worden. In principe wil ik namelijk alles buiten Europa uitsluiten. Dat wordt een enorm lange zin met allerlei uitzonderingen. Is er een mooie manier om dit duidelijker/cleaner te schrijven?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($country != 'United States' && $country != 'Canada' && $country != 'China' && $country != 'Mexico' && ETC


Ik hoor het graag!
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 01:44:19
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/01/2015 13:01:34
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php

$country
= 'Canada';

$disabled_countries = array(
    'United States',
    'Canada',
    'China'
);

if (in_array($country, $disabled_countries)) {
    exit($country . ' is niet toegestaan!');
}


?>

En hier zie je het in werking: http://3v4l.org/UPrn2

P.S. Kun je de controle niet beter andersom doen? Dus de landen van Europa in een array zetten en de controle omdraaien? Er zijn namelijk meer landen buiten Europa dan binnen Europa ;)
 
Pipo Clown

Pipo Clown

17/01/2015 13:05:02
Quote Anchor link
Je kunt een kolom "werelddeel" toevoegen waarbij je elk land aan een werelddeel hangt, ik denk dat je de oplossing dan verder zelf wel zit.
Dit is in ieder geval de meest flexibele methode.

Een andere optie is een array van landen gebruiken.
Aangezien je veel meer landen uitsluit dan toelaat zou je kunnen zeggen "WHERE country IN toegestaan"

waarbij $toegestaan iets van "Nederland, Duitsland, Belgie, Frankrijk" zal zijn.
 
Zack Smulders

Zack Smulders

17/01/2015 13:11:07
Quote Anchor link
Dank heren. Ik denk dat ik er op deze manier wel uit ga komen. Ik ga Array gebruiken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.