multisubmit met html en javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Louis Deconinck

Louis Deconinck

27/09/2012 19:22:46
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Er zijn 2 (bijna) identieke websites, waar ik om de zoveel dagen iets wil op plaatsen, dit gebeurt doormiddel van een html form. Echter om wat tijd te besparen wou ik graag een form maken dat ik eenmaal invul en deze gegevens dan meteen plaatst op de 2 websites. Het doel hiervan is om backlinks te vergaren. Dit zijn de 2 website: webstartjes.nl en winkelverkenner.nl. (Deze websites zijn niet van mij, ik kan dan ook geen aanpassingen aanbrengen aan deze websites.)

Op dit moment ben ik al een heel eind op weg:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
</head>
<body onload='hideResultDiv();'>
<form method='post' action='' name='form1' enctype='multipart/form-data'  id='gform_1' onsubmit='javascript: return SubmitForm();'>
Naam: <input name='input_48' id='input_1_48' type='text' value='mijnnaam' class='medium'  tabindex='1' onchange='gf_apply_rules(1,[0]);' onkeyup='clearTimeout(__gf_timeout_handle); __gf_timeout_handle = setTimeout("gf_apply_rules(1,[0])", 300);'  /><br/>
Email: <input name='input_5' id='input_1_5' type='text' value='mijnemail' class='medium'  tabindex='2'  onchange='gf_apply_rules(1,[0]);' onkeyup='clearTimeout(__gf_timeout_handle); __gf_timeout_handle = setTimeout("gf_apply_rules(1,[0])", 300);' /><br/>
Onderwerp: <select name='input_46' id='input_1_46' class='medium gfield_select' tabindex='7' ><option value='-1' selected='selected'>Selecteer een onderwerp</option><option value='3' >Aanbiedingen</option><option value='4' >Architectuur</option><option value='5' >Attracties</option><option value='6' >Autos en Motoren</option><option value='7' >Banen en opleidingen</option><option value='8' >Bedrijven</option><option value='9' >Boeken en Tijdschriften</option><option value='10' >Boten en Watersport</option><option value='11' >Business to Business</option><option value='12' >Chat, Forum en Weblog</option><option value='13' >Cursussen</option><option value='14' >Dating</option><option value='15' >Dienstverlening</option><option value='16' >Dieren</option><option value='17' selected='selected'>Electronica en Computers</option><option value='18' >Energie</option><option value='19' >Eten en drinken</option><option value='20' >Film, Radio en TV</option><option value='21' >Financieel</option><option value='22' >Gaming</option><option value='23' >Geschenken</option><option value='24' >Gezondheid</option><option value='25' >Goede doelen</option><option value='26' >Gratis en Prijsvragen</option><option value='27' >Groothandel</option><option value='28' >Hobby en vrije tijd</option><option value='29' >Humor</option><option value='30' >Internet</option><option value='31' >Kinderen</option><option value='32' >Links / Index</option><option value='33' >Management</option><option value='34' >Marketing</option><option value='35' >Mode en Kleding</option><option value='36' >Muziek</option><option value='39' >Sponsor sites</option><option value='40' >Sport</option><option value='41' >Startpaginas</option><option value='42' >Toerisme</option><option value='43' >Vakantie</option><option value='44' >Verenigingen</option><option value='45' >Vervoer en transport</option><option value='46' >Verzekeringen</option><option value='47' >Winkelen</option><option value='48' >Woning en Tuin</option><option value='49' >Zakelijk</option></select><br/>
Website home: <input name='input_62' id='input_1_62' type='text' value='mijnwebsite' class='medium'  tabindex='8' onchange='gf_apply_rules(1,[0]);' onkeyup='clearTimeout(__gf_timeout_handle); __gf_timeout_handle = setTimeout("gf_apply_rules(1,[0])", 300);'  /><br/>
Website: <input name='input_47' id='input_1_47' type='text' value='' class='medium'  tabindex='9' onchange='gf_apply_rules(1,[0]);' onkeyup='clearTimeout(__gf_timeout_handle); __gf_timeout_handle = setTimeout("gf_apply_rules(1,[0])", 300);'  /><br/>
Titel: <input name='input_1' id='input_1_1' type='text' value='' class='medium' tabindex='12' onchange='gf_apply_rules(1,[0]);' onkeyup='clearTimeout(__gf_timeout_handle); __gf_timeout_handle = setTimeout("gf_apply_rules(1,[0])", 300);' /><br/>
Keywords: <input name='input_54' id='input_1_54' type='text' value='' class='medium' tabindex='13' onchange='gf_apply_rules(1,[0]);' onkeyup='clearTimeout(__gf_timeout_handle); __gf_timeout_handle = setTimeout("gf_apply_rules(1,[0])", 300);' /> Maximum 10 keywords gescheiden door komma's.<br/>
Omschrijving (500 - 600 tekens):<br/><textarea name='input_7' id='input_1_7' class='textarea medium' tabindex='14' onchange='gf_apply_rules(1,[0]);' onkeyup='clearTimeout(__gf_timeout_handle); __gf_timeout_handle = setTimeout("gf_apply_rules(1,[0])", 300);'  rows='10' cols='50'></textarea></div><div class='gfield_description'>
Akkoord met voorwaarden: <input name='input_60' type='radio' value='ja'  id='choice_60_0' tabindex='17'  onclick='gf_apply_rules(1,[0]);' CHECKED /><label for='choice_60_0'>ja</label><input name='input_60' type='radio' value='nee'  id='choice_60_1' tabindex='18'  onclick='gf_apply_rules(1,[0]);'  /><label for='choice_60_1'>nee</label><br/>
<input type='submit' id='gform_submit_button_1' class='button gform_button' value='Plaats uw link.' tabindex='20' onclick='javascript: return SubmitForm()' />
<input type='hidden' name='submitted' id='submitted' value='1'/>
<input name='input_66' id='input_2_66' type='hidden' value='' />
<input type='hidden' class='gform_hidden' name='is_submit_1' value='1' />
<input type='hidden' class='gform_hidden' name='gform_submit' value='1' />
<input type='hidden' class='gform_hidden' name='gform_unique_id' value='506324b292dea' />
<input type='hidden' class='gform_hidden' name='state_1' value='YToyOntpOjA7czo2OiJhOjA6e30iO2k6MTtzOjMyOiIxMjdhYzdhZjMyZDFiZmFkZTc2MDJhYTFhNWJkNDkwOCI7fQ==' />
<input type='hidden' class='gform_hidden' name='gform_target_page_number_1' id='gform_target_page_number_1' value='4' />
<input type='hidden' class='gform_hidden' name='gform_source_page_number_1' id='gform_source_page_number_1' value='0' />
<input type='hidden' name='gform_field_values' value='' />
</form>
<br/>
<script type='text/javascript'>
function SubmitForm()
{
showResultDiv();
document.forms['gform_1'].action='http://webstartjes.nl/website-aanmelden/#gf_1';
document.forms['gform_1'].target='frame_result1';
document.forms['gform_1'].submit();
document.forms['gform_1'].action='http://www.winkelverkenner.nl/website-aanmelden/#gf_1';
document.forms['gform_1'].target='frame_result2';
document.forms['gform_1'].submit();
return true;
}
function showResultDiv()
{
var result_div = document.getElementById('resultcontainer');
result_div.style.display="";
}
function hideResultDiv()
{
var result_div = document.getElementById('resultcontainer');
result_div.style.display='none';
}
</script>
<div id='resultcontainer'>
<h1>Link geplaatst!</h1>
<iframe name='frame_result1' width='500px' height='600px' frameborder='0'></iframe>
<iframe name='frame_result2' width='500px' height='600px' frameborder='0'></iframe>
</div>
</body>
</html>


Ok, wat gaat er nu fout, wel elke website heeft namelijk een unieke code die wordt meegezonden doormiddel van een hidden input. dat is deze regel in het script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type='hidden' class='gform_hidden' name='gform_unique_id' value='506324b292dea' />

Wat ik dus zou moeten kunnen doen is een hidden input type instellen voor elke website, ik weet niet of dit wel enigszins mogelijk is, maar je zou me een enorm plezier doen, mocht je ene oplossing hebben :-)

Alvast bedankt
Louis

Toevoeging op 27/09/2012 21:13:27:

Please :-)
Gewijzigd op 27/09/2012 19:25:23 door Louis Deconinck
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 05:36:46
 
Jaron T

Jaron T

27/09/2012 21:27:22
Quote Anchor link
je zou de hele pagina in kunnen laden (file_get_contents) en vervolgens gaan zoeken op gform_unique_id (regex).
 
Louis Deconinck

Louis Deconinck

27/09/2012 21:46:27
Quote Anchor link
@Jaron T
Zelf kan ik al aardig overweg met html css en php, helaas ben ik nog een echte leek in php. Zou je me misschien ook kunnen vertellen hoe ik die functies moet integreren in mijn code?

Alvast bedankt
Louis
 
Jaron T

Jaron T

28/09/2012 10:40:23
Quote Anchor link
Hallo Louis,

Wij zijn geen maak-het-voor-mij community, maar we bieden hulp aan.

Op php.net is alle informatie te vinden. Mocht je ergens vast zitten kan je hier weer om hulp vragen (in dit topic)

Handige links;
http://php.net/file_get_contents
http://php.net/regex
 
Stefan WM

Stefan WM

28/09/2012 14:27:07
Quote Anchor link
Jaron T op 28/09/2012 10:40:23:
Wij zijn geen maak-het-voor-mij community, maar we bieden hulp aan.


Offtopic:

Vind ik leuk!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.