mvc vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ric swave

ric swave

09/04/2012 16:42:00
Quote Anchor link
dag leden,

ik heb een vraag meer over een best practice.

Ik heb nu een algemene mvc model (geen zend, een eenvoudige :) ).
Op zich kan ik hier wel goed mee uit komen, maar ik zit met het volgende.
Voor mijn gevoel maak ik mijn base controller (die elke controller dan weer gaat instantieren) te zwaar maak.
En zo heb ik dus in mijn base controller, variablen voor objecten. Een die de parameters bij houdt. Ander voor een ACL die ik gemaakt heb. Ander weer om standaard waarden in te stellen voor elke controller.
En zo door...

Nu weet ik niet of het anders kan?
Ik heb wel nog een registry geintroduceerd, maar wat is jullie mening?

Wat zou ik anders kunnen doen om het mvc model nog overzichtelijk te houden?

rico

PHP hulp

PHP hulp

24/01/2020 05:56:30

Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

09/04/2012 17:54:23
Quote Anchor link
Waar heb je specifiek "last van"? Zo heel algemeen beschreven ziet het er best goed uit.

Let op dat als je wil verbeteren, je (1) moet kunnen beoordelen of alles nog werkt (een testframe kan je daarbij helpen), en (2) de verbetering wel echt iets oplevert, hetzij in leesbaarheid--altijd goed--, hetzij in snelheid, en dan wel meetbaar.

Pieter Jansen

Pieter Jansen

09/04/2012 18:00:09
Quote Anchor link
Om te beginnen hoef je je base controller niet onnodig te instantieren. M.a.w. je sub classes moeten geinstantieerd worden en daarmee wordt de base controller ook geinstantieerd.

ACL heeft niets met een controller te maken, dat is specifieke functionaliteit die niet in een controller thuis hoort.

Een registry is voor ACL een goed idee, maar ik zou de applicatie logica gaan doen voor je met controllers gaat werken, dat scheelt je heel wat typewerk later met controllers, anders moet je bij elke controller en actie controlleren of een gebruiker daar wel rechten toe heeft.

Een base controller hoeft naar mijn idee amper iets te hebben, enkel misschien een loader object om views en models ofzo in te laden, maar ook dat kan in een registry.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.