mysql op verschillende database geeft probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koen De Spiegeleir

Koen De Spiegeleir

17/05/2007 10:17:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een opvraag functie gemaakt zodat ik adhv een login menu kan bepalen of het een gewone user is of een admin. Dit werkt volledig op mijn oude database. Ik pas alles aan zodat het werkt met de nieuwe db. Het registreren werkt nog wel maar het opvragen niet meer.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$query_uinclude("./settings.php");
$query_users_ophalen = mysql_query("SELECT * FROM account WHERE user = '$login' AND password = SHA1('$passwd')") or die("Ongeldige query: " . mysql_error());
 $num = mysql_num_rows($query_users_ophalen);
 $row = mysql_fetch_object($query_users_ophalen);
 $admin = $row->administrator;

dit krijg ik op mijn scherm.
Ongeldige query: Lost connection to MySQL server during query
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 18:12:24
 
TJVB tvb

TJVB tvb

17/05/2007 10:53:00
Quote Anchor link
Dit betekent waarschijnlijk dat je een instabiele verbinding hebt met je database of dat de verbinding wordt gesloten voordat de query afgelopen is (wat wel raar zou zijn want het is niet een hele ingewikkelde)
 
Koen De Spiegeleir

Koen De Spiegeleir

17/05/2007 10:59:00
Quote Anchor link
als ik iets kan toevoegen, kan ik dat toch ook opvragen ?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

17/05/2007 11:07:00
Quote Anchor link
Moet opzich wel kunnen maar de error geeft aan dat de verbinding niet goed is (Letterlijk de verbinding verloren tijdens de uitvoer van de query)
 
Koen De Spiegeleir

Koen De Spiegeleir

17/05/2007 11:10:00
Quote Anchor link
tis juist, want heb dat geprobeerd bij kameraad thuis waar zijn mysql draait en daar werkt het vlot. Hier dus niet. Dus het is de verbinding. Bedankt jongens.
 
Koen De Spiegeleir

Koen De Spiegeleir

17/05/2007 11:11:00
Quote Anchor link
hij loopt wel nooit vast als ik hem registreer. Super vlot. Dus mss is query te zwaar.
 
Koen De Spiegeleir

Koen De Spiegeleir

17/05/2007 11:12:00
Quote Anchor link
kan ik die versimpelen ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.