Mysql database encryptie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Woffer

woffer

28/12/2005 14:01:00
Quote Anchor link
Hey hey !

Ik gebruik een lokale php- en mysql-server (easyphp) en heb er in php een hele user-interface rond gebouwd. Nu zou ik graag hebben dat de informatie die opgeslagen is in de databases niet door eender wie kan gelezen en gekopieerd worden (van de harde schijf). Bestaat er een manier om lokale mysql databases geencrypteerd op de computer op te slaan, maar dat deze toch zonder problemen kan worden aangeroepen via php ?
Ook zou ik graag een backup systeempje maken, bestaan hier toevallig bestaande (gebruiksvriendelijke) programmaatjes voor, dat bespaart mij weer wat programmeerwerk.

Mercikes !
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 09:36:12
 
PurpleMadness -

PurpleMadness -

28/12/2005 14:05:00
Quote Anchor link
PhpMyAdmin kan je database exporteren zodat je later deze als query weer kan uitvoeren, als je dat bedoelt?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2005 14:06:00
Quote Anchor link
Je zou alle code kunnen encrypten voor je het opslaat en weer decrypten als je het uitleest. Maakt je queries wel traag denk ik. Backupsysteem kun je met phpMyAdmin doen.
 
Woffer

woffer

28/12/2005 14:09:00
Quote Anchor link
Dat weet ik ja, maar het moet een zeer gebruiksvriendelijke omgeving zijn en ze mogen enkel een backup kunnen maken en niet in de databases zitten prutsen. De mensen waarvoor ik het maak zijn geen puter-geniën...

Maar het belangrijkste probleem blijft die encryptie, iemand een oplossing ?
 
Woffer

woffer

28/12/2005 14:13:00
Quote Anchor link
Hallo Jan, het zou mss al voldoende zijn de informatie geencrypteerd op te slaan en te decrypteren bij het opstarten van de userinterface. Maar hebt gij toevallig enig idee hoe dat moet ?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2005 14:30:00
Quote Anchor link
MySQL heeft encryptiefuncties die AES gebruiken, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
 
Woffer

woffer

28/12/2005 14:35:00
Quote Anchor link
Bedankt, maar als ik het goed begrijp is dit enkel om aparte strings te encrypteren, en dat zou het werk wel erg veringewikkelen. Ik zou graag de database in zijn geheel encrypteren.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2005 14:38:00
Quote Anchor link
I see. Misschien vind je op deze pagina een handige tool. Succes!
 
Woffer

woffer

28/12/2005 14:54:00
Quote Anchor link
Oei, de link marcheert ni jan...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.