mouseover tekst -> foto

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
D B

D B

02/09/2014 17:29:33
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben mijn website weer eens wat aan het uitbreiden, en had het idee om foto's aan namen te hangen.
Nu vraag ik me af het mogelijk is om een bijvoorbeeld een <span> oid (of moet dit altijd een <a href> zijn?), om de naam heen te plaatsen en deze dan bij mouseover een bepaalde foto of tekst te laten weergeven.

Is dit mogelijk?

Zoja, kan iemand mij ergens een voorbeeld hiervan geven of misschien een beetje op weg helpen?

Het gaat vooral om namen waar ik eigenlijk een klein 'popupje' bij wil weergeven...

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 04:53:20

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

02/09/2014 17:36:37
Quote Anchor link
Het lijkt me dan het meest logische om dat met js te doen. en dan gewoon de mouseover functie gebruiken

D B

D B

08/09/2014 10:02:30
Quote Anchor link
Ok,

Nu haal ik deze namen met id op uit een database, en dacht ik zelf om te kijken of het bestand id.jpg bestaat in een foto map en dan deze dus te tonen. Maar hoe kan ik dit nu verwezenlijken met js?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
if ( file_exists('avatar/'. $id. '.jpg') {
    echo '<span id="'. $id. '">Jan Test</span>'; //hier zou dan de mouseover bij moeten?
}
else {
    echo 'Jan Test';
}

?>

Zou zoiets dan moeten kunnen?

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

08/09/2014 11:53:24
Quote Anchor link
Bedoel je zoiets als dit

website: klikje
Gewijzigd op 08/09/2014 11:53:51 door Bas IJzelendoorn

Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/09/2014 12:12:21
Quote Anchor link
Zoek anders eens op tooltip (of tooltip image).

D B

D B

09/09/2014 20:01:40
Quote Anchor link
Ik heb eens wat gezocht naar tooltip, en dit is inderdaad wat ik zoek.

Nu probeer ik via een ajax call een bepaalde foto te laden, maar hier kom ik helaas nog niet uit.

Dit is wat ik heb:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?
echo '<span class="tooltip" data-id="'. $row['id']. '">';
echo $row['voornaam']. ' '. $row['achternaam']. '<br>';
echo '</span>';
?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script>
$('.tooltip').tooltipster({
    content: 'Loading...',
    position: 'right',
    functionBefore: function(origin, continueTooltip) {
        continueTooltip();
        if (origin.data('ajax') !== 'cached') {
                $.ajax({
                type: 'POST',
                url: 'tooltip.php',
                id: $(this).data('id'), //hier probeer ik het data-id mee te sturen
                success: function(data) {
                    origin.tooltipster('content', data).data('ajax', 'cached');
                }
            });
        }
    }
});
</script>

Verder weet ik niet wat ik precies in mijn tooltip.php moet zetten om de POST af te handelen. (Kan dit gewoon met php?)

Iemand die mij kan helpen?

D B

D B

11/09/2014 16:44:11
Quote Anchor link
Niemand?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

11/09/2014 21:20:44
Quote Anchor link
D B op 09/09/2014 20:01:40:
Verder weet ik niet wat ik precies in mijn tooltip.php moet zetten om de POST af te handelen. (Kan dit gewoon met php?)

Dat laatste kun je natuurlijk gewoon zelf testen ;-)

Waarom wil je bij de mouse-over pas een foto ophalen?

D B

D B

11/09/2014 23:02:41
Quote Anchor link
Ik had al wel geprobeerd, maar zonder resultaat. Uiteindelijk zou ik via die mouseover met het id, heel veel uit de database kunnen halen...

Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/09/2014 08:10:01
Quote Anchor link
D B op 11/09/2014 23:02:41:
Ik had al wel geprobeerd, maar zonder resultaat.

Geef dan even aan wat je hebt geprobeerd en wat het resultaat is/waar je vast loopt.

D B op 11/09/2014 23:02:41:
Uiteindelijk zou ik via die mouseover met het id, heel veel uit de database kunnen halen...

Je geeft aan dat je bij de mouseover een foto wilt tonen. Nu geef je aan dat je heel veel kunt ophalen uit de database. Wat is je bedoeling/wat wil je bereiken?
Als het je gaat om die foto: ophalen uit de database en opnemen in je code.
Krijg nu echter het idee dat je iets anders wilt; geef dan aan dat je doel/bedoeling is.

D B

D B

12/09/2014 10:09:10
Quote Anchor link
Hallo Obelix,

Alvast bedankt voor het meedenken.

Zoals in mijn eerste post aangegeven denk ik zelf aan een popupje met een foto/tekst (uit database).

Ik heb bovenstaand javascript, hiermee POST ik (volgens mij) naar tooltip.php. Met het uitlezen in tooltip.php heb ik vanalles geprobeerd, dwz. geprobeerd te werken met $_POST en met een standaard echo.

Maar, ik denk dat mijn probleem vooral in deze regel zit:

Code (php)
1
id: $(this).data('id'), //hier probeer ik het data-id mee te sturen.

Is er een betere manier om dit op te lossen, dan met AJAX? Of is het AJAX gebruik in dit geval wel goed?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/09/2014 11:47:57
Quote Anchor link
Ik begrijp nog steeds het probleem niet.
Wat bedoel je met popup? Dat is toch de tooltip?
Waarom informatie posten/ophalen (via jquery)?

Ik weet niet waar je jouw voorbeeld hebt weggehaald. Heb in het verleden diverse tooltips gevonden/geprobeerd en daar heb ik nooit via jquery informatie opgehaald uit een database op het moment van de mouseover.

D B

D B

12/09/2014 12:47:31
Quote Anchor link
Ik gebruik tooltipster. De popup bedoel ik inderdaad de tooltip mee.

Misschien begrijp ik het AJAX principe verkeerd, maar hiermee kun je toch bij een mouseover iets posten en terugkrijgen, en dat dan in de tooltip laten zien?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

12/09/2014 14:17:52
Quote Anchor link
Volgens http://iamceege.github.io/tooltipster/#demos wel. Daar maken ze overigens, in het voorbeeld, geen id aan.

D B

D B

12/09/2014 16:35:18
Quote Anchor link
Nee dat klopt, maar dat is dus ook mijn probleem. Het Ajax gedeelte is toch standaard jquery, dus daar zou ik toch het id mee moeten kunnen sturen?

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/09/2014 17:25:59
Quote Anchor link
Dat kan ook, maar dan moet je de data property gebruiken:
Code (js)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script>
$('.tooltip').tooltipster({
    content: 'Loading...',
    position: 'right',
    functionBefore: function(origin, continueTooltip) {
        continueTooltip();
        if (origin.data('ajax') !== 'cached') {
                $.ajax({
                type: 'POST',
                url: 'tooltip.php',
                data: {id: $(this).data('id')}, //hier probeer ik het data-id mee te sturen
                success: function(data) {
                    origin.tooltipster('content', data).data('ajax', 'cached');
                }
            });
        }
    }
});
</
script>

D B

D B

14/09/2014 23:14:24
Quote Anchor link
Hallo Ger,

Dit is inderdaad wat ik zocht, alvast bedankt voor het meehelpen!

Is het nu mogelijk om bij het resultaat html code te gebruiken? Als ik deze namelijk gewoon echo krijg ik de code zelf in de tooltip te zien.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/09/2014 23:25:14
Quote Anchor link
Optie contentAsHTML: true
toevoegen.
Het helpt ook weleens als je de documentatie bij zo'n plugin leest

D B

D B

14/09/2014 23:29:49
Quote Anchor link
Sorry, wist niet dat dit plugin afhankelijk was.

Heel erg bedankt voor de hulp!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.