MySQL Database wordt traag en aanzienlijk groot

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michael mDesign

Michael mDesign

06/04/2011 10:18:09
Quote Anchor link
Beste,

Zoals het onderwerp al doet vermoeden heb ik te maken met een trage website.

Ik heb een online website (werkbonnen systeem), waarvan de site traag wordt, ik vermoed dat de MySQL database de boosdoener is, deze is inmiddels volgens PHPmyAdmin 11mb (gedownload als .sql 5mb). Mijn vraag: Is er een mogelijkheid om de database te optimaliseren, zonder verlies van records?

* Ik ben ervan bewust dat de traagheid kan worden veroorzaakt door de webhost of code.

Afbeelding

I.v.m. bescherming van het bedrijf zal ik de naam niet noemen, dank voor je begrip.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

/m
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:30:20
 
Remco nvt

Remco nvt

06/04/2011 10:30:14
Quote Anchor link
Hoeveel queries doe je per minuut ? Hoe zijn je indexen geregeld. Hoe is de serverconfiguratie etc etc.

Met enkel dit is het enkel gissen wat het zou kunnen zijn.
Zelf heb ik ook site met database van jouw grootte en totaal geen problemen met de snelheid. Kan dus ook liggen aan je script, je aantal request, je manier van connecten naar de DB, je serverinstellen en of de server het al zwaar heeft of niet.

Het enkel schuiven op je DB is denk verkeerde richting.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/04/2011 11:22:10
Quote Anchor link
Jammer dat je de tabelnamen verbergt......
Zo kunnen we ook niet zien of de database-structuur goed is opgebouwd.
 
Michael mDesign

Michael mDesign

14/04/2011 11:31:11
Quote Anchor link
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest jullie van meer informatie te kunnen voorzien, zodra ik hiermee verder gaat kom ik zeker op jullie vraag terug. Bedankt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/04/2011 11:47:15
Quote Anchor link
Prima, laat de tabelnamen dan maar zien.
 
Veur Heur

Veur Heur

14/04/2011 13:33:43
Quote Anchor link
Ik vind 11mb betrekkelijk weinig voor een database, gezien ik met databases gewerkt heb die een veelvoud (minstens 100x) dat aantal hadden.

Kijk is naar je indexen en keys zou ik zeggen.
 
John D

John D

14/04/2011 13:38:10
Quote Anchor link
Eens met Opolo, analyse van toegangspaden, SQL tuning waaronder het bouwen van de juiste indexen en efficiente queries. 11Mb is niks en slaat helemaal nergens op, het ligt dus per definitie aan je (inefficiente) queries, mogelijk je datamodel en je SQL tuning. Controleer of je ook niet hele bakken met data over aan het halen bent om in loopjes in php het juiste record te zoeken. Een van de veel gemaakte fouten door gebrek aan SQL kennis.
Gewijzigd op 14/04/2011 13:40:38 door John D
 
Michael mDesign

Michael mDesign

14/04/2011 14:57:31
Quote Anchor link
Dank voor jullie advies zover.

Afbeelding
Afbeelding
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 15:40:56
Quote Anchor link
Een kleine 30k records is niet veel.. Het lijkt me stug dat her daar door komt.
 
Michael mDesign

Michael mDesign

14/04/2011 22:44:00
Quote Anchor link
Dank jongens, ik heb inderdaad gebrek aan SQL kennis maar uit jullie opmerkingen kan ik concluderen dat het zeer wss niet aan de database ligt, maar deze wel geoptimaliseerd kan/moet worden. Ik gaat uitzoeken waar het wel mis gaat, zodra ik weet waar het aan ligt zal ik dat hier nog vermelden.

Dit topic kan wat mij betreft als 'beantwoord' beschouwd worden.
Gewijzigd op 14/04/2011 22:44:35 door Michael mDesign
 
TJVB tvb

TJVB tvb

15/04/2011 00:11:14
Quote Anchor link
Log je querys en voer ze dan eens uit met explain. Dan zie je of het traag is (wel op je "live" database doen, dan zie je tenminste de tijden.)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.