Mysql query in query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joost

Joost

19/01/2008 11:48:00
Quote Anchor link
Goeisemorrgens

Ik heb een sql uitdaging waar ik niet uitkom. Ik start met de volgende query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$query
= $sql->query('
              SELECT
             a.id
            ,a.categorie
            ,a.nummer
            ,b.label as categorie
            ,c.label as teamindeling
            ,c.prefix
                              
            ,(SELECT count(*) FROM program WHERE vvog_team = a.id) AS Wedstrijden
            ,(SELECT count(*) FROM spelers WHERE team_id = a.id) AS Spelers
            ,(SELECT count(*) FROM gastenboek WHERE team_id = a.id) AS Gastenboek
            ,(SELECT count(*) FROM wedstrijdverslagen WHERE team_id = a.id) AS Wedstrijdverslagen
            ,(SELECT count(*) FROM fotoalbums WHERE team_id = a.id) AS Fotoalbums

        FROM
            teams a
            LEFT JOIN categorie AS b ON b.id = a.categorie      
            LEFT JOIN teamindeling AS c ON c.id = a.indeling                                      
        ;'
);  
?>


Nu komt het laatste resultaat wat ik wil weten. Ik lees al het aantal fotoalbums uit. Daar wil ik ook graag het aantal foto's van hebben die in de tabel fotos staan. In fotos staat een kolom album_id die correspondeert met de tabel fotoalbums. In deze tabel (fotoalbums) staat een kolom met team_id die ik verkrijg via de tabel teams. Is het mogelijk om een subquery uit te voeren waarbij ik het totaal van foto's nog kan berekenen?

Alvast dank voor de hulp.

Grtn

Offtopic:
Per ongeluk is het bericht in het verkeerde forum gekomen. Kan deze verplaatst worden naar de database afdeling? Thnx & excuses
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joost
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.