mySQL op Ubuntu 9.10

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

23/05/2011 12:10:23
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben bezig met een school project. Ik heb een vmware bestand gekregen van de school, op de virtuele machine staat Ubuntu ( Linux ) besturingssysteem en ze hebben ook een server voor geïnstalleerd. Nou mijn opdracht is in NetBeans ( in java een stukje programma schrijven, dat is heel simpel )verbinding maken met de mySQL server en CRUD opdrachten uitvoeren.

Mijn vraag is waar kan ik mySQL gui vinden om tabellen aan te maken ? en hoe maak ik een verbinding met mySQL (in netbeans )?

Ik ben al twee weken bezig om dit op te lossen maar zonder succes. Op NetBeans site staan ook hoop informatie maar toch heb ik geen bruikbare informatie ( voor mij ) gevonden.

alvast bedankt
Dashti
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 20:39:21
 
Arjan -

Arjan -

23/05/2011 12:24:29
 
Chris -

Chris -

23/05/2011 12:38:57
Quote Anchor link
Een MySQL GUI kan via PHPMyAdmin, dan moet je Apache, PHP en PHPMyAdmin installeren.

Oftewel, zoek naar een LAMP tutorial, maar installeer alleen niet de MySQL-server nog een keer :-)
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

23/05/2011 12:40:58
Quote Anchor link
Beste Arjan,

Dit heb ik gezien, maar mijn vraag is, waar kan ik mySQL GUI in ubuntu vinden? en hoe start ik mySQL server?

gr

Toevoeging op 23/05/2011 12:46:07:

Hi Chris,

Ik heb net LAMP tutorials gezocht, dat is een php server en het is interessant.

Ik heb vorige week met de docent gesproken en hij zei dat mySQL heeft een eigen GUI dus ik hoef phpMyAdmin niet installeren of php.

Thanx voor je antwoord.
gr
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.