MySQL + PHP via netwerk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy

Roy

07/11/2008 11:08:00
Quote Anchor link
Ik ben erover aan het nadenken om een facturatiescript te gaan schrijven i.s.m. een database. Nu wil ik dit echter niet online hebben staan.

Kan ik ook een MySQL server + PHP draaien via het netwerk zodat alle computers via hun browser in kunnen loggen op het facturatiesysteem?

Zo ja.. hoe? Gewoon een install doen in een map die ik ga sharen of zit het wat ingewikkelder in elkaar?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 03:32:13
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/11/2008 11:29:00
Quote Anchor link
Je kunt gewoon Apache, PHP en MySQL installeren op een server binnen het netwerk. Maar het lijkt mij veel verstandiger om je server gewoon te laten onderhouden door een hostingbedrijf, die hebben er verstand van. Je wilt immers niet je facturaties kwijt zijn als er een harddisk faalt, er brand uit breekt of iemand de stekker eruit trekt.

Zorg gewoon voor een goede host waar je een VPN verbinding naartoe kunt opzetten. Of desnoods via https waarbij je vervolgens alleen het ipadres van het bedrijf toegang geeft (instelling in apache en/of firewall van de server).
 
Rens nvt

Rens nvt

07/11/2008 11:29:00
Quote Anchor link
Je kunt vrij eenvoudig een webservertje opzetten op een pc in je interne netwerk. Je zou dit kunnen doen met standaard installaties als WAMP, of zelfs USB server.

Als het een script is wat zakelijk binnen een bedrijf gaat draaien, en ook vrij veel gebruikt gaat worden en / of zelfs bedrijfskritisch wordt, is het te adviseren tijdig over te stappen naar een webserver binnen het bedrijf waarop je de applicatie (voor interne verbindingen) host.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.