MVC Frameworks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »
Pim -

Pim -

03/09/2010 21:36:12
Quote Anchor link
Naar aanleiding van deze 'discussie' hier een topic over je favoriete MVC framework.

Zelf heb ik wat ervaring met het Zend Framework en bepaalde componenten zijn me zeer goed bevallen. Dit betreft onder andere Debug, Validation, Log en Mail. Minder tevreden ben ik over het hele MVC deel van het framework: onlogisch en onhandig.

Ook heb ik na positieve reviews gelezen te hebben heb ik wat door de source van CodeIgniter gelezen, maar dit was zo slordig OOP en had een rare interpretatie van MVC dat ik me er niet echt in verdiept heb.

Velen op het internet zijn razend enthousiast over symfony, maar ik wacht de release van versie 2 af, om geen dingen opnieuw te hoeven leren.

En heeft iemand (Niels ;-) ) nog briljante inzichten hierover die hij graag wil delen?

Toevoeging op 04/09/2010 19:30:09:

bump
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:47:19
 
Pim -

Pim -

05/09/2010 13:20:19
Quote Anchor link
nog 1 en de laatste bump
 
Jelmer -

Jelmer -

05/09/2010 13:48:49
Quote Anchor link
Wat is dan jouw visie van een kloppend MVC model? Hoe zou jij – om maar even een simpel voorbeeld te nemen – een gastenboek maken? Waar stop je je form in, hoe doe je de validatie, wat zit er in de controller en wat in de view?
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

05/09/2010 14:32:08
Quote Anchor link
Er zijn heel veel manieren voor een MVC model.
Sommigen zeggen dat je Model alleen data opslag is (objecten en dergelijken) sommige zeggen dat het je data opslag controller is (verbinding en verwerken met database o.i.d.) sommigen zeggen dat je model het structuur van je programma bevat.
Zijn allemaal interpretaties, en allemaal hebben ze hun voor en nadelen.

Zelf gebruik ik vaak een MVC Observer pattern, waarbij mijn Model alleen data objecten zijn, mijn Controller gegevens wegschrijft en ophaalt, en de View voor het weergeven, met gebruik van de objecten.
De observer gebruik ik dan om te zorgen, dat als er nieuwe input is, dat iedereen er vanaf weet.
In PHP is dit niet echt handig, maar in talen als Java en C#, waar je niet met een page-refresh zit, is dit voor mij zeker een uitkomst.
Maar ook dit is weer een eigen interpretatie, en of die goed of fout is, daar durf ik niet over te oordelen, ik ben geen echte expert, maar ik vind mijn systeem lekker werken, het enigste nadeel is dat je een beetje snelheid verliest, omdat iedere Controller gaat kijken of hij iets met een wijziging moet doen.
Maar ook daar kan je optimalisaties voor inbouwen.
Voor de rest heb ik weinig ervaring met echte frameworks, voornamelijk omdat ik te vaak projecten heb lopen, waarvoor ik te weinig tijd neem om te experimenteren.
Nu breekt een iets rustigere tijd aan, dus ik ga wel beginnen met een framework, maar eerst alle pros en cons van allemaal afwegen, en alles even proberen, kijken wat ik lekker vind werken.
 
Jelmer -

Jelmer -

05/09/2010 15:24:56
Quote Anchor link
Onder model laat ik zelf meestal de classes die bijvoorbeeld een gastenboekbericht en de bijbehorende opslag vallen. Hoe dat precies werkt staat niet vast, of dat ieder object een eigen opslag heeft. Je hebt gewoon het model, en dat heeft één ingang, en dat kan je in principe in alle PHP code hergebruiken. Of je nu een website of een cli app maakt.

Controller en view lopen bij mij een beetje door elkaar. Controller is bij mij het 'entry point' zeg maar. Eventueel zit er nog een router voor, maar de controller bepaalt welke view er wordt aangemaakt, en of die wordt geprint. De view is meestal een template, met daarin weer andere views zoals een formulier. Een formulier is een eigen object, dat je initialiseert met een object uit het model, bijvoorbeeld een gastenboekbericht. Dat past hij dan direct aan, en met dat object communiceert hij of de waarden geldig zijn of niet. De controller kijkt nog even of het formulier is verstuurd en alle waarden geldig waren, en slaat dan het object opnieuw op door tegen het model te zeggen dat 'ie dat ding op moet slaan.

Nou ja, dat is het model dat ik soms gebruik. Ik heb nu ook iets anders, en dat heeft een hele structuur aan objecten wat ik de view noem. Dat is nu net zo'n ding als m'n model, met een toegangspunt waarvandaan je de menu's, titels, etc aan kan passen. De controller praat dan alleen nog maar tussen het model en de view, zowel het model als de view worden al automatisch geïnitialiseerd. Zou de controller leeg zijn, dan krijg je een lege site, maar niet een blanco pagina zeg maar.

En zo experimenteer ik wat verder.
 
Pim -

Pim -

05/09/2010 18:57:53
Quote Anchor link
Als schoolgaande hobbyist heb ik geen jarenlange ervaring met wat werkt en wat niet. Meestal houd ik me aan wat wordt aangeraden, 'slim controllers, fat models' en vooral kijk ik naar hoe 'mooi' ik het vind. Zo vind ik de datamapper Doctrine2 'prachtig'.

Ik ben nu een klein MVC-achtig frameworkje aan het maken dat ik wil gaan gebruiken voor een huidig en toekomstige betaalde projecten. Dit zijn kleine websites met wat extra's als lijstjes en dergelijke en moet een CMS zijn. Omdat ik veel CMS'en vaak lomp en erg lastig aan te passen vind, heb iets anders geprobeerd. Elke pagina is een klasse in een bestand. Bij het maken van een nieuwe pagina wordt dus een nieuw bestand aangemaakt dat alleen een name property heeft en verder een abstracte pagina uitbreidt. Zo is het geheel dynamisch en toch eenvoudig van een simpele pagina uit te breiden tot ingewikkelder functionaliteiten. De pagina's zijn active records.

Het enige waar ik nog mee zit is hoe de administratie hiermee moet worden geïntegreerd. Ik denk nu aan onbewerkbare admin pagina's en dat de pagina-specifieke formulieren en afhandeling door de desbetreffende pagina worden zelf gerenderd. Een alternatief is dat bij elke pagina een formulier-klasse hoort. Dit is wel iets minder generiek. Heeft iemand een goed idee hierover?

@Jelmer, kan je dat laatste model iets meer toelichten? Nu snap ik er niet veel van.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

05/09/2010 19:50:47
Quote Anchor link
Doctrine2 ziet er inderdaad goed uit,
Heb hiervoor wel vaak met Hibernate gewerkt in Java, en dat werkt ook heerlijk, hoewel de eerste keer opzetten echt een pain-in-the-ass kan zijn.
Dat ik toen keek naar Doctrine, (1.0 of 1.1 in die tijd), miste het nog ontzettend veel mogelijkheden, en was het te incompleet, het ziet er nu al stukken beter uit. als k dan snel een paar voorbeelden bekijk.
Ik ga er even mee spelen, kijken of het werkt.
 
Niels K

Niels K

09/09/2010 19:07:52
Quote Anchor link
Aah, dit topic zie ik nu pas, terwijl ik zelf had voorgesteld deze te starten.

Quote:
Dit betreft onder andere Debug, Validation, Log en Mail. Minder tevreden ben ik over het hele MVC deel van het framework: onlogisch en onhandig.

Waarom onlogisch en onhandig? Kan je dit toelichten? Ik gebruik zelf maar een aantal onderdelen van Zend Framework. Gewoon omdat de helft gewoon te veel werk is en het op de 'normale' manier sneller en efficiënter gaat. ( BV: Zend_Form )

Quote:
Velen op het internet zijn razend enthousiast over symfony

Dat kan ik alleen maar beamen. Vele male beter dan Zend Framework.

Quote:
source van CodeIgniter gelezen

Toen ik hoorde dat het niet in PHP5 was geschreven ( Wel ondersteuning trouwens... ) heb ik niet eens de moeite genomen om het te downloaden.

Quote:
En heeft iemand (Niels ;-) ) nog briljante inzichten hierover die hij graag wil delen?


Briljant? Uhh nee.. Wel heb ik nog een paar ideeën die met een aantal mensen uitgevoerd kunnen worden, maar dat bedoel jij niet..:)

Quote:
Zelf gebruik ik vaak een MVC Observer pattern

Daar ben ik zelf ook voorstander van. Zeker met de taal JAVA is het observer pattern heel veel gebruikt en wordt dat natuurlijk nog steeds.

Quote:
En zo experimenteer ik wat verder.

En dat doet iedereen.. Er zijn niet echte regels waar je jezelf aan moet houden.

Quote:
Ik ben nu een klein MVC-achtig frameworkje aan het maken

Kan je die eens delen?

Quote:
Omdat ik veel CMS'en vaak lomp en erg lastig aan te passen vind

Daar kreeg vanmorgen in de bus onderweg naar school al zeg ik het zelf een briljant idee over. Maar omdat ik nu nog op school zit kan ik even niet een uur achter elkaar gaan typen..:) Dit komt morgen avond wel.
Quote:
Heeft iemand een goed idee hierover?

Dat heb ik zeker, maar daarvoor moet je even wachten..>:)
Gewijzigd op 09/09/2010 19:11:23 door Niels K
 
Mark PHP

Mark PHP

09/09/2010 21:54:15
Quote Anchor link
Een keuze voor een framework is erg afhankelijk van de requirements. Simpel voorbeeld:
- functionaliteiten: Zend Framework
- kant-en-klaar: Symfony
- snel: Kohana

Persoonlijk gebruik ik mijn eigen framework, welke nu in productie draait. Zeer snel, modulair en precies zoals ik het wil. Ik ben geen persoon die via de command line alle scripts automatisch wil laten aanmaken. Verder vind ik Zend te log, en andere geen nette codestijl hebben. Dan zit er niets anders op dan je eigen te ontwerpen.

Mocht je hier tijd voor hebben; gelijk doen. Een prima manier om geconfronteerd te worden met design issues, patterns en dergelijke.
Gewijzigd op 09/09/2010 21:55:18 door Mark PHP
 
Niels K

Niels K

18/09/2010 18:16:05
Quote Anchor link
Ik had beloofd om nog wat te schrijven hierover.. Maar omdat ik niet zoveel tijd heb is dat dus niet die avond van mijn vorige bericht geworden..

Quote:
En heeft iemand (Niels ;-) ) nog briljante inzichten hierover die hij graag wil delen?

Quote:
Omdat ik veel CMS'en vaak lomp en erg lastig aan te passen vind


Twee dingen:

- Ik zou graag met een aantal mensen een CMS willen bouwen.
- Dat CMS moet dus juist niet lastig zijn en gemakkelijk te implementeren zijn.

Ik heb daar een aantal ideeën over, maar ik heb even geen tijd om die neer te zetten. Ik zal zodra ik er tijd voor heb ( volgende maand ) een nieuw topic voor openen en mijn mening daar plaatsen.

Gr
 
Niek s

niek s

18/09/2010 19:57:15
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 18/09/2010 18:16:05:

- Ik zou graag met een aantal mensen een CMS willen bouwen.
- Dat CMS moet dus juist niet lastig zijn en gemakkelijk te implementeren zijn.

Ik heb daar een aantal ideeën over, maar ik heb even geen tijd om die neer te zetten. Ik zal zodra ik er tijd voor heb ( volgende maand ) een nieuw topic voor openen en mijn mening daar plaatsen.

Gr


Je bedoeld dus Drupal?
 
Niels K

Niels K

20/09/2010 17:06:52
Quote Anchor link
Zo ongeveer.. alleen dan een geheel andere aanpak..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.