MVC PDO

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »
Mark Beets

Mark Beets

07/11/2008 13:19:00
Quote Anchor link
klein vraagje over PDO,

Ben het MVC pattern gaan gebruiken. Vroeger gebruikte ik altijd een database class(Na mijn idee veel handiger werkte, niet sneller). Nu gebruik ik PDO statments in het model.

Opbouw
Model > class member
Data > MyPDO extends PDO

De voorbeelden die ik kan vinden over bijvoorbeeld een INSERT vind ik onhandig. Zie overal dat de gehele Query van elke tabel wordt uitgeschreven, in dit geval: in class member.

ik zou graag dit doen in mijn member class:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$PDO->insert('tableName', $array) ;


Dien ik die functies in de class MyPDO te schrijven?
Biedt PDO hier al oplossingen voor?
Moet ik dit wel willen?
Heeft iemand een mooi MyPDO class?

Zou het graag van jullie horen.
Alvast bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark Beets
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 06:13:36
 
Lode

Lode

07/11/2008 14:56:00
Quote Anchor link
Uiteindelijk zal er toch een query moeten komen om naar de database te sturen.
Hiervoor kan je inderdaad allerlei wrappers maken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
class Lode_Database_Select{
     public function __construct($fields = '*'){

     }

     public function from($table){
          
          return $this;
     }

     public function where(array $conditions = array()){
          
           return $this;
     }

     public function __toString(){

     }
}

////
$sql = new Lode_Database_Select();
$sql->from('tabel')->where('id = 1');

echo $sql;
?>


Bijvoorbeeld (kan een stuk beter)

Daarnaast heb je ook nog dingen als ActiveRecord pattern en packages die dit soort dingen kunnen als propel etc.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk, maar de bottomline is dat je toch een query moet maken. Met classes kan je proberen een soort DAL (Database Abstraction Layer) te maken.

Uit je bericht kan ik alleen niet echt opmaken wat je precies wilt.
 
Mark Beets

Mark Beets

07/11/2008 15:43:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je uitleg.

Wat ik bedoel/wil: Zou geen query willen zien in de klasses van mijn model.
Daar zou ik alleen willen zeggen welke TABLE en welke ARRAY ik wil INSERTe (voor DELETE UPDATE is dat natuurlijk weer anders, hou het even bij INSERT)

Dat die queries gemaakt moeten worden snap ik, maar wil die queries niet voor elke tabel en of project apart maken, wil ze laten genereren, zodat ik het overal kan gebruiken(niet me queries moet aan passen als er veld in DB bij komt of af gaat).

Als ik kijk naar voorbeelden van: http://www.phpro.org/tutorials/Introduction-to-PHP-PDO.html.
Dan krijg ik van TRY tot CATCH in mijn model.

Daarom dacht ik, in een klasse van het model praat ik met MyPDO(zoals de code in mijn eerste bericht, MyPDO zie ik als data layer ), MyPDO genereert de queries en geeft resultaat of error terug. Zo krijg je in MyPDO de gehele query generator, houdt je model ook stuk overzichtelijker. MyPDO heeft extends PDO.

Of is dat rare gedachte?
Zijn er frameworks van DAL?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark Beets
 
Lode

Lode

07/11/2008 16:37:00
Quote Anchor link
Alle grote frameworks hebben een soort DAL of ActiveRecord pattern volgens mij.
DAL is meer een vakterm.

Bij PDO ontkom je niet aan een exception handler omdat PDO exceptions dwars door een standaard try / catch heen gaan. Dit kan je natuurlijk wel weer in je classes afhandelen.

Al eens gekeken naar bijvoorbeeld Zend Frameworks database classes?
Die heeft ook een PDO variant.

Persoonlijk houd ik helemaal niet van PDO overigens!
 
Jelmer -

Jelmer -

08/11/2008 11:17:00
Quote Anchor link
Lode schreef op 07.11.2008 16:37:
Bij PDO ontkom je niet aan een exception handler omdat PDO exceptions dwars door een standaard try / catch heen gaan. Dit kan je natuurlijk wel weer in je classes afhandelen.

In mijn ervaring is PDOException een uitbreiding van Exception, en wordt hij (dus) ook gewoon in een try/catch-blok opgevangen dat Exception opvangen wil.

Misschien ter inspiratie, je kan ook proberen zoveel mogelijk alle SQL code uit je programma te verbergen, dus nog abstracter gaan dan het voorbeeldje van Lode. Geen from, of where, of velden selecteren, maar puur condities opgeven. Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$bedrijven
= IHG_Record::findRecords('Bedrijf', array(
    'url' => $website,
    'naam' => array('bedrijf a', 'bedrijf b')
));


// Doet intern iets in te trant van
SELECT id, naam, url FROM bedrijven WHERE url = $website AND naam IN(bedrijf a, bedrijf b)

?>

en dan is $bedrijven een "array" met allemaal instanties van de klasse Bedrijf. (Naja, 2 instanties, een bedrijf met de naam 'bedrijf a', en eentje met, naja, kan je wel raden ;) )

Het nadeel is dat je een groot deel van de kracht van SQL verliest. Dit is deels te compenseren door met VIEWS in je database de complexe queries om te vormen tot virtuele tabellen waar je dan weer simpele statements, zoals die gegenereerd wordt uit het stukje code hierboven, op los kan laten. Het voordeel is dat je bijna alle SQL code van je applicatie verplaatst naar de database en naar de methods die de query uit de array die je aan findRecords meegeeft genereert. En dat is weer makkelijk mocht je ooit beslissen een andere database (of een geheel ander soort database, MapReduce implementeren hiermee is ook redelijk gemakkelijk) te gaan gebruiken.

... en het staat leuk :P

ps: een 'experimentele implementatie' hiervan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.