Multidimensionaal array splitten in een nieuw 2 dimensionaal array, is dit mogelijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

26/07/2017 18:50:02
Quote Anchor link
Hallo,

Samenhangend met een ander performance topic van mij, wil ik nu 6-dimensionaal array terug brengen naar een 3-dimensionaal array.

Ik heb nu een array als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
    $aArXXXX
[jur][bx][scene][code][valut]['xxxx'];
?>

(wat zit hier nu fout dat de topic editor niet ziet dat hier de php code op houdt?)

Dit wil ik graag terug brengen voor iedere specifiek jur, bx en scene, naar een nieuw 3-dimensionaal array.

Er bestaat een array_merge functie. Bestaat er ook een 'array_split functie'? (Wel een array_splice maar dat doet volgens mij niet wat ik wil.)

Is zoiets mogelijk als:
<?php
   $aArrayNew
= array_split($aArrayxxx[jur][bx][scene]); //resulteert in een   3-dimensionaal array [valut]['xxxx'], met enkel de elementen voor de specifieke [jur][bx][scene].
?>


het nieuwe array bestaat dan uit[valut]['xxxx'] met alle elementen die tot die specifieke [jur][bx][scene] behoren.

Of is dit 'splitsen' enkel mogelijk met een foreach ($aArrayxxx as $key => $val).
Mijn vraag in dit geval is dan, hoe ittereer je zo snel mogelijk door het array?

Bedankt,

Nico.
Gewijzigd op 26/07/2017 19:04:39 door Nkamp Kamp van de
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 02:50:04
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

26/07/2017 19:00:45
Quote Anchor link
Waar komt die array vandaan? Kun je dit niet beter bij de bron aanpakken?
 
Willem vp

Willem vp

26/07/2017 19:19:44
Quote Anchor link
Quote:
$aArrayNew = array_split($aArrayxxx[jur][bx][scene]);

Volgens mij beschrijf je hier niet meer dan:

$aArrayNew = $aArrayxxx[jur][bx][scene];
 
Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

26/07/2017 21:06:06
Quote Anchor link
Hallo Willem,

Klopt. hier had ik niet aan gedacht. Ik heb het net uit geprobeerd, als ik dan
print_r($aArrayNew, true) doe, verschijnt er niets, terwijl print_r($aArrayxxx, true) uitvoer
verschijnt er:

-Array(
---[jur] => Array
---(
---------[bx] => Array
---------(
------------[Scene] => Array
------------(
---------------[code_xxxx] => Array
---------------(
------------------[valut] => Array
------------------(
----------------------[Fixed_value] =>
----------------------[Var_value] =>
----------------------)


Het vetgedrukte deel gaat het om, dat wil ik een nieuw array plaatsen.



Sorry, Willem ik zit nog te kijken en ik zie mijn fout. Maar dit werkt, schitterend, dit was te 'simpel' voor mij!!

@Ben: dan kom ik op mijn andere issue uit en performed het niet meer. Of ik moet die 3 tabellen gaan joinen met de info. Maar dan moet ik heel veel gaan herschrijven waar ik momenteel ook niet alle functionele kennis van heb. Dus de kortste klap voor nu zou zijn als ik het op dit moment kan fixen op deze manier.

Bedankt,

Nico
Gewijzigd op 26/07/2017 21:24:41 door nkamp Kamp van de
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.